Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Diverse Vragen  (gelezen 34323 keer)

Harddisk

• Gast
Diverse Vragen
« Gepost op: 24 mei 2004, 12:04:08 »

Bestaat er een lijst waarop te zien is, wanneer ieder afzonderlijk deel voor het eerst is verschenen ?

Hoe duur was een arendsoogboek in 1935 ?

Op een paar plekken op de site heb ik gelezen, dat in de tijd van arendsoog er nog geen telefoon was. Echter in deel 5 (blz 132) en deel 10 (blz 26) wordt de telefoon wel degelijk genoemd. Ben ik de eerste die dit gezien heeft ?

Ik ben losse kaften aan het herstellen van de eertste 40 delen.

De kaften van deel 11 ; 17 en 26 zijn behoorlijk beschadigd. Bij alle drie is er een stuk weggescheurd.
Wij kan mij een goede scan via e-mail toezenden van deze 3 kaften. Liefst een zo groot mogelijk aantal bites, wat de scherpte ten goede komt. De plaatjes op de site zijn bij lange na niet voldoende scherp.
In principe is de onderste helft van alle drie de kaften voldoende.
Een kleine vergoeding wil ik van te voren overmaken.

Voor de rest; een prima site. Dit was mijn eerste bericht.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2004, 15:01:59 door Arendsoog »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re:diversen
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2004, 15:16:30 »

Beste Harddisk,

De lijst met het jaar van verschijnen van alle eerste drukken bestaat. In de afdeling "eerlijk delen" staat een bericht van Jack Nowee "TOTAAL OVERZICHT" Daarin staan al deze gegevens vermeldt.

Je vraag hoeveel een boek in die tijd kostte, kan ik zo niet beantwoorden.

Voor wat betreft dat scan materiaal: Er zijn dus meer van die freaks zoals ik, die Arendsoog boeken repareren. Ik weet precies wat je bedoeld.
Van de delen 11 en 17 kan ik zeker een mooie scan maken. Als het gelukt is, mail ik je wel. Ik zal ze op hoge resolutie scannen en op CD branden. Deel 26 moet ik even bekijken, volgens mij heb ik zelf daar niet zo'n mooie uitgave van.

Veel succes, en by the way, vul aub een uitgebreidt drukken overzicht in! Zijn Jack en ik ook weer blij  ;D

Wim

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2004, 19:31:37 »

Beste Harddisk,

Ik heb een CD-tje voor je klaarliggen met de (volledige) voorkanten van de drie genoemde omslagen (11, 17 en 26) in 600 dpi. Mail mij even op wvandekoot@hotmail.com waar ik het heen kan sturen.

Wim

Esper

• Deputy
  • **
  • The lion sleeps tonight
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2004, 21:40:50 »

Voor wat betreft de telefoon: deze is al in 1855 als prototype door Antonio Meucci bedacht. Door Alexander Graham Bell in 1876 patent op aangevraagd. De boeken spelen zich af in de late 80er jaren van de 19e eeuw, dus als je een beetje vooruitstrevende cowboy was in die tijd, kan het dus best wel.

Groeten,

Marc Nowee (Esper)

Esper

• Deputy
  • **
  • The lion sleeps tonight
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2004, 21:53:10 »

De exacte prijs kan ik je niet geven, maar in de tijd nét voordat de eerste Arendsoog uitkwam, we spreken dan over ongeveer 1927, schreef mijn opa ook andere kinderboeken, die vergelijkbaar in dikte waren en die kostten toen 1,75 gulden per stuk. Heel veel duurder zullen de eerste Arendsogen niet zijn geweest.
Later meer.

Marc Nowee

jack nowee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2004, 22:47:24 »

Ha Mac!
Moeten we nu toch veel meer voor betalen.  :'(

;DJack

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 juni 2004, 17:36:46 »

Ik heb een CD-tje voor je klaarliggen met de (volledige) voorkanten van de drie genoemde omslagen (11, 17 en 26) in 600 dpi.
Wim

Hey Harddisk,

Heb je de CD al ontvangen? Of moet ik mijn vrouw een aansporings telegram sturen?

