Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10

Auteur Topic: kleine arend als bosbouwer  (gelezen 80112 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re: kleine arend als bosbouwer
« Reactie #105 Gepost op: 27 december 2005, 10:16:23 »

Bedankt Daniël voor je reactie.
Ik begrijp ook wel dat samenwerken met je partner moeilijkheden kan bezorgen. Maar dan vooral wanneer je constant of erg veel moet samenzijn.
Dat is in ons geval echt niet. Wij zitten zeker niet op mekaars lippen te zien, zoals meestal op kantoor of in een fabriek aan de band.
Het kwam regelmatig voor dat Johan iets heel anders moest doen dan de rest van de ploeg en dan zag ik hem de hele dag niet.

En ja, die flauwe en kinderachtige reacties van de directie en ploegbazen, dat blijft duren.

Ik kan alleen maar blijven hopen dat ik toch nog eens een "gezondere" job zal vinden. Ik moet regelmatig voldoening krijgen van mijn werk, en dat is nu zeker niet het geval.

Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 17 februari 2006, 18:38:07 »

hallo iedereen,

het is alweer een tijdje geleden. Maar zoals jullie zien, ik leef nog hoor.

Hoewel . . . Vorige week ben ik serieus bedreigd geweest door een jonge collega. En nu wordt dat door de directie van de firma afgewimpeld als "een woordenwisseling".

Ik begrijp van die mensen uit deze firma niks meer.

Op zijn minst hadden ze die persoon moeten verplaatsen naar een andere ploeg. Maar nee, ik moet leren samen werken en communiceren met die mannen.

Nu is het echt genoeg geweest. Ik ga maandag ander werk zoeken via een interimbureau. Mijn vriend heeft dat ook gedaan en er is meer dan werk genoeg.

Ik doe het werk echt heel graag en wil het ook blijven doen. Maar niet ten koste van wat dan ook.

De bazen zijn er echter van overtuigd dat ik nergens anders werk zal vinden. Ik wil hun gezicht wel eens zien binnen een week of zo. Wanneer ik mijn ontslag ga indienen. Maar dit kan pas wanneer ik de bevestiging krijg van mijn volgende werkgever.

Groetjes nog van Kris :)

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 17 februari 2006, 19:42:58 »

Hoi,
Als ik het zo begrijp heb je wel heel lekker werk daar :P Ontzettend, wat een geklier daar :)
Nou ja, ik weet misschien niet precies wat het allemaal inhoudt, maar ik probeer het in ieder geval :D

Groetjes, Jet :P

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 27 februari 2006, 15:34:08 »

Ik doe voornamelijk allerlei werkjes die erg nodig zijn in de natuur. In de winter is dat voornamelijk zaagwerk. Dat gebeurt altijd met een motorkettingzaag. Ik heb hiervoor wel een speciale opleidingscursus gevolgd. Daardoor wist ik dat dit werk me erg aanstond. Ook al is het nogal zwaar. Vele mannen bedanken er zelfs voor.

Je moet het echter erg graag doen en dan vraagt het al direct veel minder moeite.

Natuurlijk moeten de collega's ook nog meevallen. Heerst er geen goeie sfeer, dan houden mensen met verantwoordelijkheidsgev oel het niet zo lang uit. Wij moeten namelijk nogal veel bomen gaan vellen. Een uiterst onveilig werk, vooral wanneer er mensen bij zijn die het niet zo nauw nemen met de nodige veiligheidsmaatregelen.

Zo zijn er nu drie mannen in mijn ploeg (we zijn maar met zijn zessen). Die doen maar op en kijken nergens naar. Zo heb ik bijna een boom op mij gekregen, ook al stond ik op een veilige plek; vlak bij ons voertuig!!!

Gelukkig had ik snel door dat een van de kerels op een totaal verkeerde manier een boom aan het doorzagen was. En ja...hij viel toch op ons voertuig zeker. Net op de plaats waar ik gestaan had een tiental seconden ervoor.

Zo gebeuren er elke dag wel stomiteiten, de ene keer al wat erger dan de andere keer.

Net deze jonge kerel heeft me enkele weken serieus bedreigd. Jammer genoeg weten de bazen niet hoe ze moeten optreden tegen zulke kerels. Ze doen het gewoon af als een woordenwisseling. Ik voel me nu niet zo veilig meer als enige vrouw tussen al die mannen.

Ik zit nu eventjes een weekje thuis met ziekteverlof. Kwestie van mijn batterijen weer op te laden.

Groetjes aan iedereen,

Little Eagle :-O

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #109 Gepost op: 27 februari 2006, 16:42:28 »

zo lang mogenlijk in de ziekte wet blijven

hebben ze geen arbo dienst daar in belgie?

onveilige werk plek noemt men zo iets
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

jack nowee

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: 03 maart 2006, 22:58:36 »

Hoi Kris,

Even vanuit Boskoop een hart onder de riem.
Hou je taai! Maar houdt ook een heel gedetailleerd dagboek bij wat er allemaal gebeurd is en nog gaat gebeuren. Ook wie je hiervan op de hoogte hebt gesteld.
Dit kan je waarschijnlijk in de toekomst nog nodig hebben.
Maak het zo compleet mogelijk. Als je bepaalde meldingsformulieren hebt, maak daar dan even een kopie van. Je weet maar nooit!!!!

