Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7

Auteur Topic: Huisdieren  (gelezen 52665 keer)

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
Re: Huisdieren
« Reactie #60 Gepost op: 24 maart 2005, 15:36:49 »

breng um naar d ekinderboerderij
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 24 maart 2005, 21:41:37 »

Hewel, zijn pluimen zijn gekortwiekt. Hij zit weer bij zijn eigen volk. Heb hem nergens kwijt geraakt. Ook niet op een kinderboerderij. ???

Maar zijn soortgenoten bleven rustig. Voorlopig zal het nog gaan. Dan heb ik nog even de tijd om een andere plek te zoeken voor hem, want ik geloof nooit dat het goed zal blijven gaan. :-X

Little Eagle(Kris) [y]
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 02 april 2005, 10:22:05 »

Alles weer prima in orde in mijn kippenren. Die jonge haan weet zich best aan te passen aan de situatie. Af en toe krijgen de twee zonen nog eens te horen van vader, de grote baas, dat ze zich niks in hun hoofd moeten halen. ??? ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 08 april 2005, 17:08:45 »

Bij de kippen en de hanen is alles wonderwel prima in orde. Had dat eerlijk gezegd anders verwacht, maar zo is het dus beter.
Sebiet vertrek ik naar mijn vrienden om daar te gaan babysitten. Eigenlijk moet ik zeggen 'dogsitten'. Ik ga op hun honden letten terwijl ze naar een familiefeest moeten. De jongste van de twee golden retrievers is nogal een zemelpees en pruts veel aan zijn poten. Dan krijgt hij wondjes die ontsteken en gaat hij nog meer likken en knabbelen. Daarom is het beter dat er iemand is die regelmatig eens kan zeggen dat hij moet ophouden.
Weet nog niet of ik de mijne zal meenemen. Gaat wel hoor, maar dan is het iets drukker daar in huis.

Tot morgen dan waarschijnlijk!

Little Eagle(Kris) ;)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #64 Gepost op: 10 april 2005, 17:24:04 »

Geslaagd!

Vrijdag hebben Tommy en ik examen gedaan voor de gehoorzaamheidscursus en we zijn geslaagd!

Hij deed alles goed, alleen de aandacht voor de baas en het afliggen konden wat beter. Het miezerde vrijdagavond een beetje. Toen ik Tommy naar de auto bracht begon het te waaien. Gelukkig na het examen, in de regen wil Tommy niks. De groep na mij had het denk ik wel wat moeilijker.

Ik wil wel doorgaan met een vervolgcursus, mijn moeder vindt dat ook wel goed. Misschien gaan ik nog iets van behendigheid of een andere hondensport doen.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #65 Gepost op: 10 april 2005, 18:32:15 »

Ik zie ook veel mensen waarvan ik denk: die hadden een cursus kunnen gebruiken. Honden die aan de riem trekken en daar eigenlijk nog voor beloond worden ook.

Omdat wij een klein hondje hebben vindt iedereen het zielig of onnodig dat wij op cursus gingen. Ik ben blij dat we het gedaan hebben.

Dat weglopen kan gebeuren, als hij maar weer terugkomt als hij geroepen wordt, dat vind ik belangrijker. Wij hebben een jachthond die snel afgeleid is (komt ook doordat hij een pup is!) daarom gaan wij het 'komen' ("hier!") veel oefenen.

Je kunt altijd nog een vis nemen, Miss ;D of anders een naakthond!
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 10 april 2005, 23:11:56 »

Een dikke proficiat hoor Jurgen. Het is altijd een hele prestatie om met een Jack Russel zoiets te bereiken. Ik ben gelukkig in jouw plaats! ;D

Ik ben nu bezig met mijn Berner Sennenhond. Hij is een reu, heeft heel wat gewicht en kracht mee en dan denkt hij zomaar baas boven mij te kunnen zijn. Maar dan is hij wel verkeerd. Op school leren ze me nu enkele eenvoudige principes aan hoe het een en ander in zijn werk gaat in een wolvenroedel. Morgen ga ik nog eens terug naar die aparte lessen en weet ik misschien meer te vertellen. Het helpt in elk geval grandioos bij mijn Berner.

Mijn Sheltie is bijna 7j en denkt dat ze volleerd is. ;DHet arme schaap heeft op 1-jarige leeftijd veel tegenslag gehad; ze werd toen aangevallen door een Pitt-Bull Terrier. Ik mocht al van geluk spreken dat ze het er levend heeft van af gebracht. Het heeft toen wel twee weken geduurd eer ik mijn hondje een beetje mocht kammen. Elke vreemde hond boezemt haar enorme angst in. Met heel veel geduld heb ik op school nog één en ander bereikt. Ze kon alles heel goed, alleen durfde ze niet van mij weg te gaan. Daardoor heeft ze nooit haar brevet kunnen halen. Maar het is een echt schatje. Echt zoiets zoals Miss Arendsoog zou willen hebben. Jammer dat ze er zo allergisch voor is. ???

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #67 Gepost op: 11 april 2005, 16:40:31 »

Volgens mij worden hier dingen door elkaar gegooid, ik heb namelijk geen Jack Russel! Mijn moeder vind dat vreselijke honden. Die komen er bij ons niet in. Wij hebben een Cavalier King Charles Spaniël (een beste mond vol) Ik zal binnenkort eens een foto posten!

Het is vaak zo dat kleine hondjes stouter zijn dan grotere. Zij kunnen vaak meer en mogen dat dan ook. Zo kan een klein hondje op de bankleuning liggen, moet een Duitse dog eens proberen!
Als een hond op de leuning ligt, is hij op ooghoogte met zijn baas, iets dat niet goed is. Hij zal hierdoor denken dat hij even belangrijk als, zo niet belangrijker dan, zijn baas is!