Wim

Harddisk

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 07 juni 2004, 10:23:33 »

Hoi Wim

Helaas heb ik de cd nog niet ontvangen. Je vrouw is het waarschijnljk vergeten te posten.
Zou je haar nog eens vriendelijk er op willen wijzen.......
 :D ;) 8)
PS. Ik las in een eerder bericht van je, dat je beter geen huis en tuin plakband moet gebruiken voor de reparaties van de kaften.
Wat voor plakband gebruik jij dan? (merknaam) en is dit in een normale winkel (Bruna bijvoorbeeld) te krijgen.

gr. Peter

eline

• Newbie
  • *
  • Usha = lieff
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2004, 17:08:28 »

Moeten we nu toch veel meer voor betalen.  

dat valt wel mee hoor, want vroeger was alles veel en veel goedkoper.. mijn vader en moeder kochten wel eens n ijsje voor ong 15 cent.. ook alle andere spullen waren goedkoper, omdat de mensen gewoon veel minder verdienden ;)
groetjes
eline

jack nowee

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 07 juni 2004, 19:10:12 »

Voor een deel heb je wel gelijk Eline,

Maar jouw opa en oma [of hún vader en moeder] in 1927 (want daar praten we over) moesten toch wel erg nadenken  of ze een boek van ƒ 1,75 gingen kopen. Dat was naar verhouding toch wel erg veel geld hoor! De gezinnen waren veel groter en elk dubbeltje moest niet één, maar misschien wel drie keer worden omgedraaid voor het werd uitgegeven.  ::)

Jack
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2004, 19:10:36 door jack nowee »

jack nowee

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 17 juni 2004, 20:41:48 »

;D  "Lekker spannend hoor, ARENDSOOG!"   ;D

Vandaag [donderdag 17 juni 2004] een aardig stuk in het Algemeen Dagblad.
Het gaat over een christelijke bibliotheek. Deze (ongesubsidieerde) bibliotheek heeft haar boeken "gescreend" aan de hand van taalgebruik.

Citaat: ....
Kinder- en jeugdboeken van populaire auteurs als Guus Kuijer, Paul van Loon of Carry Slee tref je in Tolle Lege [=naam vd bibliotheek] niet aan, maar wél bijvoorbeeld de hele Arendsoogserie.
"Tja, wel veel schietpartijen en zo", zegt De Jong [=bibliothecaris]. Desondanks kwam de jeugdklassieker door zijn screening.
"Lekker spannend hoor, Arendsoog", zegt de 11-jarige Ariëtte Herweijer....... [einde citaat]  :D

:P  O, zo, lekker puh!!!  ;)

Jack

PS: Zou deze Ariëtte onze eigen Ariëtte/Jet [laatste lid] zijn??
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2004, 20:54:22 door jack nowee »

Warm0use

• Newbie
  • *
  • Arendsoog Rules :D
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2004, 18:26:06 »

Mijn vader heeft die boeken gekocht en in sommige had hij of iemand anders ofzo  stond daar de prijs..

Bij deze bijv. deel 28 stond  11,95..
Volgens mij bij die andere ook..

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2004, 19:57:57 »

Bij deze bijv. deel 28 stond  11,95..

In de jaren '90 gingen de Arendsoogboeken voor ongeveer 12,50 over de toonbank.

jack nowee

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 21 juni 2004, 20:40:27 »

Van de week een 1e druk cowboydetective gekocht (ander boek van J.Nowee uit 1940). In de omslagflap staan Arendsoog en Witte Veder voor ƒ 2,25

Jack  :D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 juni 2004, 02:42:36 »

Van de week een 1e druk cowboydetective gekocht

Heeft zo'n boek ook een stofomslag?

Pagina's: [1] 2 3