Deel 55, Arendsoog en het Framecomplot,
Wel een aardig verhaal, maar toch niet zo boeiend dat ik het in een keer wilde uitlezen.
- Weer een leuk begin op de S-ranch.
- Hier wordt nog niet duidelijk dat Ann en Cisco elkaar meer dan aardig vinden.
- Paul heeft aardig wat research gedaan: het huisjasje dat een coin-de-feu heet. Dat er veel koper was ontdekt, dat Arizona nog geen staat was.
Alleen was Phoenix pas in 1889 de hoofdstad van Arizona. Daarvoor was het Prescott of Tucson, dat wisselde wel eens.
- De Fitzmaurice broers zijn slimmer dan A en WV in het ontdekken hoe alles in elkaar steekt.
Zonder die broers hadden ze het raadsel niet opgelost en/of het er levend van afgebracht.
Wederom vraag ik me af waarom Arendsoog, en Witte Veder in dit deel, toch minder intelligent is gemaakt in de latere delen. Ik vind het erg jammer.
- Het 'tweede' plan van Lewis vond ik wat vergezocht. Dat hij opeens het alleen maar voor de spoorlijn en het geld zou willen doen en daarvoor alle 'medestanders' wil laten ombrengen. Dat was iets teveel van het goede.
- Ook nogal vergezocht is dat Cisco dan president zou moeten worden. Ik vond dat niet geloofwaardig.
Maar gelukkig had A ook zijn bedenkingen bij de hele situatie
.
- A en WV vechten nogal in dit boek. En winnen alle partijen.
- Er wordt wel een en ander uitgelegd, maar lang niet zo uitgebreid als in andere boeken.
- Lewis zegt over A; 'De enige zoon van de overleden eigenaar van de ranch..."
In deel 1 staat toch heel duidelijk dat ze ranch verlaten om in het Arendsnest te gaan wonen en van daar weer vertrekken naar een nieuwe, dus andere, ranch. De vader van A kan dus nooit eigenaar geweest zijn van de huidige ranch.
Een continuïteitsfoutje!
Groeten
Anne