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 11 april 2005, 23:42:38 »

Volgens mij worden hier dingen door elkaar gegooid, ik heb namelijk geen Jack Russel
Natuurlijk, je had dat al eens geschreven. Ik zal het maar wijten aan ouder worden zeker?! Hoe kon ik dat vergeten?! Een vriendin van me heeft ook King Charles Spaniel. Een hele lieve en erg leergierige hond.

Ik merk dat je er al héél veel over weet. Mijn hoed af voor je doorzettingsvermogen Jurgen! Doe zo voort; ik voel dat je nog ver kan raken met je Tommy. Enkel oppassen dat hij nooit wordt aangevallen door een grotere hond, zoals met de mijn is gebeurd. Zelfs op de hondenschool moet je alert blijven, want daar lopen soms erg nonchalante eigenaars rond.

Little Eagle(Kris) :-[
« Laatst bewerkt op: 11 april 2005, 23:44:33 door Little Eagle »

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 18 april 2005, 06:27:26 »

Vanaf vandaag zullen mijn honden er ook vroeg uit moeten. Niet dat zij dat zo erg vinden. Ze hebben het toch al goed gedaan. Ik denk dat ik met een gerust hart kan gaan werken.

De kippen heb ik ook moeten wakker maken. Die slapen tegenwoordig op het dak van hun hok. Dat is een teken dat het niet geregend heeft vannacht.

Mijn hondjes hebben het prima gedaan hoor!
« Laatst bewerkt op: 18 april 2005, 23:01:33 door Little Eagle »

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 22 april 2005, 23:09:24 »

Ik weet niet of het volgende nieuws ook in NL werd uitgezonden. Gisteravond werd in België een man aangevallen door een Pitt-Bull. Die hond hoorde toe aan een man die bezopen was en zijn hond niet meer onder controle had. die hond liep ook rond zonder leiband.

Het slachtoffer moet lelijk toegetakeld zijn in de hals en zijn gezicht. Die man gaat nog heel veel pijn tegemoet, neem dat gerust van mij aan.

Omdat de eigenaar weigerde zijn hond onder controle te brengen, hebben agenten uiteindelijk de hond neergeschoten. Het was eerst zo erg dat niemand bij het slachtoffer kon, omdat die hond er gewoon niemand bijliet.

Dan kan je moeilijk die agenten kwalijk nemen dat ze voor die drastische oplossing moesten kiezen. Hopelijk let men erop dat die kerel niet direct weer zo'n hond aanschaft.

Met heel dit gebeuren moet ik weer aan die geschiedenis denken met mijn hondje. Dat werd immers ook aangevallen door dat soort hond. Weerom besef ik dat ik enorm veel geluk heb gehad toen. Mijn hondje leefde nog en ik werd geeneens gebeten.

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 25 mei 2005, 19:18:46 »

Wauw, op verjaardag bij een hond! ;D
Sst, niet te hard zeggen, straks horen die twee van mij het nog en willen ze ook een eigen partijtje! :-\
Storms never last....

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #72 Gepost op: 25 mei 2005, 23:00:56 »

Ga vanavond naar een verjaardag bij vrienden: hun hond wordt 2. ;D

??? ??? ??? ???

uhhh ja nee ik zeg niks is wel duidelijk dnek ik
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 26 mei 2005, 00:05:57 »

Ik weet niet of het volgende nieuws ook in NL werd uitgezonden. Gisteravond werd in België een man aangevallen door een Pitt-Bull. Die hond hoorde toe aan een man die bezopen was en zijn hond niet meer onder controle had. die hond liep ook rond zonder leiband.

Het slachtoffer moet lelijk toegetakeld zijn in de hals en zijn gezicht. Die man gaat nog heel veel pijn tegemoet, neem dat gerust van mij aan.

Omdat de eigenaar weigerde zijn hond onder controle te brengen, hebben agenten uiteindelijk de hond neergeschoten. Het was eerst zo erg dat niemand bij het slachtoffer kon, omdat die hond er gewoon niemand bijliet.

Dan kan je moeilijk die agenten kwalijk nemen dat ze voor die drastische oplossing moesten kiezen. Hopelijk let men erop dat die kerel niet direct weer zo'n hond aanschaft.

Met heel dit gebeuren moet ik weer aan die geschiedenis denken met mijn hondje. Dat werd immers ook aangevallen door dat soort hond. Weerom besef ik dat ik enorm veel geluk heb gehad toen. Mijn hondje leefde nog en ik werd geeneens gebeten.

In Nederland als je met een dusdanige hond loopt, ben je verplicht om het dier en een muilkorf te laten dragen en om het dier te laten steriliseren.
Dit was na aanleiding van diverse bijtgevallen.

Anko :D
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 26 mei 2005, 00:12:01 »

In NL zijn ze daar niet zo laks mee. Hier wordt er veel gezegd, maar weinig gedaan. Ondertussen is er zelfs een mevrouw door haar eigen pitt-bull gebeten in haar arm. Mogelijk een amputatie; hond werd ter plekke afgemaakt.

Dat is noch voor die hond, noch voor de mens een leven. Je moet als mens eerlijk blijven tegenover je huisdier. Tenslotte mag je niet vergeten dat je een verantwoordelijkheid te dragen hebt. Veel mensen vergeten dat maar al te graag, maar de gevolgen zijn soms desastreus.

In België zal men het nooit leren; dan heb ik het over de politiekers.

Little Eagle :-|

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7