Ik heb al gemerkt dat één van de tekenaars echt als favoriet uit de bus is gekomen. Namelijk Kresse. Ik kan mis zijn, maar mij lijkt het of die man er met hart en ziel aan gewerkt heeft. Misschien heeft hij de boeken ook goed gelezen, wat ik eerlijk gezegd betwijfel van sommige andere tekenaars. Ik wil geen afbreuk doen aan hun kunnen, maar je voelt zo aan dat ze minder enthousiast hebben getekend dan Kresse.
En toch . . .
Nu ligt deel 27 voor mijn neus en daar schiet de echte Arendsoog een A in de buitenmuur van de herberg. De tekst zegt dat hij 12 schoten lost, wat maar normaal is met max twee revolvers in zo korte tijd. En toch staan er op de tekening meer gaatjes dan die bewuste 12. Moet toch zijn dat die tekenaar, jawel H.G.Kresse, ook een vergissing heeft begaan. Of vond hij misschien dat zijn letter A niet mooi uitkwam met maar 12 gaatjes?
Feit is dat de tekenaars blijkbaar te vlug over de tekst heengaan wanneer ze een tekening moeten maken. Maar ja, de boeken zijn dan ook hoofdzakelijk bedoeld voor nog erg jonge kinderen. Die letten in die spanning immers niet op zulke zaken. Dat komt pas als je op latere leeftijd de boeken gaat herlezen.