Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 7

Auteur Topic: Huisdieren  (gelezen 39822 keer)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
Huisdieren
« Gepost op: 02 februari 2005, 19:35:24 »

Omdat er hier en daar op het forum over honden gepraat wordt dan hier een topic over huisdieren.

Heb je huisdieren? Waarom (niet)? Hoe heten ze? Wat zijn het voor dieren.

Ik heb zelf in totaal 3 cavia's gehad. Snif, Snuitje (dochter van Snif), en Snoesje. Zijn in 2003/2004 allemaal overleden. Snoesje was maar 7 maanden.  :(

We gaan zondag kijken voor een hond.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re:Huisdieren
« Reactie #1 Gepost op: 02 februari 2005, 19:58:24 »

Ja, een cavia of een hamster leven niet zo lang. Een hond daarentegen wordt een echte levensgezel, indien je dat wenst.
Zoals je misschien weet heb ik twee honden. De oudste is bijna 7jaar en heet Sanne(teefje). Het is een rasechte sheltie (languit : shetland sheepdog). Ze heeft wel al pech gehad in haar leven. Ze was amper een jaar oud, toen ze in het bos in de buurt werd aangevallen door een pittbull. Ik weet niet of jullie dat nog herinneren maar dat was juist ten tijde dat er hier in België en in Duitsland verschillende dodelijke ongevallen gebeurd waren met gevaarlijke honden. Ik ben nog nooit zo in paniek geweest en heb nooit zo'n angst uitgestaan voor het leven van mijn hondje als toen. Niemand in de buurt om me te helpen; zeker ook niet de eigenaar. Heb daar later ook nooit excuses van gekregen!
Sanne heeft sedert een hemelse schrik voor alle vreemde honden. Vreemd genoeg niet voor vreemde mensen; ze gaat bij iedereen bedelen tot ze wat krijgt.
Mijn tweede hond is nu anderhalf jaar en noemt Caey(reutje). Hij is wel een paar maatjes groter : het is een Berner Sennenhond en weegt nu ong. 45kg. Sanne weegt er 7. Ze komen verschrikkelijk goed overeen. De kleinste is gewoonlijk baas over de grote. Gelijk heeft ze.
(mijn epistel wordt te lang; ik stop er mee)

Little Eagle(Kris) :-O

PS. prima topic, zo leren we mekaar nog beter kennen.
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2005, 16:47:19 »

Ik ben daar niet zo'n voorstander van, genetische modificatie. Ik vind dat je de natuur zijn gang moet laten gaan.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 februari 2005, 20:12:42 »

Ik ben er eigenlijk ook niet voor te vinden, maar die Amerikanen moeten alles kunnen uitproberen. Nochthans zou het voor vele mensen een oplossing zijn. Ik ken er verschillende die astma hebben(eender welke vorm) en die dolgraag dieren zien. Meestal moeten die dieren dan nog kunnen geknuffeld worden, nietwaar Miss Arendsoog?
Ik ben ook zo. Het zijn allemaal zo'n lieve schatten. Groot of klein, maakt niks uit. Hoe meer je ze kan knuffelen, hoe beter voor elke partij. Hoewel het knuffelen nu juist zo funest is voor iemand die allergisch is.

Ik kan me in elk geval geen leven meer voorstellen zonder dieren.

Little Eagle(Kris) ;)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #4 Gepost op: 04 februari 2005, 18:34:51 »

Wij gaan zondag naar Putten voor een hondje. We zijn druk bezig met een naam. Mijn moeder kwam met Bob, een naam die door mij werd toegejuicht, maar door mijn zusje afgekeurd.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #5 Gepost op: 04 februari 2005, 18:44:38 »

Cavalier King Charles Spaniël. :o

Pim Fortuyn had ook twee van die hondjes.

Ik zal er een fotootje bij doen. Dit is trouwens een pup.
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2005, 18:44:59 door El Mascara »

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 04 februari 2005, 18:51:23 »

Wij gaan zondag naar Putten voor een hondje. We zijn druk bezig met een naam. Mijn moeder kwam met Bob, een naam die door mij werd toegejuicht, maar door mijn zusje afgekeurd.

hebben jullie al eens over Anko nagedacht????

