Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2 3 ... 7

Auteur Topic: School-talk  (gelezen 57467 keer)

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
School-talk
« Gepost op: 24 oktober 2004, 09:33:49 »

Hallo allemaal,

Omdat het "hoe is het in de brugklas" topic daar helemaal niet meer over ging, is er nu het grote School-Topic. Hier kun je alles kwijt over school, hogeschool, universiteit, avondschool enz. enz.. Je kunt met lotgenoten praten, ervaringen delen, leraren uitschelden... Kortom: veel plezier  ;)
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

jack nowee

• Gast
Re:School-talk
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2004, 22:17:00 »

MORGEN LEKKER ALLEMAAL WEER NAAR SCHOOL
  :( Toch ??  ???  :'(

En weer op naar de volgende vakantie.  [y]

Jack  :-O

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2004, 15:09:08 »

Ikk wel ja. Had daar alleen helemaal geen zin in. Zit nu al weer 3 dagen op school(verschrikkelijk).
Maar de kerstvakantie duurt nog wel even.

Grtz, Jet ::)

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2004, 19:32:48 »

Nu wel ja. Weet niet precies maar nog maar 3 of 4 weken, dan ben ik 2 weken van school verlost.

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 03 januari 2005, 21:18:16 »

Nog maar 6 dagen (toen ik dit neerzette dan tenminste)en ze mogen weer.

Hiep hiep hoera!

Anko :D

ps. Er is geen mooier vermaak dan leedvermaak.
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 januari 2005, 01:23:00 »

ja, nu nog wel ja
moet zometeen om 06.00 uur mij melden.

DIT BEWIJST:

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 04 januari 2005, 20:40:18 »

De kinderen zijn naar het zwembad geweest en ik moest  :'( werken  :'(.

ik ben net weer thuis, dus ......

DIT BEWIJST:

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 04 januari 2005, 21:01:58 »

Schoolvakantie, dat was het beste wat mij vroeger kon overkomen. Eender welk weer het was. Zon of regen, ik amuseerde me steeds enorm. Alleen of met mijn zussen en/of broers. Ik was steeds erg triest telkens het einde van zo'n vakantie naderde. En omdat ik me nooit verveelde ging de tijd ook zo snel. Tijdens die periodes werden Arendsoogboeken één na één uitgelezen. Dikwijls zonder verpozen en tegen mekaar op. Hier bij ons (in België) is het nog een week vakantie. Bij jullie niet meer?  ???  :-\  [y]
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 04 januari 2005, 21:04:41 »

Ik ben een vrachtwagenchauffeur.
Ben vandaag begonnen om 6 uur en was klaar om 6 uur.
Geen pauze.
Korte dag.

Daarna nog even een goede daad verricht, ik ben plasmadonor, ga elke drie weken even een anderhalf uurtje naar de bloedbank waar ze mijn plasma scheiden van mijn bloed.
Alle rode gedeelten van het bloed krijg ik terug.
Al het vocht (650 milliliter) met alle weerstand erin houden ze voor gebruik in ziekenhuizen.
Het vocht is met een dag al weer aangevuld.
Alle weerstand is met een week aangevuld, maar mag niet vaker dan een keer per drie weken.

Was dus om kwart over 8 ongeveer thuis.

DIT BEWIJST:

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2005, 18:06:33 »

Ik moet toegeven dat ik dat ook gedaan heb op de leeftijd van 14 of 15j. Maar dan alleen tijdens de franse les. Die juf had soms de gewoonte een heel verhaal te beginnen over zichzelf en haar familie en dat duurde een heel lesuur. Ik had al snel door dat ik een boek moest meebrengen en dat was natuurlijk één van Arendsoog. Ze heeft het nooit gemerkt. Zo druk was ze met zichzelf bezig. :-|

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 januari 2005, 23:29:19 »

Ik zat zelf zoveel te lezen dat ik vragen kreeg over de boeken die ik nog lang niet uit kom hebben in zo'n korte tijd.
ik moest dus zeer regelmatig naar de schoolbibliotheek om weer een nieuw boek te halen.
Ze geloofden niet dat ik het boek dan al uit had.
Wat ze niet wisten is dat ik dan de boeken ook nog eens uit de "gewone" bibliotheek haalde en het dan in een nachtrustje uitlas.
Ik las ,zeker vroeger toen ik nog veel tijd had, (IK HEB NU MAAR 24 UUR IN EEN DAG) echt van alles, van "damesromans" tot pillen van 1000 blz en meer.
westerns, detectives, streekromans, het wereldrecordboek van ginnesh (oid) en andere genres.
Ik ben nu bezig in ongeveer 4 verschillende boeken.
Twee Arendsogen, de lord of the rings en de wildernis van David Almond, een lijsterboek van dit jaar (moet mijn dochter lezen van school).
Ik pak het boek waar ik zin in heb.

