Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 [4]

Auteur Topic: Bob Evers  (gelezen 39506 keer)

eagle-eye

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: Bob Evers
« Reactie #45 Gepost op: 31 januari 2013, 07:12:47 »

Beste allemaal :),

Waarschijnlijk weten velen van jullie al dat er (hopelijk) een Bob evers deel 52 aan zit te komen.
voor degenen die het nog niet weten, hierbij:

m vr gr,
eagle-eye ;)

http://link.marktplaats.nl/638146289

"Prijsschieten op een premiejager", een nieuw deel van de Bob-Eversreeks, is klaar om gepubliceerd te worden. Nu uitgeverij De Eekhoorn failliet is, wil auteur Peter de Zwaan het boek in eigen beheer uitgeven, op voorwaarde dat er voldoende belangstelling is. Daarom is het belangrijk dat iedereen die het boek wil zien verschijnen dat brandend verlangen kenbaar maakt.

Dus: wil je dat "Prijsschieten op een premiejager" binnenkort verkrijgbaar is, schrijf dan een kort bericht om te melden dat je dat boek graag zou kopen. Je kan mailen naar nieuwsbrief@apriana.nl.
(Je hoeft dus niet te mailen naar mijn eigen mailadres, dat je vindt bij de contactgegevens voor deze advertentie!)

Peter de Zwaan vraagt meteen ook te melden of je belangstelling hebt in herdrukken van oudere delen die door hem geschreven zijn, bijvoorbeeld moeilijk verkrijgbare titels zoals "Feestelijke veldslagen in San Antonio" of "Rumoer in een rustgebied".

Elke extra geïnteresseerde is meer dan welkom, dus laat alsjeblieft van je horen!

Deze advertentie verschijnt naar aanleiding van een bericht in de veertigste nieuwsbrief over Bob Evers, die enkele dagen geleden gepubliceerd werd. De volledige oproep van Peter de Zwaan volgt hieronder.

Deel 52 van Bob Evers, "Prijsschieten op een Premiejager", is zoals jullie weten al een tijdje klaar. De eerste twee hoofdstukken hebben op mijn website gestaan en ik had een vernuftig aanschafsysteem bedacht voor de volgende acht.
Een te vernuftig systeem.
Een euro voor een hoofdstuk, dus tien euro voor het hele boek, het was het soort idee dat je krijgt en uitvoert voor je erover gaat nadenken.
Het werd dus niks.
Het ging om 500 deelnemers en die komen er heus wel, maar niet voor eind 2014.
Nadat ik op mijn website meldde dat het experiment was gestopt kwamen de aanmeldingen binnen; niet bij tientallen, maar druppelsgewijs ... tot op de dag van vandaag.
Dank voor de euro's, en gegeven is gegeven, maar het experiment is echt gestopt.
Goed. Wat dan wel?
Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Ik ga het boek in eigen beheer uitgeven. Dat betekent dat ik behalve schrijver, uitgever word, inpakker, verzender, administrateur en klaagpaal ingeval een boek niet aankomt. Ik zal niet zeggen dat ik er intens naar uitzie, maar het is een mogelijkheid. Ik stel me voor dat "Prijsschieten op een premiejager" in dat geval 12 euro gaat kosten. Plus verzendkosten, en ik heb geen idee hoe hoog die zijn.
Degenen die al een euro hebben gestort krijgen korting.
Voor ik aan dit soort avonturen begin wil ik een indruk hebben van de belangstelling. Van "Clandestiene streken op een Cruiseschip" waren bijna 1500 exemplaren verkocht voor De Eekhoorn failliet ging. Het juiste aantal weet ik niet: de curator vindt het niet nodig me in te lichten en hij piekert er niet over me te betalen.

