Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 5

Auteur Topic: Line-dansen  (gelezen 42102 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Line-dansen
« Gepost op: 26 februari 2005, 22:04:52 »

Je moet het echt eens proberen; het is echt de moeite waard.
Eens je de eerste stap hebt gezet, is er geen tegenhouden meer aan. Voortaan ga ik samen met een vriendin op donderdagavond naar de les. Beginners en gevorderden volgen samen les tussen 19u en 21u. Je moet dus ook niet een heel uur aan een stuk op die dansvloer staan; dat hou je in het begin niet vol. Het vraagt veel ennergie; is nog goed om je fysiek wat op te bouwen en om desnoods wat af te slanken?! ;)

Ik ben iemand die anders nooit op de dansvloer kom; nogal verlegen!
Maar in dit geval trek ik het me niet zo erg aan. Ik was achteraf een heel ander mens. Ik kon precies de hele wereld aan en dat gaf me goede moed. De sfeer was ongelooflijk goed. Er deed daar maar één man mee en die had het lef om naast mij in de rij te komen staan. Héél stom van hem, want ik had het nog nooit gedaan en zou dus vroeg of laat een stommiteit begaan. Inderdaad ging ik op een keer de verkeerde kant op en trapte op die man zijn tenen. Kleinzerig dat die was; ik met mijn 50kg had hem pijn gedaan. Hij verdween meteen. Heb hem niet meer gezien daarna. Moest hij maar niet zo kort op mij komen staan dansen. :grin: :D ;)

Volgende donderdag een nieuw verslagje, hoop ik toch! ;)
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2005, 22:46:52 door Little Eagle »
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
Re:Line-dansen
« Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2005, 22:31:38 »

Ik heb ooit wel eens een dansje gedaan. 't lijkt me hartstikke leuk om het echt te leren, maar ja, waar haal ik de tijd ervoor vandaan?
Storms never last....

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 maart 2005, 22:37:43 »

Ben gisteren weer gaan line-dansen. Deze keer was ik wel wat teleurgesteld omdat de beginnelingen,waaronder ik, niet veel gelegenheid hebben gekregen om danspassen te oefenen. Het eerste uur werd de dansvloer steeds ingenomen door de grote groep gevorderden. Die kan je als beginneling niet volgen. In het begin is het mooi om zien, maar als je te lang moet toekijken is er geen aardigheid meer aan. >:(

Alles bij mekaar heb ik tussen 19u en 21u amper 20min kunnen dansen. Er waren nog mensen niet echt tevreden daarover. Daar kwam dan bij dat als de beginnelingen les kregen de meeste gevorderden ook weer meededen. Daardoor raakte de dansvloer overbezet en hadden we niet genoeg ruimte meer. En als beginneling heb je die zeker nodig . . .  ???

Ik heb daar gelukkig iemand leren kennen die nog ergens anders lessen volgt, waar je enkel beginnelingen op de vloer krijgt en dus les krijgt navenant. Het is er maar half zo duur en achteraf krijg je op papier de aangeleerde danspassen mee. Als je dat wenst kan je ook de muziek meekrijgen. Om thuis te oefenen. Je ziet, organisatie moet er zijn. Mijn vriendin en ik gaan dan volgende week dinsdag al weer op pad om te dansen. :grin: ;)

Little Eagle(Kris) :-|

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 maart 2005, 23:27:36 »

Deze avond weer op pad geweest om nog wat pasjes aan te leren. Maar ik kwam bedrogen uit. Ik had al 40km afgelegd met de wagen en toen kwam het bericht binnen dat er geen electriciteit zou zijn in de zaal. Dus ook geen licht en muziek.

Ik was enorm teleurgesteld. Nog 10km moest ik afleggen. Even het slechte nieuws op een parking laten bezinken. Toen bedacht ik dat er diezelfde avond een beetje verder nog ook een country club dansles zou geven op hetzelfde tijdstip. Wij daar dan naartoe. Mijn lange reis was niet voor niks. Jammer genoeg waren de lessen voor iet of wat gevorderden. Zeker niet voor echte beginnelingen. Die worden morgen gegeven. Allee, wij morgen weer die reis maken. Ik moet en zal het leren.  ??? >:(

Je moet er wat voor over hebben. Hopelijk valt het erg goed mee en kan ik een positief verslag maken na morgen.

Slaapwel, Little Eagle. ;)

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 09 maart 2005, 22:11:38 »

ik ben jaren geleden (zo'n jaartje of 18 denk ik ) in Noordwijk een paar keer in een Westernbar geweest. Daar werd ook gewoon met elkaar gedanst (inline o.i.d.)
geen flauw idee of dat nu nog zo is.
hier worden verder cursussen gegeven. volgens mij zijn ze hier voor het uitzoeken... :)
Storms never last....

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2005, 23:52:53 »

Hier bij mij zijn de plaatsen waar je kunt leren line-dansen soms dik gezaaid. Vooral in de Kempen en de Limburg (dat is naar het noorden) en verder ook wel in de provincie West-Vlaanderen (dat is richting Frankrijk). In een straal van zeker 30km vind ik niks.

Deze avond ben ik dus naar de beginnerscursus geweest. Maar die mensen zijn ook alweer enkele maanden bezig. Toch hebben mijn vriendin en ik ons kostelijk geamuseerd. Ik heb er 54km moeten voor rijden(en nog eens zoveel terug) maar het was zeker de moeite waard. Er werd veel uitleg gegeven en er stonden enkele gevorderden tussen die je in de goede richten hielpen tijdens de dans. Héél tof! :D

Eén van de laatste dansen was er eentje met vier; dat was nog eens iets anders. Niet ingewikkeld maar plezierig om doen. Iedereen amuseert zich daar te pletter. Waarom heb ik het nooit eerder gedaan. :-\

Ondanks de afstand ga ik volgende week weer; heel zeker weten. 'k Heb wel niet zoveel onthouden van deze avond, maar men herhaalt regelmatig. Ik ben zelfs de tel kwijt geraakt wat het aantal dansen betreft die ze deze avond geoefend hebben.

