Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7

Auteur Topic: Huisdieren  (gelezen 40458 keer)

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
Re:Huisdieren
« Reactie #15 Gepost op: 05 februari 2005, 22:01:53 »

hoi,
Heeft nu iedere arendsoogfan ook een dieren-tic?
wij hebben namelijk ook een veestapel.
De oudste bewoners zijn twee katten: Gompie en Muisje. Daarna een (buiten)konijn: Bobo.
En dan de ondeugendsten: De honden Rakker en Snuitje.
Allemaal van de mooiste soort: Rasloos!
O ja, ik heb ook nog vissen. De tel ben ik kwijtgeraakt want ze fokken maar aan. Ik heb dan ook lichtelijk last van overbevolkte bakken!  
Storms never last....

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 05 februari 2005, 22:33:37 »

Ik heb zo het gevoel dat ze het bij jou erg goed hebben. Zal daar wel een vrolijke boel zijn zeker zo nu en dan?

Eens je een huisdier hebt gehad, kan je niet meer zonder.
De afgelopen jaren heb ik heel wat katten moeten laten inslapen; ik heb er wel zo'n 13 gehad. Ze zijn allemaal oud mogen worden maar het deed telkens heel veel pijn. Er zijn ook al drie honden gestorven. De laatste nu anderhalf jaar geleden en daar heb ik nog steeds veel verdriet van. Maar zo gaat dat in het leven ...

Little Eagle(Kris) :-O
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 05 februari 2005, 22:46:43 »

ja, ik heb ook al meer katten gehad.
helaas allemaal verongelukt door auto's. op een na. maar die overleed jaren later aan een eerder opgelopen scheurtje in haar middenrif.(ook door een aanrijding)
mijn huidige katten zijn bijna 12 en  ruim 6.
de laatste die overleden is, is hier op het woonerf aangereden. daar kan ik nog steeds met m'n pet niet bij!
dat verwacht je toch niet?!
Storms never last....

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #18 Gepost op: 06 februari 2005, 11:19:39 »

Ik zou ook later best een kat willen hebben en dan nog een wat grotere hond, zoals een Duitse herder of Groenendaeler. Dat zijn wel mijn favoriete rassen.

Mijn oom en tante hebben nu een jonge Duitse Herder, Vasco, die zit altijd in de bijkeuken. Hij mag de kamer niet in, maar zodra de deur opengaat ziet hij al op een stoel in de huiskamer. Ze hebben ook nog een kat, Mimi, die wil mij altijd kopjes geven.

Hun vorige Duitse herder, Karo, had heupdysplasie, een aangeboren afwijking die bij herders helaas vaak voorkomt. Hij was afgekeurd als politiehond en zou afgemaakt worden als mijn oom en tante hem niet opgevangen hadden. Vorig jaar hebben ze hem laten inslapen, hij kon zijn achterpoten niet meer bewegen. Altijd al is kwam pakte hij zijn bal om te spelen. Maar hij was na 1 keer rennen vaak al moe. Het was wel een lieve hond.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 09 februari 2005, 21:47:52 »

De voorbije drie dagen heb ik met mijn Berner Sennenhond, Caey, geoefend om te kunnen wandelen met de hondekar. Je zou dat moeten zien. Caey aan de leiband in mijn linkerhand en die kar met de rechter; en zo maak ik dan een wandeling van zowat 20min.
Ik doe dat wel in een rustige buurt. Het werkt wel goed, want Caey vertoont elke dag minder en minder angst. Het inspannen zelf zal nog wel enkele weken duren.
Als hij het heel plezierig gaat vinden, mag hij later mijn sheltie(heet Sanne) vervoeren. Die heeft toch pech met de rechterknie; is enkele maanden geleden geopereerd maar ze blijft mank lopen.
Ik hoop dat het niet teveel gaat regenen de komende dagen; anders zal het oefenen bemoeilijkt worden.We zien dan wel.

