Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3]

Auteur Topic: Populairste kinderboeken  (gelezen 22345 keer)

jack nowee

• Gast
Re: Populairste kinderboeken
« Reactie #30 Gepost op: 17 april 2013, 23:43:06 »

@Jack

Hoe zien de erfgenamen van Paul en Jan eigenlijk de toekomst van de serie?

De rechten liggen nu bij Company of Books. Maar er gebeurt m.i. nu erg weinig. Geen uitgave bij de Aldi het afgelopen najaar.  :'(
En verder . . .

Men vond het wel een leuk idee (de familie die ik afgelopen maandag op de begrafenis van Thea sprak) om die Winterboekverhalen opnieuw uit te geven in 2015.
Na de meivakantie maar eens verder kijken.

Jack  :-O

