Dat is heel juist, Tino. Tuinmannen moeten van alle markten thuis zijn tegenwoordig. Want wie een tuin laat aaleggen die heeft er meestal geld voor over en die wil alles tot in de puntjes afgewerkt. En dan gaat het niet alleen om een beetje gazon en wat bloemetjes. Of het snoeien van wat bomen.
Tegenwoordig moet een tuinman ook opritten kunnen aanleggen en inderdaad bomen vellen indien nodig; soms ook snoeien met een kettingzaag.
Maar voor dat tuinwerk ben ik niet goed. Ik voel me pas goed in mijn vel wanneer ik in de volle natuur kan staan. Dat heb ik mogen ondervinden tijdens de stageperioden van mijn opleiding, die ik genoten heb in een natuurpark vlak bij me in de buurt. Heel hard werken is het wel, maar je staat er nooit alleen voor. Er was daar een heel goede verstandhouding tussen mij en de mannen die er vast werkten.
Ondanks mijn leeftijd zal het wel lukken. Als ik weer in een ziekenhuis moet beginnen, ben ik binnen de kortste periode goed voor het schroot.
Altijd binnen tussen die vier muren in die ongezonde warmte . . .
Nee, geef mij maar de buitenlucht. De meeste mannen die daar werken komen uit een fabriek en willen absoluut niet meer terug; ook al zit het weer al eens tegen.
Little Eagle(Kris)