DIT BEWIJST:

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2005, 14:13:48 »

Lezen op school! Tja, dat is voor vele kinderen toch een opgave denk ik hoor. Mijn neefje wordt 13 en is een echte computerfanaat en fervent zaalklimmer. Maar in boeken lezen ... spijtig genoeg niet. Ik heb hem eens laten beginnen in een Arendsoogboek, wetende dat hij nogal een avontuurlijke jongen is. Maar dat was teveel gevraagd. Daar kon hij geen tijd voor maken. Die spelletjes op de computer waren dan weer veel interessanter. En boeken kun je toch ook lezen op computer zeker, zei hij. Héél jammer vind ik dat. Vooral omdat hij zo'n uitzonderlijk verstandige jongen is. Zijn examens zijn ook steeds uitstekend, ook voor taal. Zowel nederlands als frans. Maar als het erop aankomt een boekbespreking te maken, dan is hij er niet graag bij. Het eerste boek heeft hij nochthans vrij mogen gaan kiezen in de bib. Geen Arendsoogboek (mocht misschien niet). Veel leraars nederlands weten dat niet te apreciëren. Echt jammer, vooral bij kinderen van 13j. Als ze enkele jaren ouder zijn gaan ze wel vanzelf evolueren naar andere boeken, naar andere niveaus, bedoel ik dan. Het is niet zo dat fervente lezers van de Arendsoogboeken minder presteren later in hun studies. Een zus en een broer van me hebben beide met succes de univ gedaan en waren ook zo zot van Arendsoog. Nu nog hoor, maar ze durven het niet goed hardop zeggen.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2005, 17:01:46 »

Ik lees zelf ook erg veel, in ieder geval voor een 15-jarige. Ik ben, net als Anko met de Lord of the Rings bezig (heb deel 1 en 2 gelezen en de films daarvan ook gezien, deel 3 komt nog wel). Het is moeilijk Arendsoog en LotR te vergelijken, dus dat doe ik dan ook maar niet. In ieder geval tot ik deel 3 van LotR gelezen heb. Sommige van mijn Arendsoogboeken (vooral deel 34, mijn eerste) heb ik wel 30 keer gelezen.

Op school wordt ik daarom weleens vreemd aangekeken, maar dat kan mij helemaal niks schelen. Voor school moeten wij nu ook al voor Engels lezen en zelfs al 1 boekje voor Frans. Ik heb vorig jaar ook meegedaan aan de Jonge Jury waarvoor ik 17 boeken heb gelezen. Bij mij thuis leest niemand zoveel.

Maar dit topic gaat over school dus zal ik daar maar wat over zeggen. Mijn school is niet groot (1300 leerlingen) en ik moet elke dag 7 km fietsen om er te komen. Er is een school dichterbij met 4000 leerlingen, maar toen ik daar ging kijken dacht ik meteen "dat is niks". In de bibliotheek van mijn school staan ook Arendsoogboeken (Wat ook meetelde bij mijn keuze  ;D) Ik zit in Atheneum 3, Gymnasium hebben wij ook niet. En die 7 km... Die fiets ik elke dag, regen of wind, alleen met onweer ga ik met de auto. Maar dat is nog nooit gebeurdt.

Zo, wat een verhaal, ik schei er maar mee uit. Dit bericht telt toch niet mee. ;D
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Don Esteban

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 13 januari 2005, 17:22:51 »

Zo, wat een verhaal, ik schei er maar mee uit. Dit bericht telt toch niet mee. ;D

Dat mag geen reden zijn om niet te schrijven wat je op je hart hebt hoor.

DIT BEWIJST:

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 13 januari 2005, 21:17:38 »

Al die info over school, ik kan nie achterblijven. Onze school heeft rond de 1600 leerlingen. We zitten in een oude school, in juni kunnen we naar de nieuwe aan de overkant van de weg. Ik fiets niet naar school maar ga met de bus.Als ik fiets moet ik rond de 20 km fietsen dus dat doe ik niet. Ik moet er elke dag om kwart voor zeven uit en dat isvroeg(vind ik). Ik heb vandaag een nieuw rooster gehad, het is erg lekker. Maandag en dinsdag tot 8e, woensdag tot 5e, donderdag 6e en vrijdag 3e.
Ik ben verschrikkelijk moe en ik heb zere voeten, omdat ik verkeerde laarzen heb. Ik geloof dat ik platvoeten heb en ik loop nu dus op slippers.

Pagina's: [1] 2 3 ... 7