1.) In mijn bezit is een Arendsoog nr. 55. Eerste druk. Echter: ipv. de normale kaft zit er een effen blauwe harde kaft omheen met daarop op rug en voorkant een in goud ingedrukt de tekst: ARENDSOOG en het FRAME-komplot. Toen ik dit boek alweer enkele jaren geleden aanschafte dacht ik in eerste instantie dat het een soort van bibliotheek-exemplaar was, echter: het complete binnenblok van het gewone boek zit er in, dus pagina 1 t/m 160 met voor- en achterin nog een stel extra (onbedrukte) schutbladen waaraan de omslag tenslotte is gelijmd. Ook zit in de rug aan boven- en onderkant een blauw-wit reepje stof (heeft in boekbinderskringen een bepaalde naam die me maar niet te binnen wil schieten..). Als je een gewoon exemplaar zou willen inbinden haal je de kaft eraf met het eerste en het laatste schutblad en bind je het vervolgens opnieuw in. Degene die dit exemplaar heeft ingebonden heeft echter de beschikking gehad over een volledig nog niet van een kaft voorzien binnenwerk. Enkele jaren geleden werd een identiek exemplaar aangeboden op marktplaats maar ik was helaas te laat. Ik had het graag gehad om te vergelijken en ook om dus aan te tonen dat er meerdere exemplaren van bestaan..
Wie kan me misschien meer hierover vertellen?
2.) Ik heb altijd gedacht dat alle nrs. vanaf nr. 49 nooit zijn herdrukt. Toch heb ik voor me liggen een nr. 55 met daarin vermeld op pagina 5 (de ongenummerde pagina rechts naast de titellijst (welke is genummerd van 1 t/m 59!): 'Eerste druk, tweede oplage'..
Is dit bekend en zo ja, zijn er misschien nog exemplaren boven de nr. 49 dan toch 'herdrukt'?