Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9

Auteur Topic: Hoe staat het met de forumleden?  (gelezen 102578 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Re: Hoe staat het met de forumleden?
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2007, 00:56:13 »

Lieve Allemaal,

Het leek mij wel weer eens tijd voor een update uit Engeland, hoewel het verhaal redelijk hetzelfde is als vorige keer en samen te vatten in één woord: druk.

Inmiddels ben ik voorzitter van twee verenigingen hier op de universiteit en beide nemen redelijk wat tijd in beslag. Heel leuk, natuurlijk, maar af en toe wat vermoeiend. Vorige week hadden we een Valentijns quiz met de History Research Society, een Shabat maaltijd met de Jewish Society, deze week weer allerlei dingen en zo blijf je bezig met organiseren. ::)

Ik geef momenteel ook les aan eerstejaars studenten en dat is redelijk demotiverend. In tegenstelling tot Nederland, telt hun eerste jaar niet mee voor het uiteindelijke diploma en kan het sommigen dus ook niet veel schelen. Vorige week heb ik 40 essays van 2000 woorden mogen nakijken en ik heb het idee dat ik er soms meer tijd in heb gestoken dan de student zelf...  >:(

Dan ben ik hier natuurlijk voor mijn PhD...  ;) Gaat allemaal wel ok; ben nu bezig met schrijven, maar loop ook nog steeds heen en weer te rennen tussen archieven en bibliotheken. Zou fijn zijn als ik voor eind maart toch 30.000 woorden op papier had (ik heb er nu 5000...).

Tja, verder gaat alles zijn gangetje; Ian en ik nog steeds samen en gelukkig, veel kopjes koffie drinken met vrienden, af en toe bezoek uit Nederland en ik kan niet wachten tot het lente is en alles weer mooi wordt!

Hoop dat alles goed met jullie gaat!
Veel liefs,
Miss Arendsoog.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #16 Gepost op: 25 februari 2007, 15:24:57 »

Het lijkt mij ook weer tijd voor een update van mijn kant. Want hoe zit dat nu met die Arendsoog-encyclopedie?

De laatste keer schreef ik dat de website nog niet echt opschoot. Intussen is dat wel het geval. De layout is in principe klaar, veel informatie (kaften, titels, hoofdstukken) is al toegevoegd en eind december wilde ik met het belangrijkste beginnen: de namen.

En dan zul je net zien dat op dat moment de computer weigert mee te werken (mijn tv-tuner kaart was kapot) en je de computer moet wegbrengen. De verkoper heeft die computer twee weken bij zich gehouden (kerst en oud en nieuw vielen daarin) met als resultaat: nul komma nul.

Hij had de fabrikant gebeld, alle software geüpdatet, maar dat hielp allemaal niet. Hij adviseerde mij de computer te restoren. Dat hield in dat ik vrijwel alles van mijn harde schijf moest halen en toen het hele systeem te herstellen.

Mijn documenten en de website bestanden heb ik behouden, maar de software die ik nodig had om het allemaal op mijn computer te laten draaien moest opnieuw geïnstalleerd worden. En dat ging niet zo een twee drie. Ik moest van alles instellen, en toen ik eindelijk toegang had tot de MySQL databases bleek hij de voor de website gemaakte database niet te pakken. Dat was vandaag. Ik dus weer alles (voor de derde keer) geherinstalleerd, toen waren de instellingen niet goed meer, dus dat moest ook weer gebeuren, maar toen wilde hij me weer niet toelaten tot de database. En wat ik ook probeerde, niets hielp, tot ik op het fantastische idee kwam de computer opnieuw op te starten. In spanning wachtte ik af en jawel hoor, na twee maanden (!) had ik eindelijk weer toegang tot de database.

Dat het zo lang duurde had niet alleen te maken met de computer. Ik stak zelf weinig tijd in het oplossen van het probleem. Aan de ene kant was ik vrij druk met school (vooral nadat mijn school het aantal lesuren heeft verhoogd), aan de andere kant ben ik soms ook wel een beetje lui...  ::)

Maar ik kan nu weer verder. Helaas ben ik de aantekeningen die ik gemaakt had kwijtgeraakt in de chaos die mijn kamer heet. Dat wordt dus opruimen. :(

Tot zover even de Arendsoog-encyclopedie.

Behalve met Arendsoog moet ik mij namelijk ook bezighouden met mijn vervolgstudie. Na lang verschillende studies met elkaar vergeleken te hebben heb ik besloten een dubbele studie te gaan doen: Wiskunde en Informatica. (Ik heb namelijk nogal een wiskundeknobbel) Nu moet ik nog gaan kijken waar ik dat ga doen.

