Hallo iedereen,
eindelijk vind ik nog eens wat tijd om naar dit forum te gaan.
Normaal ga ik countrydansen op dit uur. Maar vandaag gaat de les niet door en heb ik extra tijd.
Het tijdperk van "bosbouwer" is spijtig genoeg voorbij.
Ik kan wel met vreugde meedelen dat ik weer een job heb, dit keer bij de gemeentelijke groendienst. Ik ben er begonnen op 05/05/2008. Dus een goeie drie maanden al. Het werd echt hoog tijd dat ik weer wat geld mocht verdienen, want met dat stempelgeld hier zou ik niet ver gekomen zijn. (650eurootjes)
Voorlopig doe ik niet anders dan onkruid wieden. Gedurende twee dagen heb ik ook al eens gras afgereden, voor de grote afwisseling zeker?
Verder rij ik ook regelmatig met een kleine traktor met een grote aanhangwagen. Dat is lastig rijden omdat die aanhanger veel breder is dan de traktor zelf. Maar geen uitdaging is voor mij te groot!
Af en toe moet ik ook personeel vervoeren. Erg vreemd vind ik het dat er in een erg grote ploeg met mannen steeds een tekort is aan chauffeurs. Maar goed voor mij; zo kan ik bewijzen dat ik iets waard ben. Want als vrouw moet je je wel weten te bewijzen in zo'n mannenwereld.
Alle groenarbeiders zijn verdeeld over vier ploegen. De ploeg waartoe ik hoor valt reuze goed mee. Dat is een dikke meevaller.
Tijdens de maanden juli en augustus werken er een zestal jobstudenten mee. Maar dat is een ramp. Sommigen doen gewoon niks de hele dag lang. Anderen zagen openlijk over het weer en het saaie van het werk. Jammer voor hen, maar ze mogen niet met machines werken en dus ook geen gras maaien. De hele maand juli ben ik kindermeid geweest over twee jongens. Tijdens de maand augustus zijn het twee meisjes.
Maar goed, ik doe het werk wel graag. Er heerst een goeie sfeer, ik moet niet ver rijden met de fiets en heb hele goeie uren. Wat wil een mens nu nog meer?
Mijn vorige job als natuurarbeider was vééééél afwisselender en opwindender. Maar zoals eerder gezegd, die tijd zal niet meer terug komen. Daar denk ik nog met heel veel spijt aan.
Maar waar ik ook elke dag nog aan denk, dat is Arendsoog!
Vele groetjes vanuit het natte België!