Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Webmaster in voetsporen Arendsoog  (gelezen 5356 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
Webmaster in voetsporen Arendsoog
« Gepost op: 14 juli 2005, 08:19:19 »

Hallo allemaal,

Om 10 over 11 's avonds lokale tijd (bij jullie is het al weer ochtend) zit ik hier met mijn laptop in een reusachtige camper te internetten. De camping waar we nu zitten heeft een grote WiFi zender, en dus kan ik even het web op.

Ik zit inmiddels in Williams, Arizona. Jaja, vandaag zijn de legendarische grens gepasseerd en ben ik eindelijk voor het eerst in mijn leven in de staat van onze grote held. Gisteren waren we nog in Las Vegas, een dag daarvoor in Los Angeles en het is al weer even geleden dat we in San Fransisco zijn geland. Was het in SF nog erg frisjes, Las Vegas was gewoon lekker (??) 45 graden (Celsius wel te verstaan). 's Avonds koelde het gelukkig af naar "maar" 37 graden  8)

Goed, we maken dus erg lange ritten met de camper. Dat ding is meer dan 10 meter lang en je kan er een klein leger in huisvesten. Toen we gisteren even gingen tanken bleken we er meer dan 280 liter benzine in te kunnen gooien (gelukkig is die hier wat goedkoper), je kunt het dus wel ongeveer nagaan. Rijdend door de Arizona prairie kreeg ik toch wel erg veel medelijden met die arme arme Arendsoog, want het is echt alleen met airco en goedgevulde koelkast enigzins uit te houden. Het landschap is abnormaal uitgestrekt en dor, droog en gloeiend heet. Het is op een bepaalde manier wel schitterend om te zien, maar ik zou toch liever niet met mn paardje rond moeten rijden...  :D

Morgen de Grand Canyon in, ben erg benieuwd! Als ik nog een keer kan internetten horen jullie nog van me.

Bijlage: foto van hele fam in San Fransisco, foto camper

Groetjes uit nachtelijk en inmiddels afgekoeld Arizona!

Daniël  ;D

I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
Re: Webmaster in voetsporen Arendsoog
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2005, 08:26:40 »

ben jaloers! ;)

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2005, 09:25:38 »

eyy het opperhoofd leeft nog leuk voorje ik hoor alles wel als je terug bent
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2005, 19:19:06 »

SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2005, 21:26:01 »

Ik ook ;D
En ik nog JALOERSER!

Daniël, geniet aub voor ons mee? We gunnen het je allemaal hoor. Doe het ginds nog goed en veilig thuiskomen. :D

Little Eagle :D
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #5 Gepost op: 01 augustus 2005, 13:50:52 »

nou daniel kom maar op met grote verhalen
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #6 Gepost op: 02 augustus 2005, 12:12:59 »

Goed, waar zal ik beginnen...

2 Juli vertrok de eerste vlucht, een krappe acht uur vliegen naar Philadelphia. Daar zijn we een nachtje in een hotel blijven slapen voordat we op 3 Juli 's ochtends vlucht twee konden nemen, dit maal met een duur van zes uur en bestemming San Fransisco. Mijn moeder had besloten aldaar te bezuinigen op taxi/huurauto en met het o.v. naar het hotel te gaan. Bleek achteraf minder geslaagd, aangezien we vanaf Union Square met loodzware koffers (ik had twee airporters die samen precies even zwaar waren als ikzelf). Dat viel qua afstand wel mee, alleen is San Fransisco op een zooi erg stijle heuvels gebouwd en die moesten wij uiteraard OP en niet af... Redelijk gebroken kwamen we dus aan bij de Grosvenor Suites, onze "basis" van de 3 dagen daarop. Op Indepence Day zijn we naar China Town geweest, een goed stuk door de stad gewandeld en uiteindelijk ter compensatie van al het kofferleed een grote limousine teruggenomen. Het kan erger, geloof me ;)

Verder Alcatraz bezocht (echt één van de hoogtepunten van de vakantie) en een dag met huurauto van hot naar her geraced (natuurlijk Golden Gate Bridge, maar ook alle andere Japanner-spots). Toen was het eindelijk tijd om de camper op te halen, een htm-bus formaat monster waar mijn vader meteen niet al te blij naar keek. De tweede dag dat we de camper hadden besloten we de scenic route langs de kust te nemen, wat niet erg goed uitpakte: pas tegen middernacht kwamen we op onze camping aan (in het pikdonker over een smalle weg met een afgrond naast je rijden is ook niet echt goed voor je gemoedstoestand trouwens). De dag daarna was alles weer snel vergeten en gingen we verder richting Santa Monica, uiteraard even de rechtbank bekijken waar Michael Jackson laatst terechtstond.

De tocht ging verder richting L.A., alhoewel we uiteindelijk een camping hadden in Garden Grove. Heel Disneyland staalhard negerend zijn we alleen even naar de Chrystal Cathedral geweest (een volledig glazen cathedraal met de begroting van een gemiddeld ontwikkelingsland). Daarna reden we door naar het beroemde Malibu Beach, naar een schreeuwend dure camping. Het hele Malibu viel een beetje tegen, dus de volgende dag reden we al vroeg weg om nog even door Bel Air, Beverly Hills en Hollywood te kunnen lopen. The Lifestyle Of The Rich And Famous bestond voornamelijk uit een overdaad aan dure Italiaanse auto's en praktisch elke grote merkkleding keten die je kunt bedenken in één straat. De Walk of Fame in Hollywood was wat dat betreft leuker, helaas hadden we een strak programma en moesten we een beetje opschieten. We moesten namelijk nog helemaal door naar Las Vegas...

