Naar aanleiding van de verontwaardigde reactie van Little Eagle over de recensie in 'Diverse vragen', start ik bij deze een nieuw onderwerp waar de discussie meer op zijn plaats is.
Om te beginnen vraag ik me af van wanneer die recensie is, want dat kan wel iets zeggen over de opmerkingen. En zonder dat ik er straks achter kom dat mijn profiel is verwijderd

(en ook een beetje om de advocaat van de duivel te spelen, er is al een tijd geen echte discussie meer geweest

); er zit wel een kern van waarheid in. Er zit niet heel erg veel diepgang in de Arendsoog boeken; kinderen worden er niet door aan het nadenken gezet. Tot zover kan ik me vinden in de kritiek. Wat ik me dan wel afvraag: Is dit erg? Ik denk het niet. Mensen die diepgang willen, komen vanzelf wel uit bij Shakespeare en aanverwanten.

Bij ons in de krant (Het Parool) is de filmrecensent altijd wèg van alles wat vaag en wazig is: de grootste baggerfilm krijgt vijf sterren als het maar door een onbekende regisseur uit Iran met wazige lens gemaakt is. Een gewone film, waar je een leuke avond mee kan hebben, wordt vaak afgekraakt.
Ik ben van mening (maar ja, wie ben ik) dat Arendsoog lezen heel gezond en leuk is, als je het maar niet als enige op je menu hebt staan. Er is nog zoveel meer!