Ik doe voornamelijk allerlei werkjes die erg nodig zijn in de natuur. In de winter is dat voornamelijk zaagwerk. Dat gebeurt altijd met een motorkettingzaag. Ik heb hiervoor wel een speciale opleidingscursus gevolgd. Daardoor wist ik dat dit werk me erg aanstond. Ook al is het nogal zwaar. Vele mannen bedanken er zelfs voor.
Je moet het echter erg graag doen en dan vraagt het al direct veel minder moeite.
Natuurlijk moeten de collega's ook nog meevallen. Heerst er geen goeie sfeer, dan houden mensen met verantwoordelijkheidsgev
oel het niet zo lang uit. Wij moeten namelijk nogal veel bomen gaan vellen. Een uiterst onveilig werk, vooral wanneer er mensen bij zijn die het niet zo nauw nemen met de nodige veiligheidsmaatregelen.
Zo zijn er nu drie mannen in mijn ploeg (we zijn maar met zijn zessen). Die doen maar op en kijken nergens naar. Zo heb ik bijna een boom op mij gekregen, ook al stond ik op een veilige plek; vlak bij ons voertuig!!!
Gelukkig had ik snel door dat een van de kerels op een totaal verkeerde manier een boom aan het doorzagen was. En ja...hij viel toch op ons voertuig zeker. Net op de plaats waar ik gestaan had een tiental seconden ervoor.
Zo gebeuren er elke dag wel stomiteiten, de ene keer al wat erger dan de andere keer.
Net deze jonge kerel heeft me enkele weken serieus bedreigd. Jammer genoeg weten de bazen niet hoe ze moeten optreden tegen zulke kerels. Ze doen het gewoon af als een woordenwisseling. Ik voel me nu niet zo veilig meer als enige vrouw tussen al die mannen.
Ik zit nu eventjes een weekje thuis met ziekteverlof. Kwestie van mijn batterijen weer op te laden.
Groetjes aan iedereen,
Little Eagle