Als ik die lijst met jaartallen bekijk klopt er niks van.
Jurgen heeft - voor wat betreft deel 3 - helemaal gelijk. Ik heb zojuist een aantal van de Malmberglijsten eens naast elkaar gelegd, en daarbij ontdekte ik dat van deel 3 de titel en de lijst met drukken uniek zijn, maar dat de kolom met jaartallen exact gelijk is aan de jaartallen die op de lijst van deel 1 staan.
Ik denk dat we de lijst met het jaar van verschijnen van de diverse drukken van deel 3 redelijk nauwkeurig kunnen reconstrueren. Dit kunnen we als volgt doen:
Vergelijken van verschenen delen (met de druk daarbij genoemd) uit de oudere delen;
Het aantal verschenen titels voorin te combineren met het verschijnen van de eerste druk van de laatstgenoemde titel voor de nieuwere delen.
Is dit bericht nog te volgen?
Ik heb een voorbeeld gemaakt aan de hand van het blad van verschenen titels uit mijn deel 3, 9e druk. Ik ga er van uit dat alleen de lijst van deel 3 niet klopt.
Door van alle verschenen titels de druk in te vullen in 'deze druk', en daaruit de laatst verschenen datum te nemen en van de lijst met '1 druk later' de vroegst verschenen druk te kiezen, volgt dat deel 3 9e druk zou moeten zijn verschenen tussen 1954-07 en 1954-11.
't Zal wel een beetje puzzelen worden, maar ik denk dat we een heel eind kunnen komen! Kom maar op met de foto's van lijsten met verschenen titels uit de oude drukken zou ik zeggen
Wim