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #20 Gepost op: 09 februari 2005, 22:03:40 »

wil wel een foto zien nu hoor jij met je honden en d eslee
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad

altijd binnen 24 uur andwoord

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 09 februari 2005, 22:18:35 »

Het is geen slee hoor, Tino. Een doodgewone kar op twee grote wielen waar ik mijn hond kan inspannen. Doch een slee zou ook wel kunnen, maar niet zoals bij de Huskies. In Zwitserland, Duitsland en Oostenrijk trekken de honden in de winter een slede voort. En die honden hebben er echt plezier in. [y]

Wat die foto betreft: ik kan daarmee nog niet goed overweg. Ik heb trouwens maar een simpele pc. Maar als mijn vader eens zo goed zou willen zijn om digitale foto's te maken, dan zal het eenvoudiger zijn om er eentje door te sturen via internet. Zeker wanneer ik dat mag doen vanop zijn pc. ???

Maar dat moet ik dan eens vriendelijk vragen op het gepaste moment. :-X

Little Eagle(Kris) :D

FaTaL

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2005, 16:19:13 »

Wij mogen geen kat of hond van mijn vader  :'( , omdat hij daar allergisch voor is. Het is niet zo erg maar hij heeft geen zin om elke dag oogdruppels e.d. in te doen.
We hebben vroeger (net of ik zo oud ben  ;D) wel een hond gehad, hij was alleen heel vals. Daarna 2 konijnen: Jip en Jim, maar daarna Jip en Janneke omdat bleek dat de ene zwanger was  ??? :o :P.
Daarna weer een hamster (druk hè) die, toen we hem net hadden, "zogenaamd" geen tanden had maar hij beet dus wel een snee in mijn vinger  :D. Hij heette trouwens Sera (mijn broertje was fan van Platvoet, die dinosaurus).
En als laatste een parkiet, Kareltje, die ik kreeg van mijn ouders toen ik 5 jaar werd. Hij leefde totdat ik 11 was en uit school thuis kwam. Toen was hij overleden, daar heb ik wel een paar traantjes om gelaten omdat dat eigenlijk het enige huisdier was waar ik echt om gaf, omdat we hem al zolang hadden. Het was de weken daarna ook echt stíl in huis  :'(.

Dat waren dus mijn huisdieren. Ik zou zelf graag nog een hond willen waarmee je echt kan spelen. Een Jack Russel bijvoorbeeld, die had mijn tante ook. Maarja ik neem er later dan wel een als ik het huis uit ben  ;D.

Groetjes Mark
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2005, 16:21:08 door FaTaL »

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2005, 21:41:57 »

Zo heb ik het ook moeten doen. Pas toen ik mijn eigen huis gekocht had, mocht ik denken aan een eigen hond. We gingen wel met heel het gezin heel veel kamperen vroeger. Ik begrijp mijn ouders dus best dat ze hun handen meer dan vol hadden aan hun elf kinderen.

Ik had al héél snel zelf een hond; een Schotse collie. Een schat van een hond. Maar ze wou niet mee in mijn eigen huis! Toen heeft vader zich over haar ontfermd. Op die manier kwam vader dus toch aan een hond en hij was blij een wandelpartner te hebben. Een collie heeft ook veel aandacht en wandeling nodig. Omdat ik op 10min loopafstand van mijn ouders woon, vond ik het toen niet zo erg. Ik zag mijn hond nog alle dagen en ging er zelfs mee naar de hondenschool. En verder had ik aan mijn ouders een hele goede oppas voor mijn hond.

Mijn collie is bijna 12j oud geworden en het deed verdomd pijn toen zij moest gaan. Het is alsof je je beste kameraad verliest; en dat is ook nog zo!

