Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Opdracht Arendsoog 63  (gelezen 7345 keer)

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Opdracht Arendsoog 63
« Gepost op: 06 oktober 2004, 19:43:10 »

Dit bericht hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar ik zou jou willen vragen, Jack, hoe het zit met de opdracht in deel 63? Ik raak altijd lichtelijk ontroerd bij dit soort opdrachten, zeker omdat deze zo simpel is. Wat is er met deze Bob gebeurd? Als je het er liever niet over hebt, dan is dat natuurlijk geen probleem.
Groetjes,
Miss Arendsoog.

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
Opdracht Arendsoog 63
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2004, 22:45:39 »

Volgens mij was Bob de laatste zoon van J. Nowee. Voor zover ik het me kan herinneren was dat een talrijk gezin en riep pa Nowee bij de laatste telg uit "hoe moet ik hem nou weer noemen" waarna hij "Bob" werd genoemd, naar Arendsoog. Verder weet ik het verhaal achter de opdracht niet, maar het lijkt mij vrij duidelijk...
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

jack nowee

• Gast
Opdracht Arendsoog 63
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2004, 23:06:49 »

Citaat
Jack, hoe het zit met de opdracht in deel 63? Ik raak altijd lichtelijk ontroerd bij dit soort opdrachten, zeker omdat deze zo simpel is. Wat is er met deze Bob gebeurd? Als je het er liever niet over hebt, dan is dat natuurlijk geen probleem.

Daniël heeft het voor een groot deel goed.

Bob was mijn jongste oom, de laatste van de 14 !!! kinderen. 7 jongens en 7 meisjes.
In 1992 is hij op 49 jarige leeftijd overleden (kort na elkaar 2 hersenbloedingen).
Toen hij geboren werd zat mijn opa aan het bed van zijn vrouw en mijn peettante (de oudste van de 14)
Hij zat met het kerkboek in zijn hand, want daar waren al veel namen van zijn kinderen uit gekomen. Toen zei hij: "Wat dachten jullie ervan om hem BOB te noemen? Naar de held uit de Arendsoogboeken."
Dat vonden ze een goed idee.
Toen Bob overleden was, heeft Paul zijn laatste boek aan hem opgedragen.

Jack  :(

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
Opdracht Arendsoog 63
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2004, 23:40:07 »

Dank voor de uitleg. Ik had ook geen twijfels over wat er was gebeurd, maar wanneer het was gebeurd. Ik vroeg me af, omdat het ook voor Paul Nowee duidelijk schijnt te zijn geweest dat dit het laatste deel was, of het niet ging om een opdracht voor iemand die al jaren dood was, bijvoorbeeld in de kindertijd. Symbolisch dat het ook Paul's laatste boek was.

14 namen is wel een hoop; heb laatst met een vriendinnetje namen zitten bedenken voor haar aankomende neefje; dat was al lastig. We hadden hooguit 3 geschikte namen. En je kan moeilijk doen alsof het koeien zijn: Clara 1, 2, 3 etc.

Meer informatie: ja, leuk!! Op die manier kan de site een soort Nowee-informatie centrum worden en nog verder gaan dan Arendsoog.

Groetjes,
Miss Arendsoog.

jack nowee

• Gast
Re:Opdracht Arendsoog 63
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2004, 18:07:23 »

Miss Arendsoog:
Citaat
Symbolisch dat het ook Paul's laatste boek was.

Paul was al een hele tijd ziek. Toen hij aan deel 63 begon heeft hij nog niet kunnen bevroeden dat dit zijn laatste deel zou zijn. Na de zomervakantie van 1993 is e.e.a. heel snel gegaan. Ik heb begrepen, dat hij het laatste deel nog wel gezien heeft, voordat het een paar weken na zijn dood in de winkel kwam te liggen.

Jack  :(
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2005, 10:51:36 door Arendsoog »

Esper

• Deputy
  • **
  • The lion sleeps tonight
    • Bekijk profiel
Re:Opdracht Arendsoog 63
« Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2004, 21:17:16 »

Bob werd in 1946 geboren, dus was pas 46 toen hij in 1992 overleed...
Pagina's: [1]