Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 5

Auteur Topic: De wapens van Arendsoog en Witte Veder  (gelezen 53472 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re:De wapens van Arendsoog en Witte Veder
« Reactie #15 Gepost op: 05 februari 2005, 20:08:06 »

Ja, dat is zo. Ik begrijp niet hoe zulke kerels van de roep van een uil al zo'n schrik kunnen krijgen. Maar het is wel grappig. Het zal wel door hun slecht geweten komen zeker en door de omgeving waarin ze zich bevinden, dat die mannen mogen schrikken. Fijn van de schrijver om daar ook aandacht aan te besteden.

Little Eagle(Kris) :-O
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 februari 2005, 22:03:11 »

In deel 3 heeft Arendsoog handboeien bij zich. Verder nergens.
Ik heb enkele dagen terug deel 3 nog eens gelezen. Daar staat inderdaad dat Arendsoog handboeiën uit 'zijn' zak neemt. Maar kan het niet zijn dat de schrijver met 'zijn' zak doelt op die van de verraderlijke sheriff van Canon-City?
Het staat er niet zo erg duidelijk. Vreemd dat Arendsoog het voor deze ene keer wel zou doen en in de andere delen niet meer. ???

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij in de beginperiode van zijn aanstelling als Deputy wel handboeiën meedroeg. Misschien was het een last voor hem; had hij reeds zoveel mee te zeulen? ::)

Of komt het omdat hij niet enkel actief is als deputy, maar ook nog als rancher en dus als gewone cowboy door het leven gaat? :-\

Little Eagle(Kris) :-O

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2005, 01:19:09 »

Over de revolvers is niet zoveel bekend. Tenminste in de boeken niet.

Ik ben eens in een wapenmuseum geweest in Amerika. Daar zag ik dat vooral de periode veel zegt over welk soort revolver veel werd gebruikt. Aan de hand van Miss Arendsoog tijdlijn kun je vrij goed te periode vaststellen.  Wellicht is er dan met een goed naslagwerk wel wat meer te zeggen over de vermoederlijke wapens van onze grote scherpschutter.

Miss Arendsoog

• Gouverneur
    • Bekijk profiel
    • An Old-Fashioned Girl
« Reactie #18 Gepost op: 28 februari 2005, 23:23:12 »

Op de BBC was net een heel leuk programma ‘around the world in 80 treasures’, over bijzondere voorwerpen en gebouwen. Deze aflevering ging onder andere over Amerika en een van de treasures was de 1851 Navy Colt. Dit wapen werd voor het leger gebruikt in de Civil War en heel veel soldaten hebben het wapen weten te behouden en namen het later mee bij hun verovering van het westen. In mijn encyclopedie werd geen eerder model genoemd dan de Colt ‘Peacemaker’ of Single Action Army uit 1873, maar nu blijkt dus dat het populairste wapen tot die tijd dus wel degelijk een Colt was. De populairste revolver was ook degene waarvoor het makkelijkste munitie ed te vinden waren. Arendsoog zal niet met een heel chique en zeldzaam wapen hebben geschoten. Aangezien deel 57 zo tussen 1872-1874 speelt deel 58 rond 1868 en de verhalen eromheen niet veel tijd beslaan, lijkt het me logisch dat Arendsoog nooit van wapen is veranderd en altijd met de Navy 1851 heeft geschoten.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2005, 22:26:15 »

In deel 61, Jacht op een schaduw, komt Arendsoog er voor uit dat zijn eigen wapens hem toch beter in de hand liggen dan die die hij van een schurk heeft buit gemaakt. Van zodra hij zijn eigen wapens vastheeft, krijgt hij een kick en voelt zich veel beter en zekerder.

In het ene boek vindt hij ze wel belangrijker dan in het andere.  ;)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
Re: De wapens van Arendsoog en Witte Veder
« Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2005, 10:30:48 »

Gisteren heb ik deel 2 gelezen. Daar hebben Bickly en zijn mannen Winchester-buksen.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Chakotay

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 14 november 2006, 23:55:16 »

Ik heb over de Colt wat info gevonden die ik hier met jullie wil delen:

http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/WWcoltR.htm

Pluma Blanca

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 29 december 2006, 14:40:28 »

Ga er maar gewoon vanuit dat het Colts waren,  90% van de cowboys toen gebruikten Colts.45

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2008, 17:23:54 »

In deel 3 heeft Arendsoog handboeien bij zich. Verder nergens.

