Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Arendsoog film?  (gelezen 33779 keer)

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
Re: Arendsoog film?
« Reactie #15 Gepost op: 06 januari 2009, 20:57:51 »

Zolang er maar geen tijdtweeling van Arendsoog of Witte Veder uit het heden redder in nood gaat spelen. Dat is in 1986 met Biggles geprobeerd. Een draak van een film. Een reclameman uit 1986 moest Biggles in 1917 gaan redden. Leek echt nergens. Had helemaal niets met de echte Biggles verhalen te maken.

Helaas is het daarbij gebleven. Voor de 3 films die vanaf 2001 hadden moeten verschijnen zouden wel echte Biggles verhalen gebruikt gaan worden. Er bleken echter te veel problemen te zijn waardoor het er uiteindelijk niet van kwam. Het storyboard en de hoofdrolspeler waren er al... Er waren zelfs al promotiefilms gemaakt waar het I.B.A. bestuur van toen ook een rol in gespeeld heeft. Helaas was ik toen nog geen lid, laat staan bestuurslid.

Maar het idee is leuk. En zolang je je aan de boeken houdt kan het zeker een goede Arendsoogfilm opleveren. Zou mooi zijn.

Groeten,

Paul
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2009, 21:00:20 door Paul »
Chocks away!

SaloonKoen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 30 oktober 2010, 09:32:02 »

Ik zou hem liever in het nederlands zien, met Martijn Krabbé als Arendsoog.
Witte Veder lijkt me moeilijker.
Charlotte Hoffman (tien torens diep) als Ann.
En mevr. Stanhope weet ik niet eigenlijk.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 30 oktober 2010, 09:52:42 »

Ik zou hem liever in het nederlands zien

Op zich kan ik me een Nederlandstalige western niet zo goed voorstellen, maar wie weet...

Wim ;D

esjendal

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 oktober 2010, 11:39:45 »

Als we toch naar Amerika willen voor de film, kunnen we mischien gelijk Clint Eastwood regelen ;D

SaloonKoen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 30 oktober 2010, 13:50:13 »

maar is arendsoog dan ook in het engels vertaald?

esjendal

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2010, 14:36:20 »

maar is arendsoog dan ook in het engels vertaald?
Nee maar we zouden de film graag in amerika opnemen. Welkom op het forum trouwens.

Esjendal :-O

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:33:32 »

ook ik ben nog steeds actief op het forum ;)
een arendsoog film lijkt me  leuk!
maar vaak bij en verfilmd (jeugd)boek is het boek heel goed en de film minder. bijvoorbeeld, bij een brief voor de koning: een geweldig boek maar de film is echt niet heel erg goed (vind ik)  het geeft een totaal ander beeld dan het boek. kan natuurlijk ook aan mij liggen, sluit ik niet uit ;D

jeroen ;)

« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2010, 18:39:25 door jeroen01 »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 13 november 2010, 13:56:40 »

Het kan natuurlijk ook zoals ze nu bij de verfilming van Snuf doen: een film om de aandacht te vestigen en daarna een serie.

Zie dat er binnenkort een derde DVD met avonturen van Snuf de hond uitkomt, en dat de opnames voor een 4e deel zijn gestart.

Als Arendsoog nu ook in Nederland speelde...

Wim ;D

loek

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 14 november 2010, 22:28:15 »

Op zich kan ik me een Nederlandstalige western niet zo goed voorstellen, maar wie weet...

Wim ;D

Ik herinner me een Nederlandstalige western-serie voor de jeugd. Na wat zoeken kom ik op Tim Tatoe, de cowboy, uit 1966, uitgezonden door de VARA. Geschreven door Wim (Pipo de Clown) Meuldijk met Rudi (mmooie ppparels) Falkenhage als Tim. Tim is dol op cowboy-boekjes, Colt 45, en roept regelmatig pief-paf-poef. Schieten doet deze western-legende met bruine bonen.

Ik vond het niet veel bijzonders weet ik nog. Ik was Rawhide gewend, met blauwe bonen.

Loek

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 15 november 2010, 15:40:12 »

Ik vond het niet veel bijzonders weet ik nog. Ik was Rawhide gewend, met blauwe bonen.

Rawhide, hoorde ik een week geleden voor het eerst van was gelijk gaan kijken op you tube waar ze natuurlijk alleen in het engels zonder ondertiteling stonden maar het zag er wel leuk uit. nou kan ik wel Engels maar weet iemand misschien of hij ergens te downloaden is met ondertiteling?

jeroen ;)

Chris Stamp

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 november 2010, 18:41:00 »

Ik zou zeggen het gegeven rond deel 28 en deel 47. In deel 28 krijgen we dan ook eindelijk de achternaam van de
gouverneur van Louisiana te horen en in deel 47 hebben we te maken met een overleden familielid van de Stanhope's. Op de fandag heb ik persoonlijk aan Jack Nowee al gevraagd "waarom geen film van Arendsoog? Hij
antwoordde "wellicht naar aanleiding van deze filmdag wie weet? Tot zover mijn reactie. Groetend Peter Snijders

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2012, 22:56:53 »

Een film gaat in deze tijd van bezuinigingen en ontbrekende subsidies niet meer lukken. ;)

Dus; Arendsoog en Witte Veder; de musical!

Wat moet er in ieder geval in: een mooi meisje (niet Ann), meerdere boeven, die de bank willen beroven, een cowboydans op het erf, liedjes in het maanlicht, een indianendans bij het kampvuur, een loflied op Lightfeet, een lied door moeder Stanhope en Ann, een lied door Arendsoog en Witte Veder, een spannende achtervolging met schieten, een gevecht in de saloon en een spetterende finale waarin alles toch goed komt, inclusief de liefde!

Dit alles gedaan door het Hofpleintheater in Rotterdam, want die doen in (kinder)musicals ( en doen dat erg goed, ben laatst naar hun versie van de tovenaar van Oz geweest, erg leuk!)

Als men daarna de boeken niet gaat lezen, weet ik het ook niet meer....

groeten

Anne

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #27 Gepost op: 29 januari 2012, 15:39:55 »

Hahaha! Briljant. Ik krijg een visioen van Arendsoog en Witte Veder - men in tights... ;) En dan inderdaad een spetterende finale waarin zij elkaar de liefde verklaren. ;)

Als je er een beetje een stoere Western van maakt (waarbij Arendsoog en Witte Veder ook echt wat mensen naar de andere wereld helpen), dan is daar in Hollywood vast wel budget voor. Je moet het groots zien, Anne ;).

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 29 januari 2012, 15:58:56 »

Hahaha! Briljant. Ik krijg een visioen van Arendsoog en Witte Veder - men in tights... ;) En dan inderdaad een spetterende finale waarin zij elkaar de liefde verklaren. ;)

Als je er een beetje een stoere Western van maakt (waarbij Arendsoog en Witte Veder ook echt wat mensen naar de andere wereld helpen), dan is daar in Hollywood vast wel budget voor. Je moet het groots zien, Anne ;).

In very tight tights...  ;D

Ik zie het wel groots, maar je moet zorgvuldig te werk gaan:

Je moet bescheiden beginnen - en dan wordt het een onverwacht groot succes- en dan komt er natuurlijk een Amerikaanse remake. De rechten verkoop je voor heeeel veel geld en kun je daarna kun je de film maken zoals het zou moeten...

groeten

Anne

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2012, 22:59:38 »

Zou wel leuk zijn, ja, zo'n film. Maar wel iets enigszins serieus. Niet iets wazigs met tijdreizigers die Arendsoog en Witte Veder moeten helpen. Dat hebben ze in 1986 met Biggles al geprobeerd. Was een flutfilm. En de filmreeks die eind jaren 90 op de planning stond, ging helaas niet door. Maar wat ik over het scipt gehoord heb, was veel belovend. Was serieus en op een verhaal van Johns gebaseerd. Ik hoop nog een keer de promofilm met het storyboard erin te zien te krijgen. Die moet nog van VHS op DVD gezet worden.

Groeten,

Paul
Chocks away!
Pagina's: 1 [2] 3