Het lijkt mij ook weer tijd voor een update van mijn kant. Want hoe zit dat nu met die Arendsoog-encyclopedie?
De laatste keer schreef ik dat de website nog niet echt opschoot. Intussen is dat wel het geval. De layout is in principe klaar, veel informatie (kaften, titels, hoofdstukken) is al toegevoegd en eind december wilde ik met het belangrijkste beginnen: de namen.
En dan zul je net zien dat op dat moment de computer weigert mee te werken (mijn tv-tuner kaart was kapot) en je de computer moet wegbrengen. De verkoper heeft die computer twee weken bij zich gehouden (kerst en oud en nieuw vielen daarin) met als resultaat: nul komma nul.
Hij had de fabrikant gebeld, alle software geüpdatet, maar dat hielp allemaal niet. Hij adviseerde mij de computer te restoren. Dat hield in dat ik vrijwel alles van mijn harde schijf moest halen en toen het hele systeem te herstellen.
Mijn documenten en de website bestanden heb ik behouden, maar de software die ik nodig had om het allemaal op mijn computer te laten draaien moest opnieuw geïnstalleerd worden. En dat ging niet zo een twee drie. Ik moest van alles instellen, en toen ik eindelijk toegang had tot de MySQL databases bleek hij de voor de website gemaakte database niet te pakken. Dat was vandaag. Ik dus weer alles (voor de derde keer) geherinstalleerd, toen waren de instellingen niet goed meer, dus dat moest ook weer gebeuren, maar toen wilde hij me weer niet toelaten tot de database. En wat ik ook probeerde, niets hielp, tot ik op het fantastische idee kwam de computer opnieuw op te starten. In spanning wachtte ik af en jawel hoor, na twee maanden (!) had ik eindelijk weer toegang tot de database.
Dat het zo lang duurde had niet alleen te maken met de computer. Ik stak zelf weinig tijd in het oplossen van het probleem. Aan de ene kant was ik vrij druk met school (vooral nadat mijn school het aantal lesuren heeft verhoogd), aan de andere kant ben ik soms ook wel een beetje lui...
Maar ik kan nu weer verder. Helaas ben ik de aantekeningen die ik gemaakt had kwijtgeraakt in de chaos die mijn kamer heet. Dat wordt dus opruimen.
Tot zover even de Arendsoog-encyclopedie.
Behalve met Arendsoog moet ik mij namelijk ook bezighouden met mijn vervolgstudie. Na lang verschillende studies met elkaar vergeleken te hebben heb ik besloten een dubbele studie te gaan doen: Wiskunde en Informatica. (Ik heb namelijk nogal een wiskundeknobbel) Nu moet ik nog gaan kijken waar ik dat ga doen.
Afgelopen donderdag ben ik in Leiden een dag meegelopen met een student Wiskunde, wat een erg positieve indruk achtergelaten heeft. Andere universiteiten die ik in maart nog ga bekijken zijn de UvA en de Universiteit Utrecht, maar die trekken mij bij voorbaat al minder dan Leiden.
Op school gaat het voor de rest ook vrij goed. Mijn cijfers zijn allemaal voldoende, mijn laagste is een 6,2 voor Natuurkunde, mijn hoogste een 8,8 voor Engels.
Daarnaast lees ik de laatste tijd nog vrij veel. Voor Letterkunde had ik bijvoorbeeld laatst de "Ontdekking van de Hemel" van Harry Mulisch (900 blz.) gelezen. En daarnaast nog de "Max Havelaar". Vooral die eerste was een pittige kluif, maar mijn leraar vond het verslag erg mooi (hij vond dat ik maar Nederlands moest gaan studeren) dus het was het wel waard (voor mijn opstel over de twee boeken had ik een 9,1
)
Voor zover mijn belevenissen van de laatste tijd. Als er nieuws is wat de Arendsoog-encyclopedie betreft, laat ik het jullie zo snel mogelijk weten, maar verwacht er voorlopig nog niet teveel van. Ik moet eerst al die boeken nog een keer lezen...