Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Arendsoog-encyclopedie  (gelezen 26150 keer)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
Re: Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2005, 10:18:22 »

Zodra Jurgen aangeeft dat de encyclopedie ver genoeg gevordert is om definitief te gaan publiceren wil ik natuurlijk graag alles op de hoofd-website hebben, op een aparte pagina uiteraard. Het zou zonde zijn om zo'n gigantisch werk voor onszelf te houden toch?

Je zou ook al een link op de hoofdpagina kunnen zetten. De encyclopedie is nog lang niet af, en een beetje hulp [opmerkingen en aanvullingen] zou ik wel kunnen gebruiken.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2005, 12:00:14 »

Nieuwe update.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Dan Stevens

• Newbie
  • *
  • wat moet ik nu gaan sparen nu ik compleet ben?
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2005, 15:31:03 »

Knap gedaan Jurgen [cl]

Hoelang ben je hier nou eigenlijk al mee bezig geweest

Dan

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2005, 17:00:44 »

Vanaf 22 april.

Er komt een nieuwe update aan, maar quicknet wil af en toe niet zo goed.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #34 Gepost op: 05 juli 2005, 22:09:14 »

Weer een nieuwe update.

Quicknet, waar wij ons internetabbonnement hebben en waar wij een homepageruimte van hebben, wilde niet. Ik heb het een hele tijd geprobeerd, maar het lukte me niet. Heeft mijn vader het wachtwoord veranderd.

De opmaak is geüpdate, en verschillende dingen zijn bijgewerkt.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #35 Gepost op: 09 augustus 2005, 19:20:26 »

Op advies van Miss heb ik dit topic bij "Arendsoog Algemeen" gezet.

Er is ook weer een nieuwe update van de overzichten van de hoofdstukken en illustraties.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2005, 13:23:21 »

Ik ga op vakantie in Tsjechië verder met de encyclopedie.

Ik ben nog niet helemaal tevreden over de namenoverzichten. Zo zijn er boeken waarin Arendsoog's vader genoemd wordt, maar deze staan niet in het overzicht omdat zijn naam niet genoemd wordt.

In andere boeken staan de eerste bladzijden niet helemaal goed. Zo wordt Haywood in deel 36 de 'boss' genoemd, maar zijn echte naam komt pas later in het boek.

Zo zijn er nog wel meer dingen. Ik ga het meer in de richting van de Bob Evers-encyclopdie [www.apriana.nl] doen. Dit zal veel werk worden, maar het heeft ook niet zoveel haast.

Ik hou jullie op de hoogte!

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #37 Gepost op: 20 januari 2006, 15:40:06 »

Zo, al sinds augustus geen bericht meer in dit topic.

Dat komt ook omdat er sinds augustus niks meer is gebeurd. Het probleem: tijdgebrek. Na de zomervakantie begon ik aan de Tweede Fase, wat wel even wat anders was dan het 3de jaar. En dan komt er nog bij dat ik op zaterdag werk én wij maar één computer hebben, en die met zijn drieën moeten delen. En dat is wel een probleem. Dus het is nu sparen voor een eigen computer.

Ik ben van plan in april weer verder te gaan. Tegen die tijd heb ik wel een eigen computer.

Wat zijn mijn plannen?

In mijn vorige bericht stond dat ik het in de richting van de Bob Evers-encyclopedie zou doen. Dat ga ik echter niet doen. Dat is veel te veel en eigenlijk nutteloos werk.
Ik heb een paar weken geleden in de bibliotheek een lexicon van namen uit de boeken van J.R.R. Tolkien ingezien, en het lijkt mij leuker gewoon een lijst van namen met alleen de delen waar zij in genoemd worden en een beschrijving [eventueel een illustratie erbij] te maken. En mogelijk zal ik dan alle namen [personen, geografisch, gebouwen] door elkaar gaan gooien, dit om dat er bij sommige namen twijfel is [voorbeeld: de 'Medusa'.]

En dan zal er ook nog een nieuwe en uitgebreide site komen. Maar dat staat op de tweede plaats en zal dan ook wat later komen.

Ondertussen: als iemand nog goede ideeën heeft of fouten in de boeken [daar maak ik ook een lijst van] of de encyclopedie aantreft, mal mij dan a.u.b.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #38 Gepost op: 02 juni 2008, 23:03:11 »

Na twee jaar eindelijk weer een update.

In het eerlijk delen forum heb ik twee bestanden geplaatst die te maken hebben met de Arendsoog-encyclopedie.
Het eerste is (een deel van) een overzicht van alle namen per deel, dit verschilt niet zoveel van de overzichten die bij de drukgeschiedenissen staan.
Het tweede is een overzicht van alle namen en daarbij de delen waarin deze voorkomen.

Het eerste overzicht plaats ik in zeven delen. In elk staan voor elf (in de eerste tien) delen de namen die daarin voorkomen. Nu staan er in het eerste nog drie om een indicatie te geven. Bij de volgende update zullen de volgende zeven delen toegevoegd worden. Daarna zal dan steeds een nieuw bestand geplaatst worden met daarin steeds elf delen.

Gelijk wordt hiermee het totaaloverzicht bijgewerkt.

Ik heb een iets andere nummering gebruikt dan gebruikelijk. De meeste nummers komen gewoon overeen met de oorspronkelijke nummers, maar daartussen zijn de kortere verhalen uit Jeugdjuweel, Pep en Winterboek weergegeven. De delen 45, 46 en 53 en de Extra komen hierdoor niet in het overzicht voor. De verhalen zijn gesorteerd op volgorde van verschijnen.

Bij dit bericht zit een bijlage waarin de nieuwe nummering staat en waar ook gelijk bij staat welke delen in elk bestand staan.

Gr. Jurgen
Pagina's: 1 2 [3]