Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6

Auteur Topic: De zeldzame boeken  (gelezen 68966 keer)

adlerauge

• Gast
Re:De zeldzame boeken
« Reactie #15 Gepost op: 18 mei 2004, 10:08:23 »

Ik heb zelf nummer 55 voor de symbolische prijs van 1 euro van de bibliotheek in spaarndam gekocht. Ik vind het heel jammer dat er mensen zijn die grof geld willen verdienen aan zulke leuke boeken. Dan heb je kennelijk niet helemaal het gedachtegoed van de schrijver begrepen. Mocht ik er ook eentje dubbel hebben, dan biedt ik deze voor 15 euro aan via deze site.

COWBOY

• Newbie
  • *
  • Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 mei 2004, 15:47:09 »

ik heb deel 56 gekocht voor 50 euro cent
en het is nog een 1ste druk ook ;D
was afgeschreven van de bieb maar ziet er nog prima uit
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2004, 15:49:02 door COWBOY »
De Arendsoog serie is super

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 mei 2004, 20:28:31 »

Ik vind het heel jammer dat er mensen zijn die grof geld willen verdienen aan zulke leuke boeken.

Er is natuurlijk wel sprake van een vraag en aanbodkwestie. Als je daarbij het argument van Tuinman neemt dat een handelaar ook z'n standplaatsen moet betalen dan komt je vanzelf op dit soort bedragen uit. Tenslotte: Wat iemand ook wil of durft te vragen, je bent niet verplicht het te betalen. Je ziet zelf: met een beetje mazzel loop je er maar zo tegenaan.

.... Mocht ik er ook eentje dubbel hebben, dan biedt ik deze voor 15 euro aan via deze site.

Lijkt mij ook wel wat, of voor 10 euro op qoop en dan maar kijken wat er van komt.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2004, 17:15:16 »

Welke boeken zijn nou zeldzaam?

Ik weet wel dat deel 55, 56 en 63 erg zeldzaam zijn. Maar ik zag op de boekenmarkt in Deventer bijvoorbeeld de delen 61 en 62 voor 40 euro en ergens anders weer voor 10 euro. Dit is bij meer boeken het geval.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 19 mei 2004, 18:54:20 »

Ik weet wel dat deel 55, 56 en 63 erg zeldzaam zijn. Maar ik zag op de boekenmarkt in Deventer bijvoorbeeld de delen 61 en 62 voor 40 euro en ergens anders weer voor 10 euro. Dit is bij meer boeken het geval.

Volgens mij met name 55, 56 en 63. 61 en 62 zie ik idd regelmatig voor normale prijzen.

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 09 januari 2005, 16:43:56 »

Ik heb ondertussen wel begrepen dat niet zóveel boeken echt veel geld kosten. Gelukkig maar! Dat sommige exemplaren wel echt veel geld kosten, tja ... dat is nu eenmaal een kwestie van vraag en aanbod. Niemand die daar iets kan aan veranderen. Maar het blijft inderdaad wel erg spannend om zo te moeten zoeken en je af te vragen of je genoeg geld hebt om dat zeldzaam boek dan te kunnen betalen.  :)
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 10 januari 2005, 19:53:55 »

Ook hier ja, maar er zit ook maar een klein stukje neus op een hele hoop zalm.

Anko :D
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2005, 00:02:52 »

Is eigenlijk al gelijk welk boek ik kan kopen. Ik heb juist nog gezien dat de nrs 55 en 56 tussen de 60 en 100 euro kunnen kosten; en de nr 63 ligt tussen de 80 en 135. Deze laatste zal echt wel nog te duur zijn voor mij.
Laten we hopen dat er echt een verrassing ergens op me wacht!!!

ps. ik heb zopas je raad opgevolgd en een mail gestuurd naar Marc (Esper). Als ik antwoord krijg, laat ik het aan de andere leden ook weten. Kan voor iedereen interessant zijn.
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

adlerauge

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 02 februari 2005, 23:09:30 »

Het is toch echt een kwestie van goed zoeken om ook de zeldzame delen voor een schappelijk prijs te kopen. In het centrum van Delft heb ik van een antiqair nummer 55 in nieuwstaat gekocht voor 4 euro. De goede man was zich bewust van de "tuinman" (grapje Tino) waarde van dit boek, maar hij wilde er geen grof geld aan verdienen. Dit boek hou ik zelf, maar de volgende die ik vind, verkoop ik tegen kostprijs weer door aan iemand die dit boek nog niet in zijn verzameling heeft. Ik ga er maar een sport van maken om de zeldzame delen zo goedkoop mogelijk te verkrijgen  ;)

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2005, 10:33:12 »

Mijnheer Tuinman,

Een paar weken geleden stond er een echt zeldzaam exemplaar op marktplaats.
Deel 1 met een afwijkende kleurendruk op de voorkant. Die ging weg voor, naar ik meen, 165 euro. Kijk dat is een ECHT oud boek en ZEER zeldzaam. Dat boek komt inderdaad nooit te koop.

Bandido.

ik heb die hele bijzondere gezien ja
heb geboden tot 75 euro
toen vond ik welletjes

Een paar weken geleden stond er een echt zeldzaam exemplaar op marktplaats.
Deel 1 met een afwijkende kleurendruk op de voorkant. Die ging weg voor, naar ik meen, 165 euro. Kijk dat is een ECHT oud boek en ZEER zeldzaam. Dat boek komt inderdaad nooit te koop.
165 Euro is ook meer dan wat je voor 55,56,63 betaalt toch?