Anko :D
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #7 Gepost op: 04 februari 2005, 18:53:15 »

Ik zal het eens voorstellen... Maar verwacht er niet te veel van! ;D

jack nowee

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 04 februari 2005, 18:55:54 »

Jack ???  [ook mooi  ;D]

8)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #9 Gepost op: 04 februari 2005, 18:57:44 »

Mijn vader vond Jake wel een mooie naam. Lijkt wel een beetje op Jack, maar mijn oom heet ook al zo (spreek je wel uit als sjak). Dus dan wordt het wel een beetje verwarrend.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 04 februari 2005, 22:08:15 »

Op die foto staat een schattig pupje ... Zo lief. Hebben volgens mij ook een lief karakter. Wordt het een reutje of een teefje? Aan de namen te horen blijkbaar een reutje.
Ik ken hier een Jack Russel en die hebben ze gewoon Jack genoemd. Een héél leuk en lief hondje, zeker voor dat ras. Die naam past ook erg goed bij dat hondje.
Als je hem nu eens Jim noemde, naar de hardwerkende voorman van de S-ranch? Ik zeg zomaar iets hoor. Maar misschien vindt je zus die wel aardig.
In ieder geval veel succes ermee en heel veel plezier.

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2005, 12:26:24 »

Ik zou ook verschrrrrikkelijk graag een hond hebben, maar het mag niet van mn ouders.
Toen ik vorig jaar zomer bij mn oom en tante logeerde, hadden ze net kleine poesjes. Ze waren erg lief, alleen een beetje moeilijk te pakken. Ik durfde ze eerst niet te pakken, maar later wel.

Grtz, Jet ::)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2005, 20:02:27 »

Het wordt inderdaad een reutje.

Zijn naam wordt zeer waarschijnlijk Tommy. Alle Arendsoog-namen werden door mijn zus afgekeurd, en alle popsternamen werden door mij afgekeurd.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 05 februari 2005, 20:41:01 »

Tommy is anders ook een erg mooie naam. Klinkt erg goed. Heb je het nu al in huis of ben je gewoon nog maar gaan kijken? :-\

Little Eagle(Kris) ;)

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 05 februari 2005, 20:54:36 »

Morgen moet ik weer vroeg op pad. Dan is het de tweemaandelijkse bijeenkomst voor trekhonden; dat zijn voornamelijk honden zoals die van mij, met name de Berner Sennenhond. Die is nu anderhalf jaar en mag een kar gaan trekken. Ongeveer zoals dat voor de oorlog nog werd gedaan. Met nadruk op ongeveer, want vele mensen beschouwen dit nu als dierenmishandeling. Natuurlijk moet je je aan heel wat regels houden opdat die honden niet afzien. Daar wordt streng op toegekeken.

In België is het 'eigenlijk' niet toegelaten. Voorzichtige uitdrukking voor verboden. In Nederland is dat ook ten strengste verboden. Er komen elke twee maanden enkele Nederlanders naar België om toch hun hond te kunnen opleiden. Dat kan hier omdat wij Belgen er zo handig in zijn om compromissen te sluiten met eender wie. Alles wat de trekhonden aangaat wordt oogluikend toegelatend. We mogen ons dan ook geen fouten veroorloven.

Maar goed, het gaat erom dat Caey morgen voor de eerste keer wordt ingespannen. Zijn gareel is hij al lang gewend. Daar was hij aanvankelijk erg bang voor. Die angst is weg. Nu moet er achter hem wel zo een rammelkar meerijden. Wanneer hij doorheeft dat die geen gevaar betekent, dan zal hij met plezier trekken. Berner Sennenhonden zijn daar uitstekend toe gebouwd.

Ik ben benieuwd of het van de eerste keer gaat lukken. Ik heb echter zo mijn twijfels omdat Caey altijd meer tijd nodig heeft om aan nieuwe dingen te wennen. Met veel geduld komen we er zeker.

Pagina's: [1] 2 3 ... 7