Ooooh, wat kan een mens zich vergissen!!!
Vorige week heb ik twee keer vier uren gewerkt.
Zwerfvuil gaan oprapenNu voel ik me allerminst te beroerd om dit werk te doen, maar men laat wel duidelijk voelen aan mij dat dit een minderwaardige job is. Bij mijn vorige werkgever deed iedereen dit werk en dat gaf voldoening.
Ik ben al 47jaar en men behandelt me bij de gemeentelijke groendienst als een jong en onervaren iemand. Dat is nu net iets teveel voor mij.
Ik moet inzien dat ik bij deze werkgever niet terecht kan. Dit is helemaal geen omgeving voor mij. Er werken daar bijna allemaal 'sociale gevallen'. Niet dat ik daar iets tegen heb; iedereen welkom bij mij. Jammer genoeg ligt het niveau van de arbeiders echt te laag. Ik wordt er depressief van. Zo erg zelfs dat ik vorige vrijdag weer ben gaan solliciteren in de zorgsector. Maar de job was al ingenomen. Gelukkig maar?!? Ik weet het allemaal niet meer hoor.
Vandaag ben ik weer zwerfvuil gaan oprapen. Vorige week met een te grote en te zware stootkar en een grijpertje dat niks waard was. Mijn rug doet nog pijn van de vele km's die ik met die stootkar heb afgelegd. Net of ik in de jaren '60 was terecht gekomen, zo ouderwets!!!
Vandaag dan maar enkele plastic zakken genomen, op mijn eigen fiets gesprongen en drie grote zakken gevuld op drie uurtjes. Deze namiddag zou men die zakken komen ophalen. Ben eens benieuwd; woensdag namiddag ga ik nog vier uurtjes vuil
oprapen Het is triestig! Ik kan zoveel, heb ook zoveel speciale taken geleerd, maar mag niks doen bij die groendienst. Volgens sommigen hoor ik zelfs niet eens bij een ploeg. Goed, dacht ik zo, dan ga ik wel alleen op pad. Dat iedereen me dan maar met rust laat.
Maar goed dat ik nog niet echt heb gesolliciteerd bij deze groendienst. Misschien word ik nog wel eens postbode? Of dierenverzorger? Die sollicitaties zullen deze week verstuurd worden, zeker weten!
Groetjes van een ontgoochelde Kris uit België