Dit onderwerp is eigenlijk tweeledig en zal ik maar hier posten, dan kan niemand me van 'forum-vervuiling' beschuldigen...

De laatste tijd is er erg weinig 'zinnige' activiteit op het forum, en er zijn mensen (Jack!
![Klappen [cl]](http://www.arendsoog.info/forum/Smileys/classic/clap.gif)
) die initiatieven ondernemen om het weer een beetje leven in te blazen. Hoewel Kiki's idee wellicht wat hoogdravend was

, is er niets mis mee om eens te kijken naar onderwerpen die in de boeken ter sprake komen en daar eens dieper op in te gaan. Hoe zat het bijvoorbeeld met het katholicisme in Amerika in de jaren na de burgeroorlog? Wat was de rol van vrouwen in het Wilde Westen? Hoe leefden Indianen en kolonisten werkelijk met elkaar? De basis onderwerpen in de boeken zijn inmiddels wel besproken, misschien is het tijd om wat dieper gaan. Ik hoop binnen niet al te lange tijd een stukje te schrijven over vrouwen aan 'the frontier' en de vergelijking te maken met Ann en Mrs. Stanhope.
Vriendinnetje van mij bezocht de site een keer en maakte de volgende opmerking over een eerdere poging van Kiki om weer wat leven in de brouwerij te brengen 'eindelijk een interessant onderwerp, wordt dat zonder enige overdenking weggeveegd'.
Daarnaast wordt er momenteel voornamelijk in het onzin forum gepost. Dat is natuurlijk prima, in die zin dat de berichten alleen daar thuis horen. Ik vraag me echter af en toe af of een blog niet een betere oplossing is dan het forum. Natuurlijk is het onzin forum voor onzin, maar het creeert wel een barriere voor nieuwe leden als er zoveel troep op staat. Ik ga van de week eens driftig schonen in mijn berichten, zowel in echte onderwerpen als in het onzin forum, want het onzin forum is zijn doel een beetje voorbij gegaan. Af en toe een algemene update zoals Daniel dat doet is misschien wel een idee voor allemaal, zodat we op de hoogte blijven van wat we aan het doen zijn. Wie weet beperken we daarmee de los-vaste posts die momenteel geplaatst worden.
Ik hoop dat niemand zich persoonlijk aangesproken voelt; ik ben niet roomser dan de Paus, ik maak me er ook schuldig aan en hoop mijn leven te beteren. Ik denk alleen dat we er op moeten letten dat we niet verzanden in geneuzel; we hebben altijd de persoonlijke berichten nog. Verder heeft Daniel het heel erg druk en zal hij minder tijd hebben om hier druk te gaan schonen. Ik zou zeggen: pak de muis en ga eens enthousiast aan het deleten!
Groetjes,
Miss Arendsoog.