1. Jurgen maakte mij er gisteren op attent dat voor enkele van de recent verschenen overzichten (te weten deel 29 en 31) ook een Aldi-uitgave is. Ik denk dat in elk geval de afbeelding op het overzicht zou moeten staan. Deze boeken zijn kleiner dan een Malmberg-Arendsoog en ik wil deze dan ook in verhouding laten zien. Wat zijn de afmetingen van deze boeken (met name hoogte)?
Afmetingen: 202 x 130 x 14 mm.
Als je ze nog in het overzicht zelf wil plaatsen:
Er is geen druk vermeld, het aantal pagina's is hetzelfde als de Malmberg-uitgaven.
Het omslagontwerp is van Davy van der Elsken
2. Wat voor de Pimento uitgaven geldt, geldt ook voor de Zweedse (en wellicht Italiaanse) uitgaven: wie kan mij de afmetingen van deze uitgaven doorgeven?
Mijn Zweedse deel 25 heeft de volgende afmetingen: 174 x 114 x 10 mm.
Ik neem aan dat de overige delen even groot zijn.
3. Hoe zit het met de afmetingen van de Duitse boeken? Ik meen dat de oude versie gelijk is aan een Malmberg maar dat de nieuwe wat kleiner waren?
Ik heb zelf geen Duitse uitgaven, maar ik meen mij te herinneren dat ze allemaal even groot zijn, en dat ze kleiner waren dan de Nederlandse uitgaven, maar daarvan ben ik niet helemaal zeker.
5. Jack stuurde mij gisteren een foto van de 2 nieuwe Tulp-kaften (deel 22 en 23). Dit gaat om nog niet verschenen Arendsoog-boeken. Wat vinden jullie: plaatsen we deze afbeeldingen al op het overzicht, of laten we ze liggen tot ze daadwerkelijk als boek zijn verschenen?
In het drukkenoverzicht van deel 1 staat een afbeelding van een kaart met allemaal gegevens over de eerste druk. Dat heeft niets met de uitgaven zelf te maken, maar is wel leuk om te vermelden. In hetzelfde kader zou je de Tulp-kaften in de overzichten kunnen plaatsen, als 'niet-uitgegeven omslag' o.i.d. tot de uitgaven daadwerkelijk verschijnen, maar of dat nog gebeurt...
Gr. Jurgen