Laat ik het houden op 1500. Als een derde van dat aantal zich via deze Nieuwsbrief, via mijn website of via de Bob Evers-website aanmeldt als belangstellende dan waag ik het erop. Let wel: het gaat mij nu en hier om het polsen van de belangstelling. Er is geen reden al iets te betalen, maar ik ga er wel van uit dat wie zich meldt als potentiële koper het boek ook aanschaft.

2. Ik zoek samenwerking met een bestaande uitgeverij. Dat scheelt werk waar ik weinig zin in heb, zoals dat verpakken, versturen en administreren, maar daar staat tegenover dat samenwerken geen woord is waar ik me bij voorbaat gelukkig bij voel.

3. Ik doe helemaal niets en laat deel 52 van de roemruchte Bob Evers-serie eindeloos chambreren op een usb-stick.

Het hangt van de belangstelling af wat het gaat worden, maar één ding beloof ik alvast: Als "Prijsschieten op een Premiejager" zijn weg naar de liefhebbers vindt, dan komt deel 53 er ook. Het opzetje is klaar en ik vind eigenlijk dat ik de trilogie af moet maken.

Terzijde: van sommige delen is een te kleine oplage gemaakt. Voor San
Antonio worden op de tweedehandsmarkt belachelijke bedragen gevraagd en onlangs hoorde ik dat Cruiseschip 80 euro moet kosten.

Daarom een verzoek: geef als je belangstelling hebt voor deel 52 meteen aan of je deel 51 en eventuele andere delen herdrukt wilt zien. Mocht het er ooit van komen, dan krijgen die delen een nieuwe omslag en neem ik voor herdruk de tekst nog een keer op mijn gemak door.
The Eagle

He clasps the crag with crooked hands;
Close to the sun in lonely lands,
Ringed with the azure world, he stands.

The wrinkled sea beneath him crawls;
He watches from his mountain walls,
And like a thunderbolt he falls.

Lord Alfred Tennyson

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #46 Gepost op: 31 januari 2013, 12:52:42 »

waarom niet een lue beperkte oplage van max 200 dat is de trend
evt nieuwe iets groter maar met 12 euro kom je niet uit denk ik
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

eagle-eye

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 31 januari 2013, 19:19:16 »

12 euro is een redelijk bedrag voor een scholier als ik ;)

een luxe uitgave zal al gauw rond de 50 euro gaan zitten, net zoals 'Was getekend, Arendsoog' schat ik zo in.

deel 51 kostte in 2010 een tientje, maar nu gaat het al richting de 40 euro op marktplaats, en dat bij een oplage van zo'n 1500 stuks.

m vr gr,
eagle-eye ;)
The Eagle

He clasps the crag with crooked hands;
Close to the sun in lonely lands,
Ringed with the azure world, he stands.

The wrinkled sea beneath him crawls;
He watches from his mountain walls,
And like a thunderbolt he falls.

Lord Alfred Tennyson

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 30 december 2013, 17:12:28 »

Ook leuk: In een van de interviews vertelt Paul dat hij zelf als kind ook graag Bob Evers las. En de avonturen van Bram Vingerling.

Jack heeft zijn liefde voor Bob Evers dus niet van een vreemde ;D

Wim ;D

jack nowee

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 17 juni 2016, 00:22:49 »

Gisterenavond mijn hele Bob Evers-verzameling (met uitzondering van de stripboeken) naar Wijk aan Zee gebracht.
De hele bende in één keer verkocht. Er is weer wat ruimte in de boekenkast.
Ik was er klaar mee. Peter de Zwaan wordt ook steeds minder met Bob Evers. Jammer.
In het laatste boek een soort "Deus ex Machina-verklaring" in het slot van het boek. Vond ik erg zwak.
Alle boeken (in ieder geval van Willy van der Heide) heb ik nog steeds als E-pub. En die zijn de beste!!

http://web-jack.nl/Public/Diversen/Bob_Evers.pdf
Niet meer mailen, alles is al weg  ;D

Jack  :-O
Pagina's: 1 2 3 [4]