Hoi Tino,
Ik zal het nog wel eens precies op het forum zetten, maar het feit dat sommige delen moeilijker te krijgen zijn ligt aan de volgende zaken:
1. De 1e druk-oplage
2. De hoeveelheid boeken, die in dat 1e jaar van die druk verkocht werden.
3. De restvoorraad na dat 1e jaar.
De rest van die boeken zaten dus in de voorraad van Malmberg. Na dat 1e jaar [dus het jaar van uitgifte] werden steeds maar een beperkt aantal delen van dat boek verkocht, net als de nóg oudere delen. Het nieuwste boek verkocht uiteraard het meest. De precieze aantallen weet ik van veel boeken niet, maar van deel 55 en 56 zijn ongeveer hetzelfde aantal gedrukt. [maar minder dan deel 54 en eerder] Er zijn, zoals je weet, ook geen herdrukken meer geweest. Alleen volgens de info een 2e druk van 55. Maar dit is waarschijnlijk maar een kleine druk geweest. (1000 exemplaren).
Het laatste deel 63 had een nóg kleinere oplage dan 55 en 56 (ongeveer 3000 minder) en er zijn in dat jaar na de dood van Paul relatief veel boeken van verkocht. Dit betekende, dat de restvoorraad dus relatief "klein" was. Dit boek is dus inderdaad lastiger te krijgen.
Maar dat neemt niet weg, dat ik prijzen [van de reguliere Arendsoogboeken] die boven de 30 euro uitgaan absurde bedragen vind. Ik vind het jammer

dat mensen zo diep in hun portemonnee moeten tasten om deze boeken te verkrijgen. Jij als verkoper vindt dat natuurlijk niet, dat snap ik wel. Daarin zullen we altijd wel een verschil in mening over blijven houden.
Dat er al een hele tijd geen boeken [hardcovers] meer via de reguliere handel te krijgen zijn, klopt wel. De totale voorraad is doorverkocht. Men beraadt zich nog, op welke wijze deze boeken verkocht zullen worden. [maar van de zeldzamere delen is sowieso geen voorraad meer]
Inmiddels zie ik, dat de uiteenzetting al een heel verhaal is geworden en ik dit dus maar beter meteen in het Forum kan zetten. Dat scheelt weer werk.
![Goed [y]](http://www.arendsoog.info/forum/Smileys/classic/good.gif)
Jullie snappen natuurlijk wel, dat ik de precieze aantallen van de drukken niet zomaar in dit forum kan [en mag] neerzetten.

Malmberg zal dat niet leuk vinden. En dan mag ik nooit meer naar het Malmberg Historisch Archief.
Groeten,
Jack