Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10

Auteur Topic: kleine arend als bosbouwer  (gelezen 80132 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re: kleine arend als bosbouwer
« Reactie #120 Gepost op: 19 september 2006, 12:42:48 »

Dat heb je inderdaad heel goed aangevoeld, Jack!
Hier wordt steeds héél veel gezegd en beloofd, maar in werkelijkheid bekom je pas iets wanneer je er zelf wat kan aan doen.

Natuurlijk zal ik wel bijstand gaan vragen, wanneer het echt niet anders kan. Deze namiddag ga ik nog eens langs bij de vakbond en hopelijk weet ik dan meer.

Ik begrijp ook hoe langer hoe minder de reden van afdanking. Ze hebben er op gedrukt dat de kwaliteit van mijn werk prima was en dat ik zeker niet te traag werkte. Waarom anderen, die zware fouten maken, niet moeten gaan en ik wel omdat men met mij zogezegd geen weg meer wist . . . Niemand kan daar een zinnig antwoord op geven. Deze geschiedenis kent in elk geval nog geen einde. Werk of geen werk, dit laat ik niet zo maar; de verantwoordelijken mogen het voor mij best nog even lastig krijgen. Misschien wordt de firma daarna nog echt vrouwvriendelijk! ???
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 27 september 2006, 21:54:43 »

Kleine Arend heeft nog steeds geen eurocent gezien. Heb ik nu weer teveel geduld of hoe zit dat? Maar zelf kan ik geen contact opnemen met de RVA. De vakbond doet dat, dus moet ik met hen contact opnemen en op hen rekenen dat alles in orde komt.

Ik zou veel liever hebben dat ik alles zelf mocht regelen, dan zou het zeker veel sneller gaan. Anderen beseffen nooit hoe ernstig een situatie kan zijn. Hoewel . . . iemand zonder inkomen zetten moet toch tot nadenken stemmen zou ik zo zeggen.

Morgen dan weer maar eens telefoneren en nog maar eens naar de bank om te zien of er al wat gestort is.

Bij overmaat van ramp is mijn auto stuk; ik kon plots niet meer schakelen.
Zullen zeker ook weer ernstige kosten worden en veel werk. Een zoveelste tegenslag, vooral omdat ik een beetje gevangen zit zo zonder vervoermiddel.

Geld is niet alles, zegt men dan. Het zou ook niet gelukkig maken.
Kan allemaal wel zo zijn, maar het maakt het leven makkelijker

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #122 Gepost op: 28 september 2006, 01:03:09 »

tip doe alles via de bond zorg dat je 1 contact persoon hebt

maar het is een gedoe van niks praat mij er niet van
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 03 oktober 2006, 21:23:53 »

Er is wat over en weer gepraat en getelefoneerd.

We zijn al zover geraakt dat mijn dossier van de dienst toelaatbare zaken naar die van betwistbare zaken is verhuisd.

Daardoor zal ik een schriftelijke uitnodiging krijgen. Zodra ik die heb, moet ik ermee naar de vakbond. Daar gaat er iemand met mij mee voor dat gesprek. Men heeft hele goede hoop bij de vakbond; mijn vorige werkgever staat helemaal niet sterk.

Maar zolang zit ik toch zonder inkomen. Gelukkig heeft mijn vriend dat nu wel. De rollen zijn nu omgekeerd. Begin dit jaar had hij niks en had ik tenminste mijn loon.

groetjes

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 31 oktober 2006, 23:30:29 »

Hoera! [cl] [cl] [cl]
In drie keer heb ik eindelijk mijn stempelgeld getrokken. Het is me nog niet helemaal duidelijk of ik nu genoeg heb gekregen, tenminste waar ik recht op heb. Want officieel weet ik nog niks. Ik heb het wel gemerkt op mijn rekening bij de bank.
Bij de vakbond hebben ze me gezegd dat de rva me nog steeds kan oproepen voor een gesprek en me dan nog steeds kan schorsen, indien zij dat nodig achten. Dat zijn evenwel zorgen voor later. Ik kan heel even herademen.
Na lang aandringen heeft men ook een aanvraag ingediend om mij wat te laten bijverdienen via een speciaal stelsel. Als dat wordt goedgekeurd kan en mag ik per maand 45uren werken aan ongeveer 4eur per uur. Dat wordt niet belast en heb je dus zuiver. Dat zou erg welkom zijn.
Die bijverdienste zou bestaan uit werkjes bij de groendienst aan de gemeente. Het is ook de bedoeling dat ik daar voltijds aan het werk zou geraken na geruime tijd. Dan kan ik zelfs mijn fiets gebruiken en hoef ik voor mijn werk geen auto.
Hoop doet leven! :P

jack nowee

• Gast
« Reactie #125 Gepost op: 01 november 2006, 09:40:49 »

Hallo Kris,

Ik ben blij dat je weer in iets rustiger vaarwater zit.
Citaat
heb ik in bijna geen mens nog vertrouwen

In het forum zitten er nog genoeg die je wel kunt vertrouwen, hoor!  [y]

Als het allemaal weer wat beter gaat, hopen we je gauw weer eens te zien op de e.o.a. manifestatie.

