Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: DUIVELSKUNSTENAARS  (gelezen 18166 keer)

Chakotay

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: DUIVELSKUNSTENAARS
« Reactie #15 Gepost op: 14 november 2006, 23:42:22 »

Ook in Arendsoog en de Mississippi Duivels (deel 28) halen onze vrienden duivelskunsten uit door de commandanten van het rebellenleger onder de ogen van hun manschappen uit het kamp weg te halen....

Een soortgelijke actie halen ze uit in "Mexicaans Avontuur", waarbij ze achtereenvolgens twee bandietenaanvoerders van hun respectieve bendes isoleren, zonder dat hun handlangers iets in het snotje hebben.

In, ik meen, "Het Veeland in Gevaar", zitten ze stevigd geboeid opgesloten in een zeer krappe kast bij de schapeboeren. Met veel kunst en vliegwerk weten ze zich te bevrijden en redelijk ongeschonden uit de kast te komen (dit in de letterlijke betekenis ;D)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2008, 15:38:40 »

Een regenachtige vrije vrijdag...

Vandaag deel 42, Arendsoog...om oog, maar weer eens gelezen. Voor de hoeveelste keer? ik weet 't niet maar 't blijft een leuk verhaal.

Ook hier zijn onze vrienden weer aardig bezig, al is het vooral Arendsoog die hier voor het voetlicht wordt gehaald.

Tegen het einde van het boek vangt hij een enorme stier die aan kop van een stampede door het stadje Irvingtown raast. Ook een waar duivelskunstje, en wel een die bij z'n eigenlijke beroep - cowboy - hoort!

Wim ;D

John

• Marshall
  • Ben er weer :)
    • Bekijk profiel
    • Meer dan 3000 verschillende legpuzzels uit voorraad leverbaar!
« Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2008, 21:52:22 »

Hallo Wim,

Deel 42 was ooit mijn eerste Arendsoog boek wat ik gelezen hebt. Kreeg het ooit voor mijn 10e verjaardag van mijn opa samen met deel 39. Omdat in deel 39 een (toen voor mij) moeilijk woord in de titel zat besloot ik met "...om oog" te beginnen. Zowaar heb ik gisteren weer in een boek gekocht (deel 40, 5e druk). Maar ik denk dat ik voorlopig nog even niet zo actief zal zijn voor wat betreft Arendsoog. MAAR...als er weer een FANDAG komt ben ik er bij :D. Wel moet Daniel mij dan wel even berichtje sturen, want ik krijg deze niet meer automatisch. (Ik heb hem hier al even over gecontact).

Groetjes, John

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 24 maart 2008, 13:53:57 »

Hey John,

Ik kan me zo niet eens herinneren welke Arendsoog ik ooit als eerste las! Van deel 42 weet ik wel dat er in het boek Nederlands in het eerste jaar van het voortgezet onderwijs het frgament was opgenomen waarin Arendsoog voor Maldeno, boeienkoning speelt.

Deel 40 is ook erg leuk met een van de meest populaire 'schurken', Devil Jim...

Tenslotte: het forum bezoeken om de laatste berichten te zien doe je gewoon dagelijks, dan ben je er zeker bij als er nog weer eens een Arendsoog fandag komt :D

Groet,

Wim ;D

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #19 Gepost op: 27 maart 2008, 19:37:00 »

Voor mij deel 47, Een Erfenis voor Arendsoog. Erg leuk boek ook trouwens...
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

Newland

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2008, 19:42:57 »

Mijn eerste Arendsoog was deel 51: Arendsoog en de man zonder verleden
Arendsoog............... .....premiejager?

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2008, 15:58:38 »

Voor mij deel 47, Een Erfenis voor Arendsoog.

Dit deel las ik afgelopen weekend nog weer eens. Inderdaad een leuk verhaal. En om het on-topic te houden: het 'duivelskuntje' uit dit deel komt denk ik met name op naam van Lightfeet, die over een manshoog hek springt (plaat op de voorzijde van het boek) zodat Arendsoog en Witte Veder de door 2 reusachtige stieren bedreigde Jim-Paco kunnen redden.

Wim ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2008, 09:56:46 »

In deel 57 komt het duivelskunstje (helaas) niet van Arendsoog maar van 'Duke' Shannon. Hij slaat in dit verhaal namelijk Arendsoog twee maal  :-[ knock-out, ik kan me geen ander deel herinneren waar dat gebeurt...

Wim ;D
Pagina's: 1 [2]