Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Arendsoog en ik  (gelezen 22129 keer)

Chakotay

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Arendsoog en ik
« Reactie #15 Gepost op: 15 november 2006, 00:37:44 »

Ik denk dat ik rond de 12 jaar was. Het kan ook eerder zijn geweest. Ik lag op dat moment in het ziekenhuis voor het een of ander, en omdat ik me de blaren verveelde had ik mijn moeder gevraagd wat leesbaars mee te nemen. Toen ze voorstelde om een paar Arendsoogboeken van mijn broer mee te nemen, leek me dat een puik idee. Ik wist dat mijn broer die boeken had, maar ik had ze nog niet gelezen. Ik had er daarvoor ook geen idee van waar ze over gingen. Vanaf het moment dat ik de eerste uithad was ik verkocht, en heb ik in no time de resterende boeken gelezen, plus wat ik nog in de bibliotheek kon vinden. Kopen deed ik minder snel, want zo'n boek kostte in die tijd toch nog 10 gulden herinner ik me. Ik heb er ooit nog een gehad voor mijn verjaardag (de Avondmannen).

Toen ik op mezelf ging wonen heb ik ze allemaal teruggegeven aan mijn broer omdat ik niet de ruimte ervoor had, en het zonde vond dat ze in een doos zouden verstoffen. De laatste keer dat ik er een heb gelezen zal zijn geweest omstreeks 1985. Ik denk dat ik ongeveer de helft van de delen uit die tijd heb gelezen, dus heb eigenlijk nog een inhaalslag te maken. Misschien wacht ik ermee tot mijn 65e, wand dan heb ik tijd  ;D

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 15 november 2006, 19:10:09 »

. Misschien wacht ik ermee tot mijn 65e, wand dan heb ik tijd  ;D

Niet doen.

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Chakotay

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 15 november 2006, 19:48:05 »

Ik denk ook dat ik er nog niet zo lang mee wacht. Ik ben gisteren (of eigenlijk vannacht) begonnen met de online versie van deel 1. In een uur had ik de helft al gelezen. Vloog ik er vroeger ook zo snel doorheen? Geen idee meer van. Na het eten zo ga ik hem uitlezen.  Erg leuk en haalt jeugdsentiment boven  :D

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 15 november 2006, 21:08:26 »

jammergenoeg is alleen deel 1 on-line staat.

Don Esteban (c)
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #19 Gepost op: 16 november 2006, 01:20:19 »

tip van de sint een arendsoog boek
waarom wachten tot je 65e er is altijd wel een keer tijd om een arendsoog boek telezen
mag niet teveel reclame maken
/anders krijg don esteban op mijn dak ha ha /
maar ze zijn al verkrijgbaar van af 3 euro perstuk
kijk eens in in het onzin topic bij tino's handel
dat ben ik
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Chakotay

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 16 november 2006, 19:28:26 »

Inderdaad jammer dat er maar 1 online staat. Met die  achtergrond op de site deed het me wel een beetje denken aan de echte boeken met die vergeelde bladeren. Pure nostalgie  ;D

Ja voor de prijs hoef ik het niet te laten, maar omdat ik toch wat erg veel boeken in huis heb, en weinig ruimte voor nieuwe, heb ik op het moment een soort van "boekenembargo" ingesteld :D. Eigenlijk is het best handig, al die boeken gewoon op je harde schijf.

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #21 Gepost op: 16 november 2006, 19:44:53 »

Bij mij helpt dbnl.org helaas niet voor mijn boekenembargo. Leest wel af en toe handig maar kan dan meestal niet nalaten daarna nog even bij antiq- of abebook langs te gaan. Maar soms kan een online boek echt een uitkomst zijn...
Chocks away!

esjendal

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 08 december 2009, 12:48:07 »

Hallo,
Wim vroeg me om hier eens te vertellen hoe ik aan de arendsoog ben gekomen dus hier gaat ie.