Ik kwam dit gedeelte tegen in deel 3 op pagina 151. Ik moet zeggen dat ik altijd het idee heb gehad dat hij de sheriff boeit met diens eigen handboeien. Bij het nalezen merk ik op dat de tekst niet helemaal duidelijk is:

'...en de sheriff lag op zijn buik, terwijl nu ook zijn andere hand door Arendsoog op de rug werd gedwongen. Met een hand nam Arendsoog nu de beide polsen van de sheriff beet graaide in zijn zak en haalde een paar handboeien tevoorschijn. Een klik...'

Niet helemaal duidelijk wie die 'zijn' is, of wel?

Wim ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2008, 18:40:59 »

P. Nowee heeft Witte Veder nog nooit een mes laten werpen.
J. Nowee ook niet maar hij heeft wel in deel 12 Jules een mes laten werpen en in deel 19 dreigde Arendsoog dat Witte Veder een mes zou werpen.

Wel heb ik verschillende keren gelezen dat Witte Veder een te overmeesteren tegenstander bedreigt met een mes om zo te voorkomen dat er alarm wordt geslagen.

Wim ;D

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #25 Gepost op: 20 oktober 2008, 19:23:35 »

Ik kwam dit gedeelte tegen in deel 3 op pagina 151. Ik moet zeggen dat ik altijd het idee heb gehad dat hij de sheriff boeit met diens eigen handboeien. Bij het nalezen merk ik op dat de tekst niet helemaal duidelijk is:

'...en de sheriff lag op zijn buik, terwijl nu ook zijn andere hand door Arendsoog op de rug werd gedwongen. Met een hand nam Arendsoog nu de beide polsen van de sheriff beet graaide in zijn zak en haalde een paar handboeien tevoorschijn. Een klik...'

Niet helemaal duidelijk wie die 'zijn' is, of wel?

Wim ;D

Het klinkt alsof het de zak van de sheriff is, maar taalkundig kun je er niets mee inderdaad...
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 februari 2009, 14:42:15 »

Nog een 'wapen' wat Arendsoog en Witte Veder met enige regelmaat gebruiken is het bedreigen met het gebruik van een brandijzer om op die manier informatie los te krijgen van een schurk.

Onder ander in hoofdstuk XII van deel 10 'Pas op, Arendsoog!' wordt dit middel ingezet.

Als ik m'n studiemateriaal (strafprocesrecht) er naast leg heb ik het idee dat dergelijke acties vandaag de dag waarschijnlijk wat met minder applaus ontvangen zullen worden... ;)

Wim ;D

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #27 Gepost op: 21 februari 2009, 17:14:40 »

Nog een 'wapen' wat Arendsoog en Witte Veder met enige regelmaat gebruiken is het bedreigen met het gebruik van een brandijzer om op die manier informatie los te krijgen van een schurk.

Onder ander in hoofdstuk XII van deel 10 'Pas op, Arendsoog!' wordt dit middel ingezet.

Als ik m'n studiemateriaal (strafprocesrecht) er naast leg heb ik het idee dat dergelijke acties vandaag de dag waarschijnlijk wat met minder applaus ontvangen zullen worden... ;)

Wim ;D

In deel 37 is hoofdinspecteur Johnson er ook al niet echt gecharmeerd van.

Gr. Jurgen
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 09 maart 2009, 22:04:07 »

In dit opzicht bedienen Arendsoog en Witte Verder zich wel vaker van methodes die de toets van de Commissie Van Traa niet kunnen doorstaan...  ;D

Zo vinden er tal van insluipingen plaats (al dan niet met braak) en worden er heel wat afluistersessies uitgevoerd zonder toestemming van de OvJ ;)

Wim

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 04 juli 2010, 16:58:10 »

Op de PEP voorkant die je in het bericht onder de link van het forum kan downloaden is zowel Arendsoog als Witte Veder bewapend met een geweer.

http://www.arendsoog.info/forum/index.php?topic=23.msg47#msg47

Toch kan ik me eigenlijk zo geen verhaal herinneren waarin ze ook daadwerkelijk gebruik van geweren maken, in elk geval geen geweren die ze zelf in zadelholsters bij zich hebben zoals op de PEP voorkant te zien is.

Wim ;D
Pagina's: 1 [2] 3 4 5