Hier bij mij zijn de plaatsen waar je kunt leren line-dansen soms dik gezaaid. Vooral in de Kempen en de Limburg (dat is naar het noorden) en verder ook wel in de provincie West-Vlaanderen (dat is richting Frankrijk). In een straal van zeker 30km vind ik niks.
Deze avond ben ik dus naar de beginnerscursus geweest. Maar die mensen zijn ook alweer enkele maanden bezig. Toch hebben mijn vriendin en ik ons kostelijk geamuseerd. Ik heb er 54km moeten voor rijden(en nog eens zoveel terug) maar het was zeker de moeite waard. Er werd veel uitleg gegeven en er stonden enkele gevorderden tussen die je in de goede richten hielpen tijdens de dans. Héél tof!
Eén van de laatste dansen was er eentje met vier; dat was nog eens iets anders. Niet ingewikkeld maar plezierig om doen. Iedereen amuseert zich daar te pletter. Waarom heb ik het nooit eerder gedaan.
Ondanks de afstand ga ik volgende week weer; heel zeker weten. 'k Heb wel niet zoveel onthouden van deze avond, maar men herhaalt regelmatig. Ik ben zelfs de tel kwijt geraakt wat het aantal dansen betreft die ze deze avond geoefend hebben.
Een dikke aanrader voor wie een heel prettige manier zoekt om zijn fysiek op peil te houden en ook voor wie enkele kilo's wil afvallen. Véél plezanter dan naar de fitness te gaan. Ik kan er van meespreken, want dat heb ik een jaar gedaan en dat verveelt na een tijd.
Met line-dansen ben je nooit alleen bezig!Little Eagle(Kris)