Voor degenen die geinteresseerd zijn in satire aangaande Arendsoog is het interessant te weten dat in het eerste Nederlandse nummer van Crazy,( een blad zoals Mad, daarom zijn er maar vier Nederlandse nummers van uithegeven, samengesteld door Ger Apeldoorn) een "boekverslag" staat van een zekere Dick Dekker (in werkelijkheid is Ger Apeldoorn de schuldige).
Het gaat zo
Dick Dekker
Vijfde klas
Wat ik heb gelezen in de Vakansie
Arensoog en Witte Veter.
In de Vakansie had ik een boek gelezen van Arensoog en Witte Veter door P.Nowei. Arensoog is een Cowbij an Witte Veter is zijn Indianees.
(mij bang zijn komen zeer erg veel grote storm) [tekstballon met pijltje] Dat staat er egt!
(uhg)
Witte Veter is een hele goeie goeie want die voelt altijd alles van voren. Hij praat ook heel raar want dat doen indianesen maar hij kan heel goed mikken met pijlen.
Arensoog heet eingenlijk Bobe Steenhoop maar omdat zijn ogen zo goed zien heet hij Arensoog en zijn paart heet Lifhgtfot. En hij heeft ook een Clot 45.
Er wort ook een hoop gevochten in het boek. Als Arensoog achter de boze ranger aanzitten die zijn range in de brand stak voor de verzekkering.
Maar Arensoog wint het toch. Hij scjiet de boef neer. Arensoog Schiet nooit op paarden en alleen maar op je benen. Goed he. De boef heft en zwarte hoed. Zwart zijn is niet goed , dat zeft papa ook.
Arensoog vangt de boze ranger. Die moet zitten in de cel (omdat Arensoog in zijn benen hebben geschoten naatuurlijk). Witte Veter helpte ook mee.
De boze ranger had ook de indianesen boos gemaakt. Die Wilden nu allemaal de stad aanvallen. Maar Arensoog ging erheen om alles uit te liggen.
De hoofdindianees gelooft Arensoog dank zei Witter Veter. Samen roken ze een vredesbeweging en ze bidden samen. Dat doen Cowbijs altijs zegt. P. Nowei.
Heeft iemand enig idee of deze warboel inderdaad op een deel uit de Arendsoog serie gebaseerd kan zijn?