Toen ik 7 was kreeg ik eens een paketje nieuwe boeken van mijn moeder. Het waren 4 boeken van De club van 7 en 2 boeken van arendsoog genaamd Alias Arendsoog en Arendsoog en de vloek van arbaz. Ik begon eest De club van 7 te lezen  :-[ Want ik had eerder cowboy boeken gelezen en die vond ik niet zo leuk. Later besloot ik arendsoog toch maar een kans te geven en ben toen begonnen Ik vond het toen zo leuk dat ik ze twee keer achter elkaar heb gelezen later was ik echter arendsoog vergeten door harry potter :-[.
Maar toen ik 12 was (nu dus) vond ik Arendsoog weer in mijn boekenkast en ben ze weer gaan lezen, toen ondekte ik dit forum met site en nu ben ik dus helemaal fan en heb mijn eerste orginele boeken gekocht bij tuinman ( van puurveen).

Zo ben ik dus fan geworden Wim [y]

M.v.g [y] Jordy :-O
« Laatst bewerkt op: 08 december 2009, 17:40:20 door esjendal »

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #23 Gepost op: 10 december 2009, 22:36:14 »

Leuk verhaal, welkom op de website, goed om te zien dat er nieuwe aanwas van jonge fans blijft :)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

jeroen01

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 01 januari 2010, 21:56:34 »

ik ben jeroen (11)
en kreeg met sinterklaas 2008 mijn eerste Arendsoog boek.
we deden een ruil spel en net toen ik de Arendsoog boeken had moest ik alles weggeven (natuurlijk)
ik gaf het aan mijn zus en die hield, gelukkig voor mij,de Arendsoog boeken verstopt later na het ruilspel ruilde mijn zus en ik weer van spullen
en dat was voor mij het begin van Arendsoog.
bijna gelijk nadat ik ze uit had was ik naar meer gaan zoeken en met succes ik heb inmidels al meer dan de helft

jeroen

jack nowee

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 01 januari 2010, 23:27:08 »

Dag Jeroen,

Van harte welkom op het Arendsoogforum.
Dat je nog maar veel Arendsoogboeken mag gaan lezen. Je hebt de helft al, nou de rest nog.

Een Arendsoog-stripboek? Dat gaat er niet komen.
Hoe ik met Arendsoog in aanraking kwam? Nou ja, mijn opa en oom schreven ze  :-O Dan gaat dat vanzelf.
Hou 2010 in de gaten. We gaan een speciale Arendsoogdag organiseren, omdat Arendsoog 75 jaar bestaat.

Jack Nowee  :-O

SaloonKoen

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 30 oktober 2010, 13:54:16 »

Mijn vader heeft ze me voorgeschoteld. en toen begon het eigenlijk.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 19 november 2010, 18:15:07 »

Mijn vader heeft ze me voorgeschoteld. en toen begon het eigenlijk.

Heel verstandige vader, Koen...  8)

Wim ;D

Chris Stamp

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 19 november 2010, 19:37:30 »

Ik ben nu 60 jaar maar ik las op mijn ongeveer 12e jaar al Arendsoog. Ik kan dus met recht zeggen dat ik een kenner
pur sang ben. Wij hadden bij ons in de buurt ook een bib en elke zaterdag konden we daar boeken lenen zodoende
ben ik Arendsoog gaan lezen. Ik heb gelukkig de hele serie compleet. Zo'n 25 jaar geleden bood een vriend van mij
200 gulden voor de hele serie, en ik had toen geld nodig dus heb ik ze verkocht. Ongeveer een jaar later had ik toch
spijt dat ik ze verkocht had en ben ze opnieuw gaan kopen, het heeft me bijna een jaar gekost maar ik had de hele serie wel weer compleet. Niemand krijgt nu ooit die serie weer uit mijn handen vandaan. Ik denk dat ik de diverse
boeken al honderden keren heb gelezen maar het verveeld nooit. Ik heb ook in het forum diverse weetjes geplaatst
b.v. de achternaam van Arendsoogs voorman dat weet niemand omdat dit nooit bekend werd. Mijn oudste broer
maakte mij er destijds op attent, maar hem interesseerd het niet meer. Sinds ongeveer 1962 werd ik echter wel een
enthousiaste Arendsoog kenner. Ik heb niet alleen de hele serie compleet, maar ik kan, denk ik, ook een heleboel
vragen rond Arendsoog beantwoorden. Hier laat ik het bij. Groetend Peter Snijders
Pagina's: 1 [2]