Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Waardering Arendsoog boeken  (gelezen 6060 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Waardering Arendsoog boeken
« Gepost op: 20 mei 2005, 13:55:04 »

Naar aanleiding van de verontwaardigde reactie van Little Eagle over de recensie in 'Diverse vragen', start ik bij deze een nieuw onderwerp waar de discussie meer op zijn plaats is.

Om te beginnen vraag ik me af van wanneer die recensie is, want dat kan wel iets zeggen over de opmerkingen. En zonder dat ik er straks achter kom dat mijn profiel is verwijderd  ;D (en ook een beetje om de advocaat van de duivel te spelen, er is al een tijd geen echte discussie meer geweest :D); er zit wel een kern van waarheid in. Er zit niet heel erg veel diepgang in de Arendsoog boeken; kinderen worden er niet door aan het nadenken gezet. Tot zover kan ik me vinden in de kritiek. Wat ik me dan wel afvraag: Is dit erg? Ik denk het niet.  Mensen die diepgang willen, komen vanzelf wel uit bij Shakespeare en aanverwanten. ;)
Bij ons in de krant (Het Parool) is de filmrecensent altijd wèg van alles wat vaag en wazig is: de grootste baggerfilm krijgt vijf sterren als het maar door een onbekende regisseur uit Iran met wazige lens gemaakt is. Een gewone film, waar je een leuke avond mee kan hebben, wordt vaak afgekraakt.
Ik ben van mening (maar ja, wie ben ik) dat Arendsoog lezen heel gezond en leuk is, als je het maar niet als enige op je menu hebt staan. Er is nog zoveel meer!

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re: Waardering Arendsoog boeken
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2005, 17:08:21 »

Wel, Miss Arendsoog, dat heb jij heel erg goed gezegd.

Het is trouwens maar best dat niet iedereen dezelfde interesses heeft; verscheidenheid is er nodig. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat iemand enkel en alleen maar Arendsoogboeken zou lezen. Er is inderdaad nog veel meer in het leven.

Het deed me anders wel goed dat ik nog eens zoveel stoom kon aflaten. Ik kan best verdragen dat iemand negatieve  kritiek heeft, maar er moet nog ergens waardering over blijven voor de mensen die het juist wel leuk vinden.

Trouwens, de boeken van Arendsoog zijn bedoeld louter voor de ontspanning. Het is volgens mij niet normaal overal veel diepgang in te brengen. Of het nu gaat over een film, over muziek of over boeken. Maak niks uit. Gewoon ieder zijn meug!

En tenslotte nog dit: kinderen zullen nog genoeg leesmateriaal leren kennen met meer diepgang op school. Laat een kind van 8j tot bvb 12j asjeblieft nog kind zijn.

Dit laatste vind ik erg belangrijk; kinderen moeten alles veel te snel kennen en kunnen. Dan moet je natuurlijk ook meer verantwoordelijkheid kunnen opnemen en dat is uitgesloten voor de kleinsten.

Little Eagle ;)
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

jack nowee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2005, 23:45:45 »

Wijs gesproken!!

Jack  :-O

jack nowee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2005, 19:10:02 »

In mijn vakantie kreeg ik een mailtje van Daniël, dat ik jullie niet wil onthouden. Ik heb pas vandaag mijn andere mailbox kunnen opschonen en daar stond dit bericht tussen.

Jack  :-O

Hi,

Sorry if I write in English, since I have been using it for nearly 45 years.

Via via, I receive, on a regular basis, the Newspaper Brabants Dagblad. End January I found an article about the books Arendsoog. This puts me back to the time, when I used to read the Arendsoog books. This was in the 1950th and I had several of them. However, when I moved permanently to Bangkok - Thailand, I had to leave most of my books behind. Eventually, my family, gave them to a school for a new generation to read. What I did not know was, that the writing of this series continued for so many more years. I just visited the website and found an email address.

I wish to thank the late writer Jan Nowee and his son Paul, for these lovely stories. They have given me many hours a reading pleasure.
From a fan.
Wilma Ratanaruka - van de Put

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2005, 20:45:52 »

topppie  [y]

leuke reactie

en zelfs ik word hier wijs uit

zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2005, 19:12:12 »

Die mail in het engels, wel ... dat is een echte waardering van de Arendsoogboeken. Dankzij internet is deze fan blijkbaar wakker geschrokken.

Gek toch dat die Arendsoogboeken zover bekend zijn in verschillende werelddelen. Al moeten we ons daar natuurlijk niet teveel bij voorstellen natuurlijk.

Het bewijst nog maar eens dat mensen die de boeken in hun jeugd hebben gelezen er weer plezier aan beleven na zovele jaren. Ik geniet er ook telkens zoveel van.

Kwam er nu uit België ook nog eens zo een aangename reactie. Maar misschien ligt dat te dichtbij? ??? ;D

Little Eagle :D
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2005, 10:38:40 »

Ben jij die aangename reactie niet, Kris?  ;)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Pagina's: [1]