Een dikke aanrader voor wie een heel prettige manier zoekt om zijn fysiek op peil te houden en ook voor wie enkele kilo's wil afvallen. Véél plezanter dan naar de fitness te gaan. Ik kan er van meespreken, want dat heb ik een jaar gedaan en dat verveelt na een tijd. Met line-dansen ben je nooit alleen bezig!

Little Eagle(Kris) :-|

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 maart 2005, 23:27:41 »

Ik ben blijkbaar(of voorlopig?) de enige die echt gebeten is door de microbe van het country dansen? Geeft niet hoor! Ik amuseer me er geweldig mee. Vanavond twee dansjes aangeleerd. Ze gingen wel erg snel, maar ben er in geslaagd om het vol te houden tot de muziek gedaan was. Héél erg leuke avond gehad.  [y]

Morgen nog maar eens enkele pasjes wagen. :D

Groetjes! ;)

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2005, 21:32:09 »

:-Oik heb ooit bij het startfeest op school (van m'n kids) meegedaan met het inlinedansen.
ik raakte mooi de draad kwijt, maar ach, oefening baart kunst!
wie weet, misschien vind ik er ooit de tijd nog eens voor!

Storms never last....

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2005, 15:05:18 »

Morgen, zaterdag, ga ik tussen de cowboy's en de cowgirl's vertoeven. Voorlopig enkel om toe te kijken hoe die mensen verschillende dansen inoefenen voor hun jaarlijks bal op 26 maart. Na die datum kan ik daar ook beginnen leren countrydansen en moet ik geen 50km meer ver rijden(en nog eens terug).

[cl]      :D       [cl]

Bob stanhope

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2005, 11:30:17 »

Ga in Canada bij de Calgary stampede het "echte" line-dancen en cowboy gebeuren meemaken deze zomer in juli...Misschien kom ik arendsoog wel tegen... :-O

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2005, 11:44:37 »

Ik ben natuurlijk stikjaloers wanneer iemand op vakantie kan naar de States of zelfs het mooie Canada. Zoals altijd gebeurt alles ginds in het groot. Het moet erg indrukwekkend zijn. Maar ikzelf hou niet zo van enorme drukte. Ik weet dan ook niet zeker of ik er lang zou van genieten. Maar het is een must; als je daar bent moet je het minstens geproefd hebben.
En wat Arendsoog betreft, die is daar toch al één keer geweest. Wie weet . . .

In elk geval, héél veel plezier op die reis en geniet van de schoonheid van de natuur in Canada!

Little Eagle(Kris) :)

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2005, 01:05:37 »

't Was weer erg fijn deze avond om te gaan kijken naar de Tamara's Ranch Country Dancers uit de buurt. Ze zijn nog steeds druk aan het oefenen en hebben erg gezweet hoor. Hier heb je echt veel energie voor nodig.
Morgen gaan ze nóg eens oefenen; misschien rij ik met de fiets tot daar om nog wat te gaan supporteren. Dan heb ik gelijk wat gewerkt aan mijn conditie.

:-O Volgende zaterdag naar het bal! Dat is een eeuwigheid geleden. Ben ik nu aan mijn tweede jeugd begonnen?! :b ;D

Little Eagle(Kris) ;)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2005, 09:58:29 »

Ga in Canada bij de Calgary stampede het "echte" line-dancen en cowboy gebeuren meemaken deze zomer in juli...Misschien kom ik arendsoog wel tegen... :-O

Ik ben er in 2003 geweest, helaas regende het toen dat het goot, maar in de spaarzame droge momenten toch wel gezien dat het echt gaaf is! Op het vliegveld van Calgary stonden ze al country liedjes te zingen en ook de rest van de stad was goed in de stemming. Als je trouwens toch in Calgary bent, is de Calgary Zoo een echte aanrader. Hele mooie dierentuin, vooral het gedeelte met Canadese dieren is de moeite waard, kun je hoe dan ook zeggen dat je een beer hebt gezien ;)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
Re: Line-dansen
« Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2005, 18:03:47 »

en ben je al een cowcirl chris?

of lijkt jouw line dansen meer op dat van urbanus??

ha ha  ;D ;D
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Line-dansen
« Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2005, 23:04:44 »

Misschien kan Urbanus ook wel 'iets' dansen? Hij kan toch lopen en springen; hoewel de man nu ook al ietsje ouder wordt.
Ik kan al wel iets; maar om het zolang vol te houden tot de muziek gedaan is, dat is nog wat anders. De meesten die het goed kunnen, zijn zeker twee jaar bezig. Dus nog minstens zolang geduld. Hoewel er enkele eenvoudige dansjes zijn en die geven dan toch de indruk dat je al wel iets kunt. Als het maar niet al te rap gaat! ::)

Morgen ga ik nog eens proberen. De lerares gaat zich het eerste half uur met de nieuwelingen bezig houden en dan kunnen we daarna met de gewone beginnelingen mee. De dansclub die op zaterdag oefent, daar moet je wel een cowboyhoed dragen. Toch voor officiële dagen zoals op hun jaarlijks bal. Daar heerst dan ook veel meer een gezellige western-sfeer; dat heb ik juist heel graag. Dat is zoveel echter.

Little Eagle(Kris) ;)

Pagina's: [1] 2 3 ... 5