Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: BBCode  (gelezen 4712 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
BBCode
« Gepost op: 15 augustus 2011, 11:00:21 »

Probeer onderaan mijn profiel een foto te plaatsen (de zogenaamde handtekening), maar ik krijg hem niet verkleind (en hij is echt belachelijk groot). De foto plaatsen is geen probleem, maar als ik het formaat dan wil aanpassen, krijg ik alleen de code onderaan mijn profiel en niet de foto. Is hier iets uitgeschakeld in het forum zelf, zodat dit een soort 'verboden' actie is, of doe ik iets fout?

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
Re: BBCode
« Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2011, 13:53:00 »

Het in code aanpassen van het formaat van een foto is überhaupt een slecht idee; je houdt de laadtijd namelijk hetzelfde als bij het oorspronkelijk formaat en "perst" de foto als het ware in een keurslijf, wordt ook altijd minder mooi dan wanneer je hem echt verkleint (de analogie met een te dikke vrouw doet het eigenlijk verbazingwekkend goed: een korset doet wel iets, maar het onderliggende probleem blijft bestaan).

Anyhow: beter om hem even te verkleinen op je PC en te uploaden naar imageshack ofzo :)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:30:48 »

Thanks, truc gelukt! Vloekt alleen bij mijn avatar (L)

Hm, is ook wel erg roze... (L)

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:02:49 »

Is inderdaad aardig gelukt. Je brengt me op ideeën   ;D Maar ja, de Biggles-site is niet mijn site, dus ik hou het er maar op om ieder jaar m'n avatar te updaten met de nieuwste vertaling. Dat vind ik al behoorlijk opzichtige reclame. Maar dat hoop ik nog jaren vol te mogen houden waarvan de eerste keer over een paar maanden.

Maar leuke site en je verhaal over de trails was ook interessant.

Paul
Chocks away!

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:07:26 »

Dank je wel, Paul! :)

Tja, ik doe niet zo heel veel met mijn blogje, maar de mensen die me hier kennen vinden het wellicht leuk omdat ze me kennen. Ik voel me ook niet schuldig qua reclame maken; ik verkoop natuurlijk niets en probeer hooguit mensen aan het froebelen te krijgen (en ik denk niet dat het publiek op het Arendsoog forum daar nou meteen voor valt ;)). Biggles is misschien een ander geval omdat hij toch concurrent is  ;D

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:34:57 »

Dat fröbelen is aan mij niet besteed, Marthe. Ik ben gedwongen links onhandig, zoals ik het weleens noem. En Biggles een concurrent van Arendsoog? Het kan prima samen en ik lees ze allebei graag, al heb ik eerlijk is eerlijk net iets meer met Biggles, maar dat heeft niet met de inhoud te maken maar met mijn eigen betrokkenheid bij de nieuwste Nederlandse vertalingen.
Chocks away!
Pagina's: [1]