Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Poll

Hou oud bent u?

0-10
- 0 (0%)
10-15
- 18 (31%)
16-20
- 7 (12.1%)
21-30
- 9 (15.5%)
31-40
- 8 (13.8%)
41-50
- 11 (19%)
51-60
- 4 (6.9%)
60+
- 1 (1.7%)

Totaal aantal stemmen: 48

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Hoe oud is een Arendsoogfan?  (gelezen 29255 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
Hoe oud is een Arendsoogfan?
« Gepost op: 11 april 2004, 19:34:41 »

Als aanvulling op John's bericht: ik ben benieuwd hoe oud de gemiddelde fan is die op deze site kijkt... Eens kijken welke generatie het actiefste is...  ;D
« Laatst bewerkt op: 11 april 2004, 19:46:11 door Arendsoog »
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

John

• Marshall
  • Ben er weer :)
    • Bekijk profiel
    • Meer dan 3000 verschillende legpuzzels uit voorraad leverbaar!
Re:Hoe oud is een Arendsoogfan?
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2004, 21:00:40 »

Nou, Daniël inmiddels zijn er 2 stemmen; vrij duidelijk wie er dus gestemd hebben tot nu toe. Kijken wie gaat winnen ;)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2004, 19:28:48 »

We hebben tot nu toe nog geen fans van boven de 60. Nu heb ik het gevoel dat dat niet per definitie betekend dat ze er niet zijn.
Ouderen gebruiken nu eenmaal minder het internet dan jongeren. Wellicht een idee om ouders/grootouders eens te vragen naar hun ervaringen en herinneringen met Arendsoog.

Overigens: goed te zien dat we hier een poll hebben met liefst 18 stemmen (is al zo'n 50% van alle leden)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 januari 2005, 16:22:38 »

Ik wou ook net stemmen maar er gebeurt niks en ik kan me niet herinneren dat ik dat al eens zou gedaan hebben. Ik zou het zeker weten. Een andere keer nog eens proberen. Vind het trouwens een interessant onderwerp. [cl]
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Kleine Arend

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2005, 12:22:38 »

Nu ben ik wel heel zeker dat ik gestemd heb onder de naam van Kleine Arend dan. Om het nooit te vergeten vermeld ik het hier. Ik vermoed dat Little Eagle ook wel zal gestemd hebben, maar die weet dat niet meer ... een black out of zo?! Het systeem zal er toch niet om liegen?

Enfin, ik ben er 45, bijna 46 en ik heb altijd erg genoten van de Arendsoogboeken. Eender welk mijn leeftijd was. Ik verheug me erin dat ik dat voor de rest van mijn leven kan doen. Niemand die dat van mij afpakt! >:( :D

Kleine Arend(Kris) :-O
Little Eagle is weer wakker en neemt het roer over van mij!

jack nowee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2005, 23:08:33 »

Zo is het maar net!! Wat anderen er ook van mogen vinden...die stapel boeken in je kast neemt niemand me af. Ze nemen alleen lastig mee op vakantie.

Jack  :-O

Kleine Arend

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2005, 23:32:14 »

Wanneer ik op vakantie ben heb ik de laatste jaren heel veel afleiding en niet zoveel tijd meer om te lezen. Dat komt natuurlijk door de honden die steeds mee gaan. Gelukkig moet ik zodoende geen hele stapel boeken mee nemen. Want dat is zeker niet erg handig.

Vroeger, lijkt bijna een eeuwigheid geleden, nam ik zoveel boeken mee als ik kon. Maar dat moest heel omzichtig gebeuren, want als vader zag dat we teveel in de auto gingen verstoppen, ging het er onverbiddelijk uit. Eender wat het was.

Je ziet dat niemand me eigenlijk kon tegen houden op dat gebied. Nu evenmin.  :grin:

Niemand zou daar een leeftijd mogen op plakken. Het is wel zo dat je een verhaal anders beleeft op de leeftijd van 8jaar tegenover wanneer je volwassen bent.  [y]

Kleine Arend(Kris) :-O
Little Eagle is weer wakker en neemt het roer over van mij!

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2005, 14:01:05 »

Als je wat ouder bent ga je ook meer meedenken met het verhaal. Dat heb ik heel erg gehad bij deel 49, daar ligt de nadruk veel meer op detective dan op cowboy.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2005, 22:58:10 »

Het is me opgevallen dat er op de Arendsoog Fandag heel weinig kinderen waren, voor wie de boeken oorspronkelijk bedoeld waren.

Ik vind het jammer voor hen. Zal net als in België zijn zeker dat ze liever achter de computer zitten of zo? Als ze maar eens konden beseffen dat lezen zoveel meer plezier kan bieden dan ze vermoeden.

Euh ... nee, ik heb vandaag nog geen enkel boek vast genomen om te lezen. Ik laat de spanning er graag nog even in. Morgen begin ik aan de eerste van die stapel. Het zijn er 32. (Evenveel als er schurken waren in het Monsterverbond ...  ???)