Jack  :-O

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 22 juni 2006, 09:28:31 »

Jammer dat mijn pc al zolang niet meer werkt. Dan had ik al langer kunnen reageren.

Ondertussen is er nog heel veel gebeurd.

Einde mei wou men me ontslagen. Dat sloeg in als een bom.
En weet je welke reden men aangaf? Je gelooft het nooit . . . omdat ik ongelukkig ben op het werk.

Die reden neemt men bij geen enkele officiële instantie aan. Ik weet zeker dat - als ik mijn handtekening zet - ik op straat zal staan zonder inkomen. Ik heb hen dan ook gezegd dat men mijn broodwinning nier zomaar mag afnemen.

Mijn ontslag zou doorgaan op 18 augustus. Ondertussen gaan ze me helpen om ergens anders aan de slag te geraken. Maar ik ben al 47 en dan maak je nauwelijks kans op een contract bij een andere werkgever. Trouwens ik wil niet weg; ik doe mijn werk veel te graag en heb daar goeie uren. Het is ook niet tever. Met mijn vast contract ben ik ook niet gemotiveerd om ander werk te zoeken.

Ik kreeg de laatste weken echt de indruk dat men me kwijt wil omwille van dat voorval met die bedreiging. Men vraagt me regelmatig of ik al klacht heb ingediend bij een of andere instantie. Dat is nog niet zo. Ik voel me weer helemaal gesteund door de meeste collega's van mijn ploeg. Het is wel zo dat ze mijn contract bij ontslag kunnen doorgeven aan iemand anders, die nog maar een voorlopig contract heeft van 1 jaar. En dat zal de tweede reden zijn waarom ze me voor eind augustus buiten willen.

Ik ben vorige week wel naar de vakbond gestapt en die hebben direct  met de grote baas gebeld. Die komt nog eens met me praten. Ondertussen laten ze me weer met rust. Ze willen alles nog eens herzien. Daar ben ik blij om. In elk geval, indien ik weg ga bij die firma, zal het mijn eigen keuze zijn. Pas wanneer ik zelf ander werk vind.

Tot zover de perikelen op het werk als bosbouwer.

ps; in de zomerperiode werken we veel op begraafplaatsen; onkruid wieden en nu vooral hagen scheren. Doe ik ook wel graag!

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 22 juni 2006, 11:23:07 »

zo wat een gedoe allemaal

begraafplaatsen zijn mooie werk plekken altijd

jack nowee

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: 23 juni 2006, 18:12:45 »

Hallo Kris,

erg vervelend om allemaal te horen. Op 3 maart gaf ik je een paar tips:
Citaat
Hou je taai! Maar houdt ook een heel gedetailleerd dagboek bij wat er allemaal gebeurd is en nog gaat gebeuren. Ook wie je hiervan op de hoogte hebt gesteld.
Dit kan je waarschijnlijk in de toekomst nog nodig hebben.
Maak het zo compleet mogelijk. Als je bepaalde meldingsformulieren hebt, maak daar dan even een kopie van. Je weet maar nooit!!!!

Hoop dat je dit ook gedaan hebt. Je ziet, dat het toch allemaal erg vervelend wordt op deze manier. :-\
Neem sowieso nooit zelf ontslag en teken niets meer, zonder eerst de bond te raadplegen.
Tenzij je iemand vermoord, op z'n bek slaat, aanrandt of iets anders ergs, hebben ze m.i. geen enkele reden om je de wacht aan te zeggen. >:(

Hoe is het met de liefde en Arendsoog? Ik hoop goed!  ;)

Groeten, Jack  :-O

PS: Ik weet nog een leuk boekje. Weliswaar geen Arendsoog, maar toch ...... :P

« Laatst bewerkt op: 23 juni 2006, 18:16:30 door jack nowee »

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 24 juni 2006, 16:26:17 »

Met de liefde alles prima in orde.

Mijn vriend is wel een hele week erg ziek geweest; hoge koorts en bronchitis. Ik voel me nu ook niet zo best, beetje grieperig.

Die tips van jou, Jack, volg ik goed op. Maandag nog maar eens contact opnemen met de vakbond. Dinsdag komt de grote baas met me praten en ik vraag me wel af wie er mee komt als vakbondsafgevaardigde. Dat zou ik wel eens willen vernemen van de vakbond; misschien weten die zelfs niets van deze ontmoeting.

Maar dat is voor maandag.

In elk geval doet het enorm veel deugd te weten dat jullie met me meevoelen. Hier begrijpt ook geen zinnig mens wat die firma eigenlijk van plan is. Dinsdag dus meer nieuws.

Groetjes vanuit België, maar nog niet met eigen pc.

