Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Chris Berg  (gelezen 23182 keer)

erwin

• Newbie
  • *
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
Re:Chris Berg
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2005, 21:55:10 »

Ik weet niet of ik een groot deel van de strip zou kunnen achterhalen.
Hij heeft echt iedereen die hij kende een strook met 3 of 4 plaatjes gegeven van de strip.

En hij kende nog al wat mensen ;)
Wat dat betreft kan je het best contact met Chris zelf opnemen, maar die zit in Chicago sinds een jaartje of 6.

Hij heeft ook een eigen site, maar die is under construction en je kan hem ook niet mailen want die site wordt maar niet afgemaakt.

iig, zijn site is : www.subouki.com

Ik zal in ieder geval mijn deel van de strip opzoeken en scannen en posten.
Maar pin me er niet op vast, dat kan eventjes duren, want ik heb geen scanner :(

De strip zelf heb ik geschreven omdat ik zelf vroeger ook zo'n beetje alle Arendsoog & Witte veder boeken heb gelezen.

Heel .. heel .. heel misschien heb ik ook nog ergens de tekst liggen waarop de strip is gebaseerd, maar ik ben bang dat ik die niet meer heb.

Ik geloof ook dat ene Robin van het Stripblad Incognito de strip wel wilde uit geven, maar chris vond deze strip te exclusief daar voor en heeft hem altijd vast gehouden in af wachting van mijn te voltooien deel 2 & 3 ..

Had ik het maar gedaan..

Oja.. ben op deze site terecht gekomen door te zoeken op mijn eigen naam in google..jaja
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2005, 21:55:45 door erwin »

jack nowee

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2005, 22:29:22 »

Hallo Erwin,

Ook van mijn kant: WELKOM!

Ik heb nog wel ergens een adres van Chris Berg staan. De strip[onderdelen] die ik gepost heb komen bij Robin vandaan. Als het wat rustiger is, na de Fandag, zal ik eens kijken of ik een brief naar Chris kan sturen. Laatst in het Historisch archief van Malmberg, heb ik een brief gezien van Chris. Hij wilde, na de dood van Paul, een strip over Arendsoog maken [soort postuum eerbetoon]. Malmberg zag dit klaarblijkelijk niet zitten.

Jack  :-O

erwin

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2005, 22:34:13 »

Hallo Erwin,

Ook van mijn kant: WELKOM!

Ik heb nog wel ergens een adres van Chris Berg staan. De strip[onderdelen] die ik gepost heb komen bij Robin vandaan. Als het wat rustiger is, na de Fandag, zal ik eens kijken of ik een brief naar Chris kan sturen. Laatst in het Historisch archief van Malmberg, heb ik een brief gezien van Chris. Hij wilde, na de dood van Paul, een strip over Arendsoog maken [soort postuum eerbetoon]. Malmberg zag dit klaarblijkelijk niet zitten.

Hoi!

Dank jullie voor het warme onthaal, ik kan geen pb sturen zie ik via dit forum, dan maar even zo, wie is Paul? en wie is Malmberg? Ik ben verder niet heel erg bekend met de grote namen in het strip/schrijvers wereldje, je mag me ook mailen en dit bericht wissen om het ontopic te houden..

Groetjes,
erwin

jack nowee

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2005, 22:41:05 »

Paul=Paul Nowee, mijn oom en tweede schrijver van de Arendsoogserie.
Malmberg= Malmberg uitgeverij in Den Bosch. Zij hebben eigenlijk altijd de Arendsoogboeken uitgegeven.

Persoonlijke berichten kan wel. Dan moet je op mijn naam klikken.

Ik kwam trouwens bij Robin terecht, na een bezoek aan een stukje in Incognito. Hij had ook weer wat adressen.

erwin

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2005, 22:43:20 »

Oja.. er gaat mij een lampje branden, is al weer zo lang geleden dat ik die boeken gelezen heb..  ;D

erwin

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2005, 22:51:20 »

Nu snap ik de redenering ook,het was niet mogelijk om de strip met goedkeuring van Malmberg uit te geven, in ieder geval konden zij zich er niet aan verbinden.

Wij wisten destijds niet dat Paul overleden was, de strip is ontstaan in een opwelling en op Incognito na wilde niemand iets er mee doen.

Nu blijkt de strip een soort van underground/cult status te hebben bereikt, en dan zijn er nog maar een paar plaatjes terecht.

Ik zou zelf graag zien dat het geheel compleet boven water zou komen, met tekst. Het is een heel grappig verhaal en de ervaren striplezer zal zeker geen grote grijns kunnen onderdrukken als ie het las.

Ik wil er zelfs even aan toevoegen (nu ik hier toch rondhang) dat de strip zelf eigenlijk een parodie is op de bestaande Arendsoog & Witte Veder verhalen.

Het kan eigenlijk haast niet anders dan dat niemand van jullie het verhaal eigenlijk kent.
Aangezien Chris en ik het maar aan een paar mensen hebben laten lezen/zien.