Little Eagle(Kris) :-O

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2005, 23:20:27 »

Wel Miss Arendsoog, dat is nu eens verschrikkelijk lief. Echt waar! [cl]
Het zou fantastisch zijn hé, moesten er stilaan terug meer kinderen deze boeken lezen en daarna hun held gaan naspelen buiten.

Achter het huis van mijn ouders is een nieuwe wijk gebouwd en daar wonen enkel gezinnen met kinderen met de leeftijd tussen 6j en 15j. Het is mij opgevallen dat die kinderen in hun rustige buurt heel veel op straat spelen. Ik zal hen eens aan Arendsoog moeten voorstellen, want het zijn grotendeels jongens. Afwachten maar.  :-\ ;)

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2005, 14:07:14 »

mijn zoon van 10 heeft een paar maanden geleden geprobeerd er een te lezen. nou vindt hij lezen niet leuk. en hier kwam hij dus echt niet doorheen.
mijn tweede zoon (8) heb ik beloofd het te gaan voorlezen. ik denk dat hij het wel wat vindt. moet ik bij de oudste ook maar eens gaan doen, misschien.
Storms never last....

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2005, 14:32:37 »

Het probleem dat kinderen niet willen of kunnen lezen is blijkbaar overal hetzelfde. Maar ja, diezelfde kinderen worden bedolven onder zoveel mogelijkheden om hun vrije tijd door te brengen, dat ze niet meer weten wat kiezen. De meesten zwichten dan voor de agressieve reclamecampagnes van alle electronische snufjes, waar de kinderen hun tijd mee doorbrengen. Hen kunnen we niets verwijten. Ik vind het ergens bijna 'misdadig' dat men de kinderen het LEESPLEZIER afneemt.

Wat kunnen we daar aan doen? Miss Arendsoog en Cowgirl Alice zijn al goed op weg. Mijn hoed af voor jullie.

Verder zullen scholen en uitgeverijen meer hun best moeten doen. Zo denk ik er tenminste over.

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2005, 17:24:11 »

Probleem is dat je als je lezen verplicht stelt op school, kinderen het er niet leuker van gaan vinden. Vriendinnetje van mij vond lezen altijd wel leuk, maar heeft er door school zo'n tegenzin voor ontwikkeld, dat ze er geen lol meer in heeft. Het is heel moeilijk om die balans te vinden tussen het aanmoedigen en het verplicht stellen; voor je het weet, bereik je het tegenovergestelde van wat je wil.
Ik had het er gisteren met Anko nog even over: als je kinderen wil laten beginnen met Arendsoog moet je ergens in de midden-nummers beginnen. Het taalgebruik in deel 1 is veel te moeilijk en ouderwets. Als ze beginnen met lezen dan eerst de meest meeslepende delen uitkiezen, zodat de interesse gewekt is. Als ze het later nog leuk vinden, dan kan je ook voor de eerdere delen gaan. Je moet van te voren dan wel wat uitleggen over Arendsoog en wie hij is.
Mijn oppaskindje (10 jaar en echt helemaal een meisje-meisje; roze kleren etc) vroeg mij heel lief bij het voorlezen wat een revolver was; ik heb haar toen maar geknuffeld. Wat een heerlijk onschuld!

Groetjes,
Miss Arendsoog.

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2005, 21:11:48 »

inderdaad ja, deel 1 was mijn oudste mee begonnen. vond'íe dus niks aan.
gisteren heb ik 10 boeken meegenomen van de fandag.
daar zat ook "de gemaskerde"bij. kijk, dat was blijkbaar zo boeiend, want hij begon er zowaar vanmiddag in te lezen. alleen die engelse/spaanse begrippen vindt hij ingewikkeld.
net, bij het naar bed gaan, wilde hij opeens niet dat ik uit de kameleon voorlas. hij ging arendsoog pakken.
Vindt hij leuker! Dus wie weet, weer een jonge fan erbij?
Storms never last....

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2005, 21:29:44 »

Het klinkt veelbelovend!

Ik vond net in 'Kleine gedichten voor kinderen' van Hieronymus van Alphen het volgende (bekende / beruchte) gedichtje. Vond het wel bij deze discussie passen, omdat het tegenwoordig erg andersom is:

Mijn spelen is leeren, mijn leeren is spelen
En waarom zou mij dan het leeren vervelen?
Het lezen en schrijven verschaft mij vermaak.
Mijn hoepel, mijn priktol verruil ik voor boeken:
Ik wil in mijn prenten mijn tijdverdrijf zoeken;
't Is wijsheid, 't zijn deugden, naar welke ik haak.

Tja, denk dat we hier niet op hoeven hopen!  ;)
Groetjes,
Miss Arendsoog.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2005, 21:30:11 door Miss Arendsoog »
Pagina's: [1] 2 3