Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: De eetgewoontes van Arendsoog en ...  (gelezen 14438 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
De eetgewoontes van Arendsoog en ...
« Gepost op: 03 februari 2005, 20:50:41 »

Dit onderwerp komt in elk deel voor. Onder allerlei omstandigheden moeten Arendsoog en Witte Veder hun honger toch kunnen stillen. Soms eten ze heel lekker; maar een enkele keer knort hun maag erg lang omdat ze geen tijd of gelegenheid krijgen om iets te eten.
Dikwijls blijft de schrijver nogal vaag over wat ze eten.
Ik vermoed dat hierover nog wel heel wat te vertellen valt. Zeker na dat Arendsoogmenu op de Fandag.

Hopelijk leren we veel bij. Want daar gaat het mij om. De eetgewoontes in Arizona kunnen niet dezelfde zijn als die van ons.

Little Eagle(Kris) :-O
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
Re:De eetgewoontes van Arendsoog en ...
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2005, 21:00:37 »

Meestal eten Arendsoog en Witte Veder gedroogd en gezouten vlees (om het langer "vers" te houden) maar soms gaan ze op jacht. In 1 boek gaat Witte Veder op jacht. Arendsoog hoort 2 knallen. Als hij Witte Veder hoort naderen (hij kijkt niet om) zegt hij iets met "vogels". Witte Veder antwoordt dan: "Hoe jij weten mij hebben meer vogels" Arendsoog antwoordt daarop: "Ik hoorde twee knallen en jij schiet nooit zonder zeker te zijn wat te raken." Ik weet alleen niet meer welk boek dat was. Ik geloof deel 42

In deel 40 hebben Arendsoog en Witte Veder zin in een biefstuk van Mother Jan. Veel meer weet ik niet over hun eetgewoonten te vertellen.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2005, 21:08:59 »

Die Mother Jane kon hen inderdaad heel lekkere biefsteak voorschotelen, enfin toch volgens Arendsoog. De kwaliteit van het voedsel, wanneer ze onderweg zijn, verschilt nogal eens erg. Van héél lekker tot helemaal niet appetijtelijk.
Gelukkig kan Mrs Stanhope ook goed koken. Maar daar weet je ook niet steeds alle details van. Ik zou wel eens mee in die kookpotten willen gaan kijken.

Little Eagle(Kris) :P

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #3 Gepost op: 03 februari 2005, 21:37:29 »

Ze zullen thuis ook wel rundvlees krijgen, vermoed ik zo... Verder staat ook ergens dat Arendsoog ook wat verbouwd 'on the side'. Dat zal wel graan zijn voor brood en dergelijke. In de serie van Het kleine huis op de prairie wordt vaak in detail verteld wat zij eten; hun eetgewoonten zullen niet heel erg verschillen van die van de S-ranch. Zoveel keuze had je nou eenmaal niet. Er zal een groententuin geweest zijn met oa aardappelen en wellicht een schaap en varken of twee en kippen voor eieren. Melk zat.

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 februari 2005, 23:01:57 »

Als ze op avotuur zijn en ergens in een stad of dorp in een eetgelegenheid zijn wordt regelmatig gemeld dat ze de kookkunsten van de kok uitermate weten te waarderen door altijd hun volle bordje goed te laten smaken.
Het zijn dus niet echt van die "Kieskouwen" en eten een mooi portie op.

Anko
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2005, 07:53:21 »

Melk zat? Ik veronderstel wel dat op zo'n ranch nog meer te vinden zal geweest zijn dan alleen maar dat vee. Maar voor melk heb je wel een melkkoe nodig. Dus zullen ze buiten enkele varkens en zeker ook wat schapen nog minstens een melkkoe gehad hebben. Of meerdere?
Schapen kun je natuurlijk ook melken.
Feit is dat de meeste ranches nogal ver van de bewoonde wereld aflagen en ik zie Arendsoog al thuiskomen met een reeks geklutste eieren en melk die niet meer te drinken is. Grapje! :grin:
Enkele dagen terug heb ik Arendsoog ... vogelvrij gelezen en daar heeft Arendsoog het erover dat ze op de S-ranch toch ook wel wat graan en groenten verbouwen. Over dieren als varkens enz. zegt hij niks, maar ik kan me levendig voorstellen dat er kippen en dergelijke moeten rondlopen.
In deel 51 (de man zonder verleden) dringt Arendsoog zijn eigen woning binnen via de provisiekamer; er is daar sprake dat die bijna geheel leeg is en dat zijn moeder tijdens de zomer wel weer groenten en fruit zal inmaken om zo genoeg voorraad te hebben tegen de winter.

