Dat is grappig, kom ik hier mijn eigen verzinsel tegen.
Hoi, Ik ben Erwin Hofstede en ik heb het scenario geschreven voor deze strip.
Chris, de gave gozer was zo tof dat ie gewoon zin had om uit te tekenen wat ik neergeschreven had en zo is deze strip ontstaan.
Chris wilde heel graag een Arendsoog & Witte Veder trilogie hier van maken, maar ik was te pretentieloos om er verder aan te werken.
Samen hebben wij geprobeerd om deze strip aan 'de Telegraaf' te verkopen als dagstrip voor in de krant.
Op zich vonden ze de strip wel leuk, maar ze vonden dat de tekeningen aangepast moesten worden aan de 'huidige tijd' (we spreken 1994).
We werden naar huis gestuurd
Deze strip is, ik dacht een 8 of 16 pagina verhaal geworden, maar is helaas nooit uitgegeven.
Chris bleef me vragen om een vervolg te schrijven wat ik steeds weigerde.
Ik heb wel nog andere stripjes met Chris bedacht, sommigen zijn wel uitgegeven.
Toen Chris en ik op persoonlijk vlak even een 'minder momentje' hadden heeft hij besloten om alle losse tekeningen weg te geven aan vrienden en kennissen.
Zo zwerft er dus nu een complete strip in de vorm van een puzzel ergens in het rond.
Ik heb ook nog een deel er van. Ik denk niet dat deze strip ooit nog compleet zal raken.
Ik kan wel kijken of ik mijn deel kan opsporen om hier te posten.
Oja, Arendsoog is getekend naar het gezicht van John Wayne meen ik mij te herinneren.
Chris hield er van om mensen na te tekenen in zijn strips.
Er is ook een scene in het postkantoor waar Arendsoog binnenkomt omdat hij iets wil weten, de medewerkster aldaar is getekend naar het gezicht van Sophia Loren.
Cheers!