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 24 juni 2006, 17:48:52 »

ja jack heeft goede adviezen

en als de baas een gesprek wil niks toezeggen
laat staan tekenen

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 30 juli 2006, 14:08:57 »

hallo iedereen,

ik beschik nog eens even over de pc van mijn vader.

Ik heb op de laatste dag van juni mijn ontslag gekregen. Ze hebben me eerst laten werken tot vier uur. Toen alle collega's weg waren werd me gezegd dat ik de maandag niet meer moest terug komen en dat mijn ontslagbrief per aangetekende post was verzonden. Die heb ik inderdaad op maandag dan gekregen.

De reden?  Lach je geen kriek . . . er viel niet meer met mij samen te werken. Iedereen die me kent zegt direct dat dit een uitvlucht is. Dit ruikt veel eerder naar vrouwendiscriminatie. Als je eens wist wat die mannen al voor zware fouten hebben gemaakt. Goed werk leveren is daar niet van belang.

Enfin, ik ben met mijn ontslagbrief naar de vakbond getrokken. Heb daar ook direct gezegd dat ik zelf niks teken zo het mij niet aanstaat. Ik ben hiermee wel enorm achterdochtig geworden. Ik vertrouw zo goed als niemand meer. Dat maakt het voor mij niet makkelijk om een nieuwe job te zoeken. ???

Maar goed, tot hiertoe heb ik zoals steeds altijd goed mijn plan getrokken. Het zal wel weer goed komen zeker?! Tijd heelt toch vele zaken. En niet elke firma zal zo preuts reageren. Hoop doet leven. ;)

Ik kan al wel eens mijn hoofd laten hangen, maar opgeven doe ik nooit! >:(

groetjes uit het warme Belgenland :D

tuinman

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 30 juli 2006, 16:04:17 »

goed dat je naar bond bent gestapt !!

ook een echte laffe manier van je baas
om je teontslaan

als je een vast contract had kunnen ze je niet mezo ontslaan

en voor de rest zijn ook tug regels

informeer bij de bond

best kans dat je er wat geld uit kan slepen via de rechter

weet niet hoe het belgisch recht in elkaar steekt

maar dat zal wel niet veel verschillen met nl recht

als je info mail je maar

heb net zo'n geintje achter de rug

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 18 september 2006, 20:05:19 »

Hallo iedereen, :)

ik ben er weer helemaal,op mijn eigen pc bedoel ik. Internet gaat weer prima. Ik heb het wel zes maanden moeten missen en heb gemerkt dat er veel veranderd is.

Ik werk nog steeds met Windows 98 en moet toegeven dat dat niet meer zo snel werkt. Erg jammer, maar momenteel zijn er geen centjes voor een nieuwe computer.

Ik kan nu wel op internet, maar er schort nog wel iets aan de kwaliteit van het beeldscherm.
Heb daar ook al van alles aan geprobeerd, maar voorlopig helpt niks. Heb ook al een rondvraag gestuurd, maar daar komt geen antwoord op.

Ik heb nog steeds geen nieuwe job. Langs een kant erg spijtig vanwege het financiële aspekt. Maar anderzijds heb ik nu veel tijd om duizend-en-één dingen te doen . . .

Morgen nog maar eens naar de vakbond om te gaan informeren hoe het nu zit met mijn dossier. Ik zit namelijk zonder inkomen sedert 07/08/06. Daar moet je dan je hele leven voor gewerkt hebben.
Ze hadden me de raad gegeven om steun te gaan vragen bij het O.C.M.W. Ik heb hen vriendelijk bedankt voor die goeie raad. Ik heb in al die jaren altijd goed voor mezelf kunnen zorgen, dat moet nu ook lukken. Eerlijk gezegd krijg ik het niet over mijn hart om te gaan bedelen. Gelukkig verdient mijn vriend nu redelijk wat en heeft hij ook nog geld terug gekregen van de belastingen. Als we zuinig zijn komen we er wel tot alles in orde is.

Ik ben een koppige tuinkabouter en dat zullen ze bij mijn vorige werkgever geweten hebben.

Genoeg voor vanavond,

groetjes van uit België! [y]

jack nowee

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: 18 september 2006, 22:28:08 »

Hallo Kris,

Blij dat we weer eens iets van je horen. Het zou leuker zijn, als het nieuws wat prettiger was. Maar helaas: nog geen nieuw werk, geen uitkering, maar nog wel een fijne vriend.  :-*

Voor wat betreft je mening om geen uitkering aan te vragen: daar kan ik op zich wel inkomen. Je hebt je trots. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo, dat je dit geld waarschijnlijk wel goed kunt gebruiken. (Of in de toekomst)
Als je er recht op hebt, kun je nog steeds trots zijn op jezelf.   [y] Jij hebt er niet voor gezorgd, dat je zonder werk zit. Met nee zeggen heb je alleen jezelf maar, denk ik.
Wat ik uit alle verhalen wél distilleer, is dat het bij jullie allemaal best lastig is en instanties niet zo hard hollen.

Ik hoop, dat je morgen wat meer kunt vertellen.

Veel succes!

Jack  :-O
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10