Las Vegas is vooral... erg warm. Een slordige 45 graden toen we aankwamen (Celsius, ja), en "maar" 38 's avonds. Vegas is wel leuk, maar als 17-jarige kun je natuurlijk nog vrij weinig. Met de wrange troost dat mijn óuders er iig wel in konden (met de monsterwinst van 50 hele dollarcenten) heb ik vooral veel om me heen gekeken. Het was grappig, maar die ene dag was meer dan genoeg...

Vanuit Vegas gingen we snel richting de Grand Canyon. Machtig uitzicht, een heerlijke rust na Las Vegas. De Grand Canyon bleek ook praktisch niet te fotograferen en dus heb ik het maar vooral goed in mijn geheugen geprent. Mijn jongste zusje zorgde voor wat bezorgde blikken door pertinent te weigeren ergens anders te lopen dan helemaal voorop, niet zo'n succes op een bergpad zonder bescherming aan de zijkanten.

Vanaf de Grand Canyon zijn we via een stukje Arizona (Williams en Page) verder getrokken naar Bryce Canyon in Utah, waar het op sommige plekken nog mooier is! Door prachtig landschap zijn we daarna nog naar Zion National Park gereden voordat we de niet-zo-toeristische route door Nevada terug namen. In Nevada was het landschap saai en volledig uitgestorven, we waren altijd blij als er überhaupt een camping was. Helemaal mooi was het dorpje Pioche, een oud mijnstadje waar naast de auto's niets doet vermoeden dat je niet rondloopt in de 19e eeuw. De camping daar had maar liefst 5 plaatsen, waarvan alleen de onze bezet was. Heeft ook wel wat natuurlijk.

Toen we dan eindelijk door dit gebied heen waren, kwamen we verlangend naar wat afkoeling aan in Yosemite National Park. Yosemite wordt terecht gezien als één van de mooiste plekjes ter wereld, het is echt geweldig. Toen we ook nog eens een horde eekhoorntjes, wat hertjes en een echte beer hadden gezien kon, zeker voor de kinderen, de lol helemaal niet meer op. Na een interessante conversatie over Hollands bier met twee Amerikanen en een duik in een heel k-k-k-k-koud meertje was ook Yosemite alweer voorbij. Volgende bestemming was Lake Tahoe, een bekend vakantie-oord voor de locals. Onderweg hebben we in het Big Trees Park nog even wat sequoia's gezien en daarna moesten we over een eenbaans-tweerichtingverkeers bergpaadje (NOT ADVISABLE FOR BIG VEHICLES) om gelukkig veilig aan te komen bij Lake Tahoe (achteraf bleken we een eigen risico van 2500 dollar te hebben, dat had ons waarschijnlijk tot een andere route doen besluiten). Daar bleven we dan eindelijk eens een keer 2 nachten en dus kon ik voor het eerst van mijn leven plaats nemen op een waterscooter. Dat kreng bleek meer dan 50 mijl per uur te kunnen en dat is toch wel een kick...

De laatste grote bestemming voordat we de camper weer in moesten leveren was Nappa Valley, bekend om... de wijn. Die kun je dan ook overal proeven, tenminste, als je 21 bent natuurlijk. Gelukkig was ik al gewend dat alle écht leuke dingen aan mijn neus voorbij gingen (ik klaag niet hoor, ik klaag niet ;)). Wel echt gaaf was de Faithful Old Geyser of California, die elk half uur een gigantische hoeveelheid kokend water de lucht in schoot. Met een tevreden gevoel aanvaarden we de terugreis naar San Fransisco. Daar moesten we nog een extra koffer kopen (iets te enthousiast kleding ingeslagen) voordat we weer terugvlogen naar Philadelphia. Daar hadden we nu wonder boven wonder de tijd om voor de verandering de stad eens te bekijken voordat we weer terugvlogen naar Amsterdam...

Ik probeer inmiddels mijn negen uurs jetlag wat versneld weg te werken, maar mijn plannen om gewoon te gaan werken vandaag vielen toch een beetje in het water doordat ik vanaf kwart voor drie wakker lag. Ach ja, je kan niet alles hebben zullen we maar zeggen ;)

Daniël  :)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

jack nowee

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 02 augustus 2005, 17:35:32 »

:z Zo te lezen een erg saaie  :-| , vervelende vakantie  :P

Mag ik volgende keer mee ?? ?? ??  ;D

Jack  :-O

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 augustus 2005, 11:09:21 »

Een hele interessante vakantie! Je hebt inderdaad voor mij mee genoten. Het zal best wel vermoeiend geweest zijn. Steeds maar verder trekken. En dan die hitte!

Maar dat heb je toch gehad. Ik ben al niet meer jaloers. Mijn tijd komt misschien nog wel. Wie weet?!?

Nu zit ik met ziekteverlof thuis, terwijl ik me al verzoend had met de idee geen vakantie te hebben. Is natuurlijk niet leuk zo, want ik kan hier niet veel meer aanvangen dan rusten met die voet omhoog. Maar ik mag ook niet klagen. Ik krijg hulp van mijn moeder en zus. Morgen komt zelfs een collega mij oppikken en rijden we samen ergens naartoe. Ik wordt echt gek van dat thuis zitten.

Als Witte Veder nu toch eens wou verklappen welke kruiden hij gebruikte voor de genezing van zijn verzwikte enkel!?! ??? :z
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2005, 19:03:31 »

Toen we dan eindelijk door dit gebied heen waren, kwamen we verlangend naar wat afkoeling aan in Yosemite National Park. Yosemite wordt terecht gezien als één van de mooiste plekjes ter wereld, het is echt geweldig.

Heej allemaal
In mn Engelse boek staat ook een heel stuk over het Yosemite National Park. Daar wordt het alleen nog al saai beschreven.

Groetjes, Jet :P
Pagina's: [1]