Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Tekst deel 1 op internet  (gelezen 5164 keer)

John

• Marshall
  • Ben er weer :)
    • Bekijk profiel
    • Meer dan 3000 verschillende legpuzzels uit voorraad leverbaar!
Tekst deel 1 op internet
« Gepost op: 06 maart 2005, 04:23:16 »

Ik bezoek Het Forum niet al te vaak de laatste tijd, maar daar komt mijn vraag: is het al bekend dat de volledige tekst van deel 1. volledig is te downloaden of te lezen op internet?

Voor degenen die het nog niet wisten, is hier de link:

http://www.dbnl.org/tekst/nowe001aren01_01/

Leuke ontwikkeling ;D

Groeten, John

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Re:Tekst deel 1 op internet
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2005, 11:30:00 »

Weet niet of de erfgenamen en de uitgever er zo blij mee zijn; hoewel de boeken nu niet meer worden uitgegeven, rusten er toch nog rechten op het boek, tot zeventig jaar na de dood van de schrijver. Vraag me af of degene die het erop heeft gezet gedacht heeft dat het copyright 70 jaar na het verschijnen van het boek vervalt. ???

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2005, 11:51:13 »

John, je mag dan al weinig op het forum komen, maar als je er een bericht plaatst is het er wel één uit de duizend. [cl]

Ik heb het eerste hoofdstuk al gelezen op mijn scherm en het valt best mee. Het is waarschijnlijk tekst uit de eerste druk? Ik heb even in mijn boek gekeken en daar wordt de oudere schrijfwijze van 'de' en 'die' niet meer gebruikt. En daar ben ik juist zo gek op: den duivel en dien Arendsoog van jullie . . . Zo lekker ouderwets! :P

Ik zal daarom maar eens uitkijken naar een oudere uitgave, van zodra ik er de centjes voor heb natuurlijk.

Ik heb ook gezien dat er nog andere boeken voorzien zijn van J.Nowee om op internet te zetten. Dat belooft! [y]

Little Eagle(Kris) [cl]
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

jack nowee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2005, 12:51:10 »

Hallo allemaal.

Van het bestaan van de tekst van Arendsoog op internet was ik al enige tijd op de hoogte.
Ook mijn tante weet dit. Zij en de andere erven hebben zelfs officieel toestemming hiervoor gegeven. De Neerlandici van de Nederlandse universiteiten hebben een lijst opgesteld welke boeken in dit overzicht zouden moeten staan. Arendsoog hoorde daar ook bij, vond men. Natuurlijk een reuze eer. [y] De site is dus in eerste instantie bedoeld voor studiedoeleinden.
Ik zal binnenkort even een mailtje sturen met de volledige werken van Jan Nowee, want zijn rijtje is wel erg beperkt.

Citaat
De Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren is een website over de Nederlandse taal en literatuur. De site bevat literaire teksten, secundaire literatuur en aanvullende informatie als biografieën, portretten en hyperlinks. De Digitale Bibliotheek voor de Nederlandse Letteren is een initiatief van de Stichting dbnl die in 1999 werd opgericht door de Maatschappij der Nederlandse Letterkunde. De opbouw van de digitale bibliotheek is mogelijk gemaakt door financiële steun van onder andere NWO en de Nederlandse Taalunie.

Jack  :-O

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2005, 13:54:36 »

Het is waarschijnlijk tekst uit de eerste druk? Ik heb even in mijn boek gekeken en daar wordt de oudere schrijfwijze van 'de' en 'die' niet meer gebruikt.
Little Eagle(Kris) [cl]

Ik heb eens even in mijn boekenkast gekeken naar het woordje de duivel of den duivel.
Ik heb een 2e druk en een 7e druk met den duivel en ik heb een 8e, 10e en 12e druk met de duivel

Gezien de foto die er bij staat kom ik op een 3e tot 7e druk.

Dan weet je waar je ongeveer naar zou moeten kijken omdat de eerste druk misschien wel erg moeilijk zou kunnen worden.

Anko :D

SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2005, 14:48:50 »

Het is een 6de druk, kijk maar bij 'verantwoording'. Ik heb zelf een zesde druk, daar staat het ook zo in. Was mij nog niet eerder opgevallen.

Het stond volgens mij al eerder op het forum, in het topic over de Arendsoog-bewakingscamera's.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2005, 15:10:56 »

Het is een 6de druk, kijk maar bij 'verantwoording'. Ik heb zelf een zesde druk, daar staat het ook zo in. Was mij nog niet eerder opgevallen.
Mij was nog niet opgevallen dat je kon klikken op het woord 'verantwoording'. Dat heb ik dan ondertussen wel gedaan en dankzij jou, Jurgen, heb ik daar nog wat info gevonden.

Little Eagle(Kris)

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Tekst deel 1 op internet
« Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2005, 16:24:20 »

Met stukjes en beetjes heb ik het boek gelezen op internet. Heeft wel een eigen charme. Leuke afwisseling als je eens iets anders wil doen op internet. Vorige week was ik bij mijn ouders en had geen Arendsoogboek bij. Heb ik lekker op de pc van mijn vader wat kunnen lezen. Jammer dat het alleen maar deel 1 is.

Er gaat natuurlijk niks boven een boek dat je in je handen kan houden en waarmee je gezellig in de zetel kunt gaan zitten of lekker warm in je bed nog wat lezen voor het slapen gaan.

Little Eagle(Kris) :D

Pagina's: [1]