Dat is precies wat ik wil aangegeven met deze discussie:
De nummers 55,56 en 63 zijn redelijk te verkijgen. Iedereen maakt elkaar gek en de prijzen varieren per aanbod. Soms wordt er 60 euro betaald en soms 85 of nog hoger.
Als ze redelijk te krijgen waren, werden ze niet voor zoveel geld verkocht. Het feit dat vrijwel niemand die de boeken nog uit zijn kindertijd heeft één van de zeldzame delen heeft, zegt wel wat.

Natuurlijk is 165 euro meer als de prijs van de genoemde delen.
Daarom is dat ook een ZELDZAAM boek.
Zoals in eerdere berichten al staat is dat een boek die nooit te koop komt en staan er 11 exemplaren van 55,56,en 63 te koop.

Bandido.

Eens even een gedeelte van dit topic samengevat, maar ook ik heb naar de verkoop van dit boek gekeken.
Realiseren jullie het wel dat dit bedrag er volgens mij in een of twee dagen al voor geboden was.
Ik denk dat als de verkoper echt geld wou zien, hij nog wel meer had kunnen krijgen. het zou zeker een betaalde advertentie geworden zijn.

Dit is meer als dat er voor de delen 55 ed. betaald wordt.

Ik heb mij er toen ten zeerste over verbaasd dat hij zo snel van marktplaats weg was.

Dit stukje heb ik geschreven omdat er teveel vergeleken wordt (volgens mij) tussen de delen 55ed. en deel 1 eerste druk.

Anko :D
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2005, 19:22:19 »

mooi stukje anko mooi samen gevat

als de verkoper het slim speelde denk ik dat hij wel op 250 had uit kunnen komen

gr tino
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

jack nowee

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 17 februari 2005, 15:34:31 »

Dit zijn hele zeldzame: [staan op Marktplaats]

Citaat
Arendsoog boeken, 250 euro per stuk exclusief verzendkosten

- Nr. 3 Het raadsel van de Mosquitov vallei, J. Nowee (8ste druk)
- nr. 19 De jacht op de grijze hengst, J. Nowee (10de druk)
- nr. 20 Arendsoog en de goudkoorts, J. Nowee (7de druk)
- nr. 36 Geen alibi voor Arendsoog, P. Nowee (2de druk)

Zie ook mijn andere Arendsoog advertentie.

Kaften smoezelig, op een naam geschreven op kaft, nr. 3 op kaft beschadiging (zie scan)

Jack  ;)  :-O

jack nowee

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 27 februari 2005, 15:31:59 »

Hoi Tino,

Ik zal het nog wel eens precies op het forum zetten, maar het feit dat sommige delen moeilijker te krijgen zijn ligt aan de volgende zaken:
1. De 1e druk-oplage
2. De hoeveelheid boeken, die in dat 1e jaar van die druk verkocht werden.
3. De restvoorraad na dat 1e jaar.

De rest van die boeken zaten dus in de voorraad van Malmberg. Na dat 1e jaar [dus het jaar van uitgifte] werden steeds maar een beperkt aantal delen van dat boek verkocht, net als de nóg oudere delen. Het nieuwste boek verkocht uiteraard het meest. De precieze aantallen weet ik van veel boeken niet, maar van deel 55 en 56 zijn ongeveer hetzelfde aantal gedrukt. [maar minder dan deel 54 en eerder] Er zijn, zoals je weet, ook geen herdrukken meer geweest. Alleen volgens de info een 2e druk van 55. Maar dit is waarschijnlijk maar een kleine druk geweest. (1000 exemplaren).
Het laatste deel 63 had een nóg kleinere oplage dan 55 en 56 (ongeveer 3000 minder) en er zijn in dat jaar na de dood van Paul relatief veel boeken van verkocht. Dit betekende, dat de restvoorraad dus relatief "klein" was. Dit boek is dus inderdaad lastiger te krijgen.
Maar dat neemt niet weg, dat ik prijzen [van de reguliere Arendsoogboeken] die boven de 30 euro uitgaan absurde bedragen vind. Ik vind het jammer   :(  dat mensen zo diep in hun portemonnee moeten tasten om deze boeken te verkrijgen. Jij als verkoper vindt dat natuurlijk niet, dat snap ik wel. Daarin zullen we altijd wel een verschil in mening over blijven houden.

Dat er al een hele tijd geen boeken [hardcovers] meer via de reguliere handel te krijgen zijn, klopt wel. De totale voorraad is doorverkocht. Men beraadt zich nog, op welke wijze deze boeken verkocht zullen worden. [maar van de zeldzamere delen is sowieso geen voorraad meer]

Inmiddels zie ik, dat de uiteenzetting al een heel verhaal is geworden en ik dit dus maar beter meteen in het Forum kan zetten. Dat scheelt weer werk.  [y]

Jullie snappen natuurlijk wel, dat ik de precieze aantallen van de drukken niet zomaar in dit forum kan [en mag] neerzetten.   :-X  Malmberg zal dat niet leuk vinden. En dan mag ik nooit meer naar het Malmberg Historisch Archief.

Groeten,

Jack  :-O

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #28 Gepost op: 27 februari 2005, 15:51:58 »

ok jack bedankt voor de info jammer dat je het precieze aantal niet mag neer zetten maar dat moet  ik maar respecteren ik zal je met deze vraag dan ook niet mee ''lastig'' vallen ;D
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

jack nowee

• Gast
Re: De zeldzame boeken
« Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2005, 12:27:02 »

Deze is denk ik wel héél erg zeldzaam. ;)

Ik heb haar trouwens al gemaild, dat hoeven jullie dus niet meer te doen. :P
Jack  :-O

« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2005, 12:30:13 door jack nowee »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6