Maar er zijn anderen in de plek gekomen; heb geleerd dat je geen enkel huisdier door een ander kan vervangen.

ps. die 2 slimme viervoeters van me liggen lekker te maffen! Zalig om naar te kijken. :D

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2005, 20:11:50 »

Wij hebben vanmiddag ons hondje Tommy opgehaald. Hij moest tijdens het eten in de bench maar hij heeft alleen maar geblaft. Dat belooft wat voor vannacht.

Hij slaapt nu in zijn mand, hij is bekaf. Hij viel op mijn schoot in slaap.

Al met al denk ik er veel plezier aan te gaan krijgen.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 18 februari 2005, 22:00:55 »

ach, vannacht gewoon oordopjes indoen!
je hebt hooguit morgenochtend boze buren op de stoep!....
wij hadden vroeger thuis de vreemdste huisdieren. vaak vondelingetjes, die mijn vader in het land vond. hij had namelijk een agrarisch loonbedrijf.
zo hadden we eens een eendenkuiken.
Maar we hebben ook een paplam met de fles grootgebracht. We hadden ook eens een geit, hond, kat, konijnen, marmotten(cavia's?). Enz.
Storms never last....

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2005, 22:53:21 »

Hallo Jurgen,

terug uit vakantie? Ik vroeg me al af wanneer jullie hondje zou thuis komen. De eerste dag is blijkbaar al goed meegevallen. Normaal dat ze veel slapen.

Nochthans zijn er uitzonderingen: mijn sheltie sliep de eerste maanden bijna nooit in mijn aanwezigheid. Nu is zij bijna 7j en begint ze wat meer en langer te slapen, terwijl ik in de buurt ben. Ik kan er nu nog erg van genieten wanneer ik haar zie liggen met de ogen dicht. Komt zelden voor; heb de indruk dat zij met haar ogen open slaapt! ::)

Momenteel ligt ze weer op te warmen voor mijn kachel; alsof het een kat is! :-\

Mijn Berner Sennen die ligt al een uur te snurken; die doet het net andersom. Veel slapen en af en toe actief. Hij wordt in juni nog maar 2j.

Schatten zijn het. :-*

ps. geniet van de puppy-periode. :P :D [cl] hopelijk valt het voor de nacht mee!  [y] [y][y]

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2005, 20:37:57 »

Viel gelukkig mee. Even blaffen maar hij was zo moe, dat hij al snel stopte.

Vanmorgen was het lastiger. Ik was al om 6 uur wakker om te werken. Liet ik Tommy gelijk zijn behoefte doen. Daarna ging ik eten en ging hij terug in de bench. Toen heeft hij een hele tijd geblaft. Maar we zullen wel zien, is ook een kwestie van goed opvoeden. Gaan we ook maar snel mee beginnen. Hij is al tien weken oud, normaal komt een hondje met acht weken bij je.

En cowgirl Alice, cavia's worden vaak marmotten genoemd. Dat is verkeerd, want marmotten zijn in de Alpen levende eekhoorns met een staart. Er zijn wel meer verkeerde namen voor cavia's: Waterzwijn in België, steenrat in Duitsland en Guinees Biggetje (guinea pig) in Engeland.

cowgirl alice

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2005, 21:24:03 »

precies, daarom schreef ik het al zo.
toendertijd (eh...wat klinkt dat oud!) had iedereen het over marmotten. maar het waren gewoon cavia's. we hebben heel wat nestjes gehad.
mijn doggies (broer en zus van 3 en 2 jaar ) zijn 's nachts gelukkig stil. helaas vinden ze het wel nodig om tegen alles wat aan de deur komt enzo te blaffen.(overdag) we hebben al van alles geprobeerd. ik heb allerlei cursussen bij de hondenschool gedaan. met de oudste heb ik even aan breitensport gedaan. heel leuk, helaas niet te combineren met de wisselende werktijden van mijn man.
gaan jullie ook met hem naar school?
Storms never last....

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2005, 21:27:18 »

We denken van niet, ik wil wel wat aan hondensport doen, hij is er intelligent genoeg voor. Zal wel afwachten wat mijn ouders willen.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7