PS: Als die "lief" van je thuisblijft als jij gaat linedansen, kan 'ie eindelijk eens een Arendsoog lezen  ;D  ;D
3x per week, dan heeft hij in een krap halfjaar de serie wel uit.

Veel groeten en het beste!

Jack  :-O

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: 02 november 2006, 16:03:33 »

Dat is nog eens een goed idee. Mijn "lief" Arendsoog laten lezen. Dan heeft hij zeker genoeg om handen. Maar ik vrees ervoor of hij fan genoeg is voor dit soort verhalen.
Mij blijft het in elk geval boeien. Arendsoog is een deel van mijn leven geworden, net als het line-dansen. En dat neemt niemand nog van me af.

Bedankt in elk geval voor jullie steun. Het zal er nog wel eens van komen dat ik naar Nederland kom i v m Arendsoog.

Natuurlijk heb ik nog vertrouwen in jullie allemaal. Dat besef ik wel en dat doet enorm veel deugd! ;)

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: 02 december 2006, 11:32:28 »

Hallo, ik heb weer een klein beetje goed nieuws!

Maandag mag ik deeltijds beginnen werken bij de groendienst van de gemeente. Het is nog geen volwaardige job. Ik mag gewoon elke maand 45 uren presteren en verdien dan boven op mijn armzalig beetje stempelgeld zo'n 4,1€ per uur. Dit is wel netto en belastingvrij.

Het komt erop neer dat ik maandag, woensdag en vrijdag vier uren ga werken. Voorlopig is dat wel voldoende.

Mijn bedoeling is om via deze weg een vast contract in de wacht te slepen daar bij die groendienst. Hoop doet leven.

Kris

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: 11 december 2006, 16:22:18 »

Ooooh, wat kan een mens zich vergissen!!!

Vorige week heb ik twee keer vier uren gewerkt.

Zwerfvuil gaan oprapen

Nu voel ik me allerminst te beroerd om dit werk te doen, maar men laat wel duidelijk voelen aan mij dat dit een minderwaardige job is. Bij mijn vorige werkgever deed iedereen dit werk en dat gaf voldoening.
Ik ben al 47jaar en men behandelt me bij de gemeentelijke groendienst als een jong en onervaren iemand. Dat is nu net iets teveel voor mij.

Ik moet inzien dat ik bij deze werkgever niet terecht kan. Dit is helemaal geen omgeving voor mij. Er werken daar bijna allemaal 'sociale gevallen'. Niet dat ik daar iets tegen heb; iedereen welkom bij mij. Jammer genoeg ligt het niveau van de arbeiders echt te laag. Ik wordt er depressief van. Zo erg zelfs dat ik vorige vrijdag weer ben gaan solliciteren in de zorgsector. Maar de job was al ingenomen. Gelukkig maar?!? Ik weet het allemaal niet meer hoor.

Vandaag ben ik weer zwerfvuil gaan oprapen. Vorige week met een te grote en te zware stootkar en een grijpertje dat niks waard was. Mijn rug doet nog pijn van de vele km's die ik met die stootkar heb afgelegd. Net of ik in de jaren '60 was terecht gekomen, zo ouderwets!!!
Vandaag dan maar enkele plastic zakken genomen, op mijn eigen fiets gesprongen en drie grote zakken gevuld op drie uurtjes. Deze namiddag zou men die zakken komen ophalen. Ben eens benieuwd; woensdag namiddag ga ik nog vier uurtjes vuil oprapen

Het is triestig! Ik kan zoveel, heb ook zoveel speciale taken geleerd, maar mag niks doen bij die groendienst. Volgens sommigen hoor ik zelfs niet eens bij een ploeg. Goed, dacht ik zo, dan ga ik wel alleen op pad. Dat iedereen me dan maar met rust laat.

Maar goed dat ik nog niet echt heb gesolliciteerd bij deze groendienst. Misschien word ik nog wel eens postbode? Of dierenverzorger? Die sollicitaties zullen deze week verstuurd worden, zeker weten!