Afgelopen donderdag ben ik in Leiden een dag meegelopen met een student Wiskunde, wat een erg positieve indruk achtergelaten heeft. Andere universiteiten die ik in maart nog ga bekijken zijn de UvA en de Universiteit Utrecht, maar die trekken mij bij voorbaat al minder dan Leiden.

Op school gaat het voor de rest ook vrij goed. Mijn cijfers zijn allemaal voldoende, mijn laagste is een 6,2 voor Natuurkunde, mijn hoogste een 8,8 voor Engels.

Daarnaast lees ik de laatste tijd nog vrij veel. Voor Letterkunde had ik bijvoorbeeld laatst de "Ontdekking van de Hemel" van Harry Mulisch (900 blz.) gelezen. En daarnaast nog de "Max Havelaar". Vooral die eerste was een pittige kluif, maar mijn leraar vond het verslag erg mooi (hij vond dat ik maar Nederlands moest gaan studeren) dus het was het wel waard (voor mijn opstel over de twee boeken had ik een 9,1 ;D)

Voor zover mijn belevenissen van de laatste tijd. Als er nieuws is wat de Arendsoog-encyclopedie betreft, laat ik het jullie zo snel mogelijk weten, maar verwacht er voorlopig nog niet teveel van. Ik moet eerst al die boeken nog een keer lezen...
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #17 Gepost op: 29 mei 2007, 11:05:19 »

En toen was het even heel erg stil op het forum en voelde de webmaster zich geroepen even te vertellen hoe het met hem ging ;)

Goed, wat is er allemaal gebeurd de laatste tijd. Laat ik maar beginnen in april. In april is mijn vader voor een half jaar vertrokken naar Soedan op VN-missie. Nou was de man toch niet zoveel thuis, maar de afgelopen twee maanden overtroffen uiteraard alles ;) Voor geïnteresseerden: http://skipinsoedan.waarbenjij.nu

Verder probeer ik nog steeds de schoteltjes van mijn studies tegelijkertijd draaiende te houden, wat niet altijd eenvoudig is, omdat ik bijvoorbeeld voor de meeste rechten vakken geen colleges kan volgen omdat ze economie colleges overlappen. Het is zelfs zo erg dat ik volgende week voor rechten een tentamen heb tijdens een hoorcollege van economie... Ze houden, kortom, niet echt rekening met de paar zonderlingen die proberen twee studies er doorheen te jassen. Maar het komt allemaal wel goed hoor :)

Verder ben ik net een paar dagen weggeweest. Twee van mijn beste vrienden studeren momenteel in Zwitserland aan de Ecole Polyechnique Fédérale de Lausanne. Vorige week was één van hen hier in Nederland, aangezien hij toch liever economie in Rotterdam wil komen studeren (wel zo gezellig) Vorige week donderdag ben ik met hem meegevlogen naar Geneve en ik ben tot gisteren in Lausanne gebleven. Ik ben lichtelijk gesloopt, dat begrijpen jullie, want elk uur slaap kun je natuurlijk ook gewoon doorfeesten ;)

Het toppunt van "welkom-terug-in-Nederland" overigens: ik was maandagochtend om 03:45 opgestaan om mn vliegtuig te halen. Na wat vertraging was ik uiteindelijk om 8 uur op Schiphol, ik had toen inclusief de nacht zeker 3 uur geslapen. Ik zag dat er al een trein klaarstond dus ik rennen en blij dat ik hem nog gehaald had. Tot een zuurpruim van een conducteur me er op wees dat ik met mijn studenten-OV op elke maandag mocht reizen, maar natuurlijk weer niet op Tweede Pinksterdag (wat vieren we trouwens in vredesnaam op TWEEDE pinksterdag???). Mijn treinreis kostte mij aldus een euro of 40, en dat was bijna net zo duur als mn vlucht naar Zwitserland...

Tot zover, ik hoor graag van jullie hoe het ermee staat!!!

Daniël
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 29 mei 2007, 23:03:18 »

Soms is hen makkelijk om iets erbij te zetten.
Gisteren hebben wij een gezinsuitbreiding veroorzaakt.
Over niet al te lange tijd komt er een heel lief klein chocoladebruin ...............

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 30 mei 2007, 19:00:59 »

ho

DIT BEWIJST:

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 01 juni 2007, 21:59:42 »

DIT BEWIJST:

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 03 juni 2007, 16:02:42 »

Mijn lieverdjes

Don Esteban (c)

DIT BEWIJST:

jack nowee

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 03 juni 2007, 16:40:16 »

Ze zijn lief!

