hey jack! (ja, ik leef nog
),
ik ben het met je eens dat het enthousiasme op je wel erg leuke initiatief wat mager was. als ik voor me zelf mag spreken ter verklaring, dan heb ik bij het lezen van je eerste mailtje over de quiz de inschatting gemaakt dat het leuk, maar tijdrovend is. (momenteel volg ik twee fulltime masters en ben ieder moment van de dag aan het studeren, behalve op de fiets naar het station
). een plan of idee waarbij ik telkens
eventjes kan reageren zou voor mij wel werken. waarschijnlijk hebben meer mensen een drukke agenda, dat de opkomst zo minimaal was. waarom niet in plaats van een hele quiz per keer een buitengewoon diepe vraag stellen (op metaniveau bijvoorbeeld
), die iedereen op briljante wijze dient te beantwoorden?
bijvoorbeeld over arendsoogs katholiek zijn? tamelijk conflictueus namelijk, aangezien de kerkvaders vanuit de neoplatoonse traditie het standpunt handhaafden dat het kwaad niet bestaat (alleen in de gnostische, dus dualistische traditie is de wereld geschapen door 'het kwaad', de demiurg; NIET door god dus, want die is door en door goed). als ieder mens in essentie goed is, waar vecht arendsoog dan tegen?
bijvoorbeeld. andere suggesties voor leuke vragen?
kiki