Ze zullen in ieder geval wel gezond eten.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #6 Gepost op: 09 februari 2005, 19:47:13 »

In sommige boeken (die van Jan) is er een kok op de S-Ranch. Bijvoorbeeld in deel 9. In deel 34 heeft Arendsoog een nieuw systeem. Er wordt met geen woord over een kok gerept.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2005, 22:47:44 »

Ik heb juist deel 3 achter de rug en ocharme, daar wordt dikwijls grote honger geleden en weinig geslapen. Gelukkig kunnen Arendsoog en Witte Veder enkele keren bij Newland van de kookkunsten van diens vrouw genieten.

Jammer genoeg wordt er weer niet gerept met één woord over wat er werd opgediend. Nochthans gebeurt het wel eens dat ze ergens genieten van een gebakken eitje met spek. Maar daar hebben wij geen recept voor nodig hé.

In deel 5 gaat hij samen met de bandiet Lawton naar de Chinees iets eten. Maar het smaakt hen niet. De chinees had volgens hen maar snel wat klaar gemaakt dat niet deugde.

Daarmee denk ik eraan Marc (Esper) te danken voor het opsturen van het Arendsoogmenu van op de Fandag. ;)

« Laatst bewerkt op: 19 februari 2005, 23:07:22 door Little Eagle »

kiki

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2005, 11:19:30 »

op www.cowboy.com veel links naar sites met cowboyrecepten. gezien de ongelooflijke hoeveelheid recepten met bonen ben ik blij in Nederland te wonen  ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2005, 14:27:37 »

Bedankt voor het doorsturen van die site. Hij staat al bij mijn favorieten, dan vind ik het ook snel terug.

Little Eagle :-O

ps.Ik lust eigenlijk niet zo graag bonen! :-X :grin:

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2005, 01:05:56 »

Ik meen mij te herinneren dat er ook nog wel eens een konijntje wordt verschalkt. Ik dacht dat ik dat o.a. in Mexicaans avontuur heb gelezen
 ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 26 februari 2005, 21:29:50 »

Meestal is het dan nog een 'berg'konijntje, dat gestrikt wordt door Witte Veder of geschoten door Arendsoog.

Maar er zullen zeker nog meer dieren leven in het wild, welke men zou kunnen verschalken en dan klaarmaken op een vuurtje. Althans, voor onze helden zou dat toch geen moeilijkheid mogen zijn. Of zou het zoveel moeilijker zijn om een prairiehoen te vangen? :grin:Ik heb het nog nooit geproefd, maar het kan niet slecht smaken dacht ik. Of zou het plukkenvan de veren hen tegen houden? ;)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 27 februari 2005, 02:10:13 »

Een konijn is ook net genoeg voor twee man. Het zou waarschijnlijk ook niet echt goed zijn voor Arendsoog' imago als hij een bizon zou neerschieten omdat hij en Witte Veder ook moeten eten.

Of waren de bizons al weg toen? ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 27 februari 2005, 08:41:35 »

Ja, een bizon zou inderdaad wat groot zijn uitgevallen. Ik vraag me zelfs af of die tot in Arizona waren doorgedrongen? Zo zuidelijk zijn ze misschien nooit geraakt? Weer iets om ons eens over te verdiepen! ???Zou het daar niet te heet geweest zijn voor deze dieren?

Gisteravond las ik nog in Tweemaal Arendsoog dat deputy Hank gedroogd vlees had meegebracht en dat maakten ze klaar op een vuurtje. Dit hebben ze ook wel verschillende keren gedaan in nog andere verhalen.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #14 Gepost op: 27 februari 2005, 17:51:43 »

In deel 61 wordt volgens mij gesproken over een bizonkudde in het Indianenreservaat. De Indianen leveren vlees van deze bizons aan de burgers van Heathway. Het is een van de laatste kudden, volgens sheriff Rundon.
Pagina's: [1] 2