Groetjes van een ontgoochelde Kris uit België :(

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #129 Gepost op: 11 december 2006, 16:44:33 »

Kris, het zit je allemaal niet mee. Ik heb niet elke keer de kans om te reageren op je berichtjes, maar ik volg precies hoe het met je gaat en leef met je mee. Laten we hopen dat 2007 veel goeds gaat brengen, want op deze manier blijven al je kwaliteiten natuurlijk gewoon onbenut :(

Sterkte!!!
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: 12 december 2006, 01:52:18 »

ha die chris

tip die die grote blauwe zakken half vol

is al meer dan zat

knup er in en op de route leggen

zorg voor een goede knijper werkt ie niet goed vraag om een nieuwe en breek die oude door midden en gooi um in de container

spreek uit ervaring heb ook mezig zakje op geraapt

zak met ring lopen maar

zorg voor voldoen de zakken

en richt je voor al op je eigen werk en laat d emaf ketels links liggen

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: 13 december 2006, 22:15:07 »

Heb je goeie raad vandaag al kunnen opvolgen.

Zakken waren erg groot; heb ze niet te vol gedaan en dan een goeie knoop erin.

Werd daar toch mijn fiets bijna gestolen door een stelletje niksnutten. Fiets lag op slot, maar die kerels waren mijn fietszakken aan het inspekteren. Heb van ver hard geroepen en ze zijn dan maar meteen gaan lopen.

Heb me vandaag best wel geamuseerd. Helemaal alleen, niks gezaag rond mijn oren. Ik kon volledig mijn zin doen.
Zo mag het blijven tot ik een job heb. Alleen moet mijn rug nu weer sterker worden. Hij doet nog een beetje pijn van vorige week. Komt wel in orde hoor.

Groetjes van Kris

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: 14 december 2006, 00:54:19 »

ja heb wel goede tips

oaj zorg ook voor een goede ring

handvat deed ik zelf altijd naar boven

1 nadeel meestal glijd de zak er uit door het gewicht
ja de mijne zaten behoorlijk vol

tip 2 sleep de zak over het gras inplaats van tillen

kom je scherpe grote dingen tegen

probeer een kliko ofzo tevinden en daar in tegooien

is die van een particulier dat is dan pech

bakstenen ook in de kliko of inde vaart gooien ofzo

of langs de kanten zitten vaak gaten

net zoals bij het kanten steken langs de water kant

gaten dicht duwen

en probeer een knijper tekrijgen die bij je lengte past

scheelt een hoop rugklachten

nou dat waren weer  een paar tips

uit holland voor meer advies meld je je maar

zit vol met tips en ook streken om mezelf het makkelijk temaken

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: 19 december 2006, 15:59:26 »

Hallo iedereen,

de voorbije dagen heb ik me bezig gehouden met het zoeken naar een job in de zorgsector. Maar ik heb nu ondervonden dat dat niks meer is voor mij. Ik heb geproefd van het "buitenwerk" en daar gaat weinig of niks boven. [cl]

Ik moet en zal iets vinden naar mijn zin. Wanneer ik geen plezier in mijn werk ervaar, dan hoeft het niet omdat ik het dan toch niet lang volhou. Na zovele jaren heb ik eindelijk ook recht op een beetje geluk in het uitoefenen van een job. ;)

Die grote zakken met zwerfvuil worden door mij gevuld naargelang het gewicht. Zolang ik ze fatsoenlijk kan opnemen en dragen naar een centraal gelegen plekje, is het voor mij ok. De rest, het ophalen van die zakken, moet het gemeentepersoneel zelf maar doen.

We leren snel bij!!! [y]

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: 10 februari 2007, 19:58:00 »

Ik denk toch dat ik geboren ben om buiten te werken.
Sedert een week ben ik weer bezig met een opleiding voor polyvalent groenarbeider. Omwille van die vorige cursus in 2004 krijg ik wel wat herhaling. Maar evengoed heb ik in deze week al enkele zeer praktische dingen bijgeleerd. Ons groepje telt zes cursisten waarvan 4 mannen en twee vrouwen. En raad eens? Het zijn juist de vrouwen die reeds ervaring hebben opgedaan in deze sector.
Blijkbaar ben ik wel de enige die al heb gewerkt met een motorkettingzaag. Ik heb al gevoeld dat ik in een hele goeie groep ben terecht gekomen. Hopelijk valt er niemand af.
Niemand kan me garandareren dat ik na deze opleiding ook snel werk zal vinden, maar dat geeft niet. Ik voel gewoon dat ik dit moet doen. De rest volgt wel.

De boskabouter in mij is dus nog niet verdwenen hé!

Vele groetjes aan iedereen op het forum; hopelijk kan ik weer wat meer tijd vrij maken om regelmatig eens langs te komen op de Arendsoogsite.

Kris

Pagina's: 1 ... 7 8 [9] 10