Jack  :-O

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 05 juni 2007, 16:48:08 »

Haha Don, veel succes met de opvoeding... Ik heb de afgelopen week weer eens op Curaçao gezeten, wat ook altijd wel weer leuk is maar tevens buitengewoon vermoeiend.

Verder heb ik zwaar medelijden met onze webmaster en z'n 2e studie rechten  ;D. Zo ken ik er ook nog 1: rechten studeren naast een fulltime job... Maar vooralsnog heb ik weinig te klagen. Als ik m'n 2 geplande tentamens aan het eind van deze maand haal en m'n vrijstelling op grond van HBO vooropleiding toegewezen krijg heb ik in het eerste jaar ruim 25% van m'n bachelor Nederlands Recht te pakken.

Groeten,

Wim ;D ;D ;D

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #24 Gepost op: 17 september 2007, 17:16:35 »

Beste allemaal,

Het is erg, erg stil op het forum, iemand enig idee waarom? Iedereen erg druk, of erg weinig te melden? Ik zal iig het goede voorbeeld geven en even kort vertellen hoe het gaat.

Mijn collegejaar is inmiddels weer in volle vaart bezig. Ik heb mn eerste jaar genoeg gehaald (75 punten) om (gelukkig) niet achter de feiten aan te hoeven lopen (ik loop er zelfs iets op voor), maar het blijft een pittig studieprogramma. Ik volg dit jaar een stuk meer rechtenvakken dan vorig jaar, en dat is eigenlijk wel erg leuk. Er zit veel afwisseling in de vakken die ik nu volg. Zo heb ik op 1 dag soms eerst college over fiscale toestanden (irritante belastingopgaves enzo, wel een leuke hoogleraar!) en zit ik daarna twee uur lang strafzaken te analyseren. Verschillend, maar ik ben toch wel erg blij met de studiekeuze (tot nu toe dan)...

Verder gaat het allemaal wel prima, ik ben gelukkig ietwat ontstressed na mn vakantie (IJsland en Florida, heerlijke tijd gehad!!!). Ik werk nog steeds op vrijdag en zaterdag, maar mn leukste collega's zijn hem allemaal gepeerd :( Ik denk dat ik binnenkort dus lekker hetzelfde doe, maar voorlopig moet ik nog even geld verdienen om de enorme financiele krater van de boeken van dit blok op te vangen :P Daarnaast nog altijd dezelfde vriendin (tot mijn en veler verbazing), wat nog altijd meer dan erg goed gaat :)

Gisteren met fleur en der moeder naar Amstelveen geweest, in het Cobra museum rondgelopen. Toen we vervolgens van Amstelveen door wilden naar Amsterdam wist Fleur's moeder te vertellen dat we bus 300 moesten nemen. Dat bleek te kloppen, alleen moesten we na 2 haltes overstappen op de metro. Na 40 minuten verbaasden wij ons er dus over dat deze halte wel erg op ons beginpunt leek. Goed uitgerust waren we daarna wel, maar het is toch zonde van je tijd :P

Ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat, let me know!

Daniel
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #25 Gepost op: 17 september 2007, 17:40:40 »

hier op de veluwe alles ok

hele drukke zomer periode achter de rug

met een hoop goede markten

barneveld was nieuw dit jaar op mijn programma
maar ga zeker terug komen

ook in groningen geweest tijdens de plaatselijke feestdag
groningen ontzet
gezellige markt
en boven al leuk gedraait

jammer genoeg waren er ditjaar ook een aantal missers helaas

oa vlissingen /wat een gruwlijk end rijden/

nu kruipen ik weer achter de pc

en ben ik in voorbereiding op de grootste nederlandse stripboeken beurs

in houten die worden gehouden op zaterdag 29 en op zondag 30 september

ca 10.000 bezoekers zullen de poort passeren

het vergt dus enige voor bereiding om alles netjes voor elkaar tehebben

alles netjes sorteren in dozen

auto laden + kar

kaartjes bij laten maken

alle stripboeken die ik de afgelopen tijd heb gekocht

allemaal 1 voor 1 prijzen

hok hier netjes opruimen zodat er weer zicht komt tussen de chaos

en uiteraad de internet voorraad aanvullen
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 17 september 2007, 23:27:05 »

Het is erg, erg stil op het forum, iemand enig idee waarom? Iedereen erg druk, of erg weinig te melden? Ik zal iig het goede voorbeeld geven en even kort vertellen hoe het gaat.

Ik kijk regelmatig naar nieuwe berichten en had ook al opgemerkt dat we in een zeer stille periode verzeild geraakt zijn. Misschien hebben de leden gewoon weinig te melden en is de informatie voor nieuwe leden en aanstormende lezers zo overvloedig dat zij niets meer te melden/vragen hebben. Gelukkig was er vandaag Newland, die twee echte "Arendsooggerelateerde" berichten postte, zodat ik me nog eens op een inhoudelijk antwoord kon uitleven...

Over mijzelf kan ik melden dat voor morgen de oplevering van mijn nieuwe huis staat gepland. Daarmee komt het uitpakken van mijn - nog steeds zucht, zucht, diepe zucht - ingepakte Arendsoogboeken een stap dichterbij komt.

Verder bevindt ik mij - evenals Daniël - in mijn tweede studiejaar. De oogst van het eerste jaar was 55 ECTS. Dat is wel wat minder dan ons onovertroffen opperhoofd. Ik heb echter maar 1 studie daarnaast een volledige baan, wat mij al met al uitermate tevreden stemt met de resultaten tot nu toe   :P

Voor het opkrikken van de berichtenbedrijvigheid stel ik voor dat nieuwe leden het forum bestoken met moeilijke Arendsoogvragen, zodat wij onze breinen weer eens flink kunnen laten werken!

Groet,

Wim  ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 17 september 2007, 23:29:19 door kootw »

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 22 september 2007, 10:48:48 »

Hallo allemaal,

van mij dan ook weer eens een berichtje..:P dat is ook al weer een behoorlijke tijd geleden, geloof ik.

Ik zit inmiddels ook alweer bijna een maand op school, na een hele rustige vakantie. Nergens heen geweest ofzo.
Op school gaat het allemaal best, ik zit nu in 4 vwo. Was net op het nippertje, maar k ben wel blij dat het gelukt is. Opzich is het niet echt moeilijk, er zitten leuke mensen in de klas, dus het wordt wel een leuk jaar. Alleen de leraren zijn allemaal zo oud en saai. Alleen de leraar maatschappijleer gaat nog wel, die kan lekkere sterke verhalen vertellen, dus dat zijn bijna de enige leuke lessen.

'k voel me alleen niet helemaal top, maar dat gaat ook wel weer over, hoop ik:P
Goed, zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte, dus ga ik dr maar weer vandoor.

Groetjes, Jet :P   

jack nowee

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 23 september 2007, 18:53:34 »

Dag allemaal,

Aangezien er op het gebied van nieuwe "Arendsoogzaken" helaas geen nieuws is, kan ik jullie daarmee niet verblijden.  :'(
Het schooljaar is weer begonnen. Net alsof er geen grote vakantie is geweest.
Deze vakantie ben ik in Ierland geweest. Een lang gekoesterde wens.  ;)
Verder ben ik de afgelopen vakantie druk geweest met het maken van allerlei "weetjes" en "webjes" voor de Canon van de Nederlandse Geschiedenis.

http://canon.yurls.net/

Ook de Nederlandse provincies: http://webje.yurls.net/index.php?mod=yurlspage&pageId=6824 zijn door mij in een "webje" gezet.

Maar het weer was toch slecht, dat maakte dus niet uit dat ik lang achter de computer zat.

Het komend jaar heb ik weer groep 5. Ik begin luxe: 19 kinderen  :) , maar na begin maart komen er 17 bij.  :(
Maar wel allemaal bij elkaar een leuke groep.

Mocht er nieuws zijn, dan horen jullie het wel.

groeten,
Jack  :-O

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2007, 12:27:17 »

Hallo iedereen,
het is al schandalig lang geleden dat ik nog eens serieus wat van me heb laten horen. Ik heb echter mijn handen vol aan mijn huishouden, aan het verzorgen van mijn ouders en dan ook nog regelmatig naar mijn zus(een uur rijden) om daar het gras te maaien. Of op zijn Vlaams : het gras afrijden! :P

Ik ben wel geregeld bezig met mijn pc, maar het moet allemaal zo snel gaan.

Met mij is alles ok. Alleen, ik heb nog steeds geen werk. Maar momenteel is dat niet zo erg, omdat mijn ouders me zo erg nodig hebben. Dat scheelt natuurlijk veel op financiëel vlak, maar ja . . .

Met de liefde is ook nog alles ok. Mijn "cowboy" heeft nog steeds zijn werk en verdient redelijk. Voorlopig redden we het dus wel. Is dat geen lieve schat?

Ik ga ook nog steeds countrydansen; wel drie keer op een week. Soms ook op een zaterdag of zondag. Ik zou niet meer zonder kunnen.

Groetjes aan jullie allemaal en dat we deze winter nog veel mogen lezen.

Kris
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9