Het hele verhaal ... kan ik eigenlijk niet eens vertellen nu, want dan zou ik de mythe verklappen (of zit ik er nu naast)

Maar goed.. ik kom er nog op terug.. eerst die strook boven water zien te krijgen, hij moet hier ergens in huis zijn.

erwin
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2005, 22:57:35 door erwin »

erwin

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Chris Berg
« Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2005, 12:03:20 »

Het is een tijdje verder alweer, ik heb het huis inmiddels ondersteboven gehad en ik heb alles weer opgeruimd maar ik ben die strook niet tegen gekomen, ik denk dat ik hem dus kwijt ben.. :S

De originele tekst heb ik ook niet meer, daar deze op een computer stond die ik al lang niet meer in mijn bezit heb en ik nooit backups maakte.
Fotokopieen van de strip heb ik destijds wel gemaakt maar kan ik ook niet meer vinden, wat waarschijnlijk het gevolg is van mijn vele verhuizingen, mijn laatste hoop is gevestigd op mijn vader die misschien nog bij hem thuis een doos zou kunnen hebben met papierwerk erin van mij, ik zal het hem eens vragen, maar ik ben bang dat ik het niet meer ga vinden.

Is er nog hoop? Ik hoop het ;)

Don Esteban

• President
  • Een goed boek is beter dan een hoge rekening
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 24 augustus 2005, 14:14:42 »

Ik weet niet of ik een groot deel van de strip zou kunnen achterhalen.
Hij heeft echt iedereen die hij kende een strook met 3 of 4 plaatjes gegeven van de strip.

En hij kende nog al wat mensen ;)

Dit doet mij denken aan Bob Everstrilogie.

Is er nog hoop? Ik hoop het ;)

Wij allen hopen met je.

Anko :P
SOMS LEZEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS WERKEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUIEREN EN SOMS EVEN NIET
SOMS PRATEN EN SOMS EVEN NIET
SOMS LUISTEREN EN SOMS EVEN NIET

DIT BEWIJST:

JE KAN ALLES SOMS EVEN NIET DOEN!!!!

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2005, 14:59:30 »

Ik hoop ook met je mee.

Groetjes, Jet :P

erwin

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 29 augustus 2005, 10:37:46 »

Oja? hoe dat zo? (ik ken het verhaal er niet achter)

Over de strip, het kan even duren voor mijn pa de desbetreffende doos op zijn kop heeft gezet daar hij nog al bewegelijk is tegenwoordig (lees: niet veel thuis)
Maar ik zal er aan denken hem aan zijn jasje te trekken.

Achteraf gezien is het echt helemaal te idioot voor woorden dat deze strip zonder ooit uitgegeven te zijn geweest is verdeeld en zoekgeraakt, ik vind het echt heel jammer, ik ben benieuwd of er nog iets naar boven gaat komen.

Ik laat het weten hoe het verder loopt. ;)

jack nowee

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 29 augustus 2005, 17:47:28 »

Citaat

In de Bob Eversboeken 4-5-6 moeten Jan, Bob en Arie achter allerlei briefjes aan, die in spullen zitten verstopt en door een professor aan allerlei mensen zijn gegeven.. Als ze alle briefjes achterhalen, krijgen ze de erfenis van die mallotige professor. Dit avontuur staat bekend als de briefjesjacht.

In dit geval dus de jacht op de verdeelde stripstroken, verdeeld door Chris.

Ken jij geen andere mensen meer, Erwin, die een stukje strip zouden kunnen hebben?
Laten we hopen dat er nog het e.e.a. boven water komt.

Jack  :-O

Arendsoog

• Opperhoofd
  • President
    • Bekijk profiel
    • De Arendsoog-community
« Reactie #26 Gepost op: 29 augustus 2005, 23:03:49 »

Als het mocht zouden we er zo een een deel 64 van kunnen maken, "Arendsoog en de Verdwenen Stripsnippers", of misschien "Arendsoog op Strip Strooptocht". Staan er niet toevallig letters achterop de snippers? ;)

Laten we hopen dat alles terechtkomt, ik ben zelf razend benieuwd...
I am the eagle, I live in high country
In rocky cathedrals that reach to the sky...

erwin

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 29 augustus 2005, 23:14:58 »

Citaat
Laten we hopen dat alles terechtkomt, ik ben zelf razend benieuwd...

Dat kan ik me goed voorstellen! hihi.. ik ben ook benieuwd naar wat er gebeurt als alles boven water is eenmaal.. (kan me het niet voorstellen, maar het lijkt me gewéldig!)

Iig, motiveren jullie me wel!  [cl]

.. maar ik beloof niks hé..!  ;D

Jet

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 30 augustus 2005, 19:09:52 »

ja, hehe :z, we willen allemaal dat je het te pakken krijgt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :)

Groetjes, Jet :P
Pagina's: 1 [2]