Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: nieuw fanfiction Arendsoogverhaal  (gelezen 7194 keer)

aj

• President
    • Bekijk profiel
nieuw fanfiction Arendsoogverhaal
« Gepost op: 06 oktober 2013, 20:34:21 »

Hierbij mijn nieuwe verhaal.

Het speelt zich af voor deel 1 en past in mijn verhalenlijn. Wellicht vindt een aantal van jullie dat de proloog niks aan het geheel toevoegt, maar ik wel... ;D (In dat stuk zijn Arendsoog en Witte Veder inmiddels opa en hebben hun zonen de ranch als bedrijf over genomen.)

Dit verhaal vraagt wel enige voorkennis over Arendsoog. In ieder geval over wat er in deel 1 verteld wordt wat de voorgeschiedenis van de familie is. En ook wat er in deel 50 gebeurt. En het is handig als je mijn andere fanfictionverhalen over Arendsoog hebt gelezen.
Ik heb een hoop details niet beschreven, dat laat ik aan de lezer over (dat deden de Nowees toch ook  ;)). Anders werd het verhaal wel erg lang.

Er zullen zeker een flink aantal historische onjuistheden inzitten. Ik heb niet uitgezocht hoe het onderwijs na de lagere school  in de 19e eeuw georganiseerd was. Of hoe de Hopi Indianen precies leefden. Ik heb wel een aantal Hopiwoorden gebruikt. Behalve het woord vriend, dat is weer in de Navajotaal. En ik heb ook niet onderzocht hoe een nieuwsredactie eind 19e eeuw er uitzag. Maar volgens mij kende ze wel al typemachines.

Ik hoop dat jullie het een leuk verhaal vinden. :)

Groeten

Anne
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2013, 21:33:27 door aj »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
Re: nieuw fanfiction Arendsoogverhaal
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2013, 11:06:02 »

Ik heb de inleiding gelezen tot aan de start van het eerste verhaal. Wel grappig verzonnen: je stapt totaal weg uit de normale verteltrant van Jan en Paul door als het ware 'van buiten af' naar Arendsoog en Witte Veder te kijken.

Al die ingewikkelde familierelaties vind ik persoonlijk wat minder. Het laten meegroeien van mijn jeugdhelden als inmiddels op leeftijd gekomen heren geeft mij een wat melancholiek gevoel...  ;)

Ik ga het binnenkort verder lezen.

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2013, 15:12:38 »

Ik kan me voorstellen dat je de ingewikkelde familierelaties onduidelijk vind. Voor mij is het natuurlijk erg duidelijk. ;D

En het is fanfiction, ik schrijf zoals ik het voor me zie. En een ouder wordende Arendsoog is voor mij iets wat tot de mogelijkheden behoort. Wat mij betreft sterft-ie nooit, he will just fade away... (net zoals Witte Veder).

Ik heb, zoals ik al vaker aangegeven heb, het gebrek aan romantiek + een vrouw in de boeken altijd als een groot gemis ervaren (maar ja, ik ben dan ook een vrouw, het is immers een jongensboek.. :P, dus ik kan me voorstellen dat de mannen er heeel anders overdenken.).
Op deze manier probeer ik, voor mezelf, te onderzoeken of het kan. Mijn conclusie is dat een vrouw + gezin prima kan in het verhaal en laat ik jullie daar graag in meedelen.. ;)

Groeten

Anne

Ps om een idee te geven hoever fanfiction kan gaan: 50 shades of Grey is begonnen als fanfiction van de Twilightserie....😜
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2013, 18:37:37 door aj »

eagle-eye

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2013, 19:47:02 »

Ik heb meteen na het downloaden de eerste pagina gelezen, maar ben nog niet toegekomen aan het aflezen en een reactie hier :-O

Ik vind het in ieder geval een leuke invalshoek:)

Als ik in de herfstvakantie niks te doen heb, weet ik wat ik kan gaan lezen;)
The Eagle

He clasps the crag with crooked hands;
Close to the sun in lonely lands,
Ringed with the azure world, he stands.

The wrinkled sea beneath him crawls;
He watches from his mountain walls,
And like a thunderbolt he falls.

Lord Alfred Tennyson

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2013, 12:31:07 »

Ik heb inmiddels het hele verhaal gelezen en ik vind het echt knap geschreven, het leest lekker weg en het is ook een leuk verhaal om te lezen. Waar heb je al die woorden in Indianen dialect vandaan gehaald?

Wel jammer dat het Engels van Witte Veder op later leeftijd zo achteruit is gegaan  ;) Als jongen was zijn taalgebruik correct...  ;D

Een aandachtspuntje: ik vraag me af of de jongens bij de Indianen al op zo jonge leeftijd veren in hun haar mochten dragen. Is/was dat niet een teken van opperhoofden?

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2013, 12:49:10 »

Dank je!

En lang leve internet. Er bestaat een Engels- Hopi woordenboek. Ik heb dat gebruikt. Witte Veder wordt dan wit en veer. Arendsoog was arend en oog. Het woord vriend stond er vreemd genoeg niet in. Maar aangezien de Hopi verwant zijn aan de navajo, heb ik het woord vriend daar weer van 'geleend'. Totaal niet correct, maar dat is de vrijheid die je als schrijver neemt...

Het slechte Engels van Witte Veder vond ik altijd een van de minpunten. In mijn fanfiction kan ik dat 'herstellen'.

En ik heb echt niet onderzocht of jonge Hopi indianen wel of geen veren mochten dragen. Ik vond van wel. ;D

( de achterliggende inspiratie was dat ik ooit ergens heb gelezen dat er een Indiaanse stam is waar de vrouwen hun kinderen vernoemen naar het eerste wat ze zien na de bevalling. En dat zou best een witte veer geweest kunnen zijn. En dan is het logisch dat Witte Veder er altijd een in zijn haar draagt. Maar dat vond ik een detail dat het verhaal teveel zou verdiepen.
Zo heb ik ook veel weggelaten over Arendsoog en de relatie met zijn vader. In mijn optiek was die eigenlijk niet zo goed. Maar als ik dat erin had gelaten, zou het verhaal een driedelige roman worden..... ;).)

Groeten

Anne

Paul

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • De nieuwe Bigglesboeken
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2013, 21:29:35 »

Ha, die driedelige roman zou ik ook wel willen lezen, Anne. Mooi verhaal. Ik ben er nu pas aan toegekomen vanwege de afronding van Gimlet van de commando's en de voorbereiding van de presentatie overmorgen.

Maar ik heb genoten van je verhaal. Leuk om te lezen hoe Arendsoog en Witte Veder elkaar hebben leren kennen.

Wat Wim zegt, het leest lekker weg. Complimenten!

Paul
Chocks away!

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 01 november 2013, 16:19:49 »

Hoi Paul,

Dank je !

Het was een kwestie van de puntjes invullen, die voornamelijk door Jan Nowee, open gelaten zijn. Hij geeft vage hints, die iets doen vermoeden, maar wat, dat wordt in geen enkel deel, door hem geschreven, duidelijk gemaakt.
Paul heeft in zijn delen nooit iets gezegd over hoe ze elkaar ontmoet hebben of hoe Arendsoog aan Lightfeet komt.

Groeten

Anne

Imajica

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 november 2013, 15:50:11 »

Ik heb het nu gedownload en zal het nu de dagen weer korter worden, en de avonden langer, eens gaan lezen :)
Pagina's: [1]