Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]

Auteur Topic: kleine arend als bosbouwer  (gelezen 76593 keer)

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
Re: kleine arend als bosbouwer
« Reactie #135 Gepost op: 10 februari 2007, 23:23:46 »

zo een cursus en wat leer je allemaal dan?

en kun jij ook zelfstandig bomen kappen?
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: 18 februari 2007, 18:32:46 »

Deze keer is de opleiding iets meer gericht op evenwicht zoeken en vinden tussen natuur en park. Het zijn niet alleen maar planten die aan bod komen, maar ook dieren die overal thuis horen.

Het praktisch gedeelte gaat over het leren omgaan met o a de motorkettingzaag, omdat de meesten er nog nooit mee gewerkt hadden. Het is wel plezant voor mij om enige voorsprong te hebben op de mannen in de groep. Maar ik heb ook begrepen dat ik beter voorzichtig blijf en niet teveel tekoop mag lopen met wat ik al kan.

Of ik zelfstandig een boom kan kappen? Ja, maar dan tot een zekere moeilijkheids graad. Zolang er plek is om te vallen, zit ik me er niks mee in. Zijn er teveel risico's aan verbonden om een boom te laten vallen, dan pas ik. Ik ken mijn limiet.

Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: 24 juni 2007, 16:07:02 »

hallo,

de laatste opleiding zit er op. Ik ben wel blij want het woog een beetje zwaar door. Het vergde deze keer een beetje teveel energie.
De meeste zaken waren wel erg interessant, maar ik kon me moeilijk lang genoeg concentreren. Dit laatste was erg voor alles wat theorie betrof.
Maar dit probleem hadden de meeste cursisten.
Ik heb het geluk gehad om stage te doen in een park met een kinderboerderij.
Aanvankelijk verzorgde ik mee het groen; maar na de tweede week deed ik alle werk op de kinderboerderij mee.
Elke ochtend alle dieren vers eten en water geven. Elke dag moest er wel ergens een dierenverblijf proper worden gemaakt. Dat deed ik ook met veel plezier. Alleen heb ik wel een gevecht moeten aangaan met de kippeluis. Er is op die boerderij zo verschrikkelijk weinig personeel, dat het er meestal overschiet om tijdig de kippenhokken te kuisen. Er is wel een persoon verantwoordelijk voor het welzijn van de dieren, maar die maakt heel veel plannen die nooit worden uitgevoerd. Dat zou echt niet mogen.
Ik heb er wel degelijk veel last mee gehad. In elk geval zorg ik tijdig dat mijn kippen en alle andere dieren hier parasietvrij blijven.

De dieren op die boerderij zijn nogal verscheiden; er zijn verschillende soorten kippen, kalkoenen, pauwen, eenden, konijnen, cavia's, ganzen, duiven, geiten en schapen. Er wordt ook een everzwijn gehouden, in het park zelf dan, net als een ezel en twee pony's. Kortom, meer dan werk genoeg voor twee personen in vaste dienst.

Op de boerderij is er ook plaats voor een moestuin, een kruidtuin en wat bloemenperkjes. Zodoende had ik daar ook nog mijn werk in het groen. Mijn stage is erg afwisselend geweest. En het werd er een plezierig weerzien met een vroegere vriendin.

En nu, nog even wachten met zoeken naar werk. Ik moet er even tussenuit.

Groetjes nog aan iedereen

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: 30 oktober 2007, 12:35:22 »

Het is moeilijk om werk te vinden in de sector die ik verkies. Het liefst zou ik weer in de natuur gaan werken. In de winter is dat vooral bomen vellen; in de zomer meer bosmaaien en hagen scheren.
Er zijn wel aanbiedingen om tuinwerk te gaan doen, maar dat is niet echt mijn ding. Je moet dan ook kunnen paadjes en verhardingen kunnen aanleggen en dat wordt veel te zwaar.

In een vorig leven heb ik 20 jaar in ziekenhuizen gewerkt en in die sector vraagt men ook weer mensen. Maar ik kan het niet meer. Die sfeer daar is niks meer voor mij en zeker ook niet het "binnen" werken.

Voorlopig doe ik af en toe een werkje voor vrienden met mijn bosmaaier of mijn kettingzaag. Jammer genoeg zit ik al een tijdje zonder auto. Dat zou nu binnen tien dagen moeten opgelost zijn. Duimen maar. [y]

jack nowee

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: 30 oktober 2007, 18:19:18 »

Dag Kris,

Fijn om weer eens van je te mogen horen!
Al is dan niet al het nieuws positief, het is goed om te lezen dat het goed met je gaat.
Al het andere komt dan wel weer. Positive thinking!!  [y]

Is er niet een baan op de kinderboerderij? Of betaalt dat niet (vrijwilligerswerk?). Je had er daar wel naar je zin, toch?

Wordt er nog wel eens een Arendsoogboek gelezen tussen de countrydansen door  ;D ?

Liefs en groetjes,
Jack  :-O
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2007, 23:57:52 door jack nowee »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: 01 november 2007, 13:47:54 »

Hoi Kris!

Inderdaad lang geleden dat we jou op het forum tegenkwamen. Maar uiteraard hebben we er nooit aan getwijfeld dat je op zeker moment weer zou opduiken, per slot van rekening: echte Arendsoog fans blijven Arendsoog fans ;D

Hoewel 't wellicht een zware job op zich is om voor je ouders te zorgen, denk ik wel dat het iets is waar je later met veel voldoening op terug kan kijken!

Hopen dat je gauw weer tijd vindt om actief op zoek en aan de slag te gaan, en in de tussentijd vooral lekker blijven countrydansen ter ontspanning.

Hartelijke groet, veel succes en tot ziens

Wim ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: 08 november 2007, 21:25:11 »

Nu de dagen aan het korten zijn en het meer regent dan het droog is, zal ik zeker weer aan het lezen gaan.

Eens een fan van Arendsoog, altijd fan. Dat is zo, ik zou niet anders kunnen. Ik ben als het ware opgegroeid met de Arendsoogboeken. Het is een apart hoofdstuk uit mijn jeugd. En een héééééél aangenaam!!! ::)

Op die kinderboerderij zou ik alleen maar vrijwilligerswerk hebben kunnen doen. Is wel spijtig hé Jack. Ik droom al heel mijn leven van een boerderij met dieren. Maar . . . enfin, wie weet ooit nog eens? ???

Er zal zeker nog wel iets op de proppen komen; iets echt goed voor mij. We zien wel.

lieve groetjes aan ieder van jullie

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: 08 augustus 2008, 21:29:45 »

Hallo iedereen,
eindelijk vind ik nog eens wat tijd om naar dit forum te gaan.
Normaal ga ik countrydansen op dit uur. Maar vandaag gaat de les niet door en heb ik extra tijd.
Het tijdperk van "bosbouwer" is spijtig genoeg voorbij.
Ik kan wel met vreugde meedelen dat ik weer een job heb, dit keer bij de gemeentelijke groendienst. Ik ben er begonnen op 05/05/2008. Dus een goeie drie maanden al. Het werd echt hoog tijd dat ik weer wat geld mocht verdienen, want met dat stempelgeld hier zou ik niet ver gekomen zijn. (650eurootjes)

Voorlopig doe ik niet anders dan onkruid wieden. Gedurende twee dagen heb ik ook al eens gras afgereden, voor de grote afwisseling zeker?
Verder rij ik ook regelmatig met een kleine traktor met een grote aanhangwagen. Dat is lastig rijden omdat die aanhanger veel breder is dan de traktor zelf. Maar geen uitdaging is voor mij te groot!
Af en toe moet ik ook personeel vervoeren. Erg vreemd vind ik het dat er in een erg grote ploeg met mannen steeds een tekort is aan chauffeurs. Maar goed voor mij; zo kan ik bewijzen dat ik iets waard ben. Want als vrouw moet je je wel weten te bewijzen in zo'n mannenwereld.
Alle groenarbeiders zijn verdeeld over vier ploegen. De ploeg waartoe ik hoor valt reuze goed mee. Dat is een dikke meevaller.
Tijdens de maanden juli en augustus werken er een zestal jobstudenten mee. Maar dat is een ramp. Sommigen doen gewoon niks de hele dag lang. Anderen zagen openlijk over het weer en het saaie van het werk. Jammer voor hen, maar ze mogen niet met machines werken en dus ook geen gras maaien. De hele maand juli ben ik kindermeid geweest over twee jongens. Tijdens de maand augustus zijn het twee meisjes.

Maar goed, ik doe het werk wel graag. Er heerst een goeie sfeer, ik moet niet ver rijden met de fiets en heb hele goeie uren. Wat wil een mens nu nog meer?

Mijn vorige job als natuurarbeider was vééééél afwisselender en opwindender. Maar zoals eerder gezegd, die tijd zal niet meer terug komen. Daar denk ik nog met heel veel spijt aan.

Maar waar ik ook elke dag nog aan denk, dat is Arendsoog! [cl]

Vele groetjes vanuit het natte België!
« Laatst bewerkt op: 08 augustus 2008, 21:31:30 door Little Eagle »

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: 10 augustus 2008, 12:59:31 »

tja volg een opleiding zou ik zo zeggen en ja uitzendkrachten is drama af en toe

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: 10 augustus 2008, 19:03:13 »

Tino, een jobstudent is geen uitzendkracht, maar een stagair.

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: 10 augustus 2008, 22:44:19 »

veel verschil zit daar niet in anders

heb ze meegemaakt

zal wel een verhaal vertellen de 24e

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: 12 augustus 2008, 21:33:16 »

Jobstudent volgens:

Citaat
Grote Van Dale (2005)

(alg.Belg.N.)

werkstudent student die betaalde werkzaamheden verricht naast zijn studie, ter bestrijding van de kosten daarvan of ter voorziening in zijn levensonderhoud

Sorry Tino, ik heb mij vergist in de Vlaamse taal.

Don Esteban (c)

(fouten maken is niet erg, fouten niet erkennen wel, bij deze)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!
Pagina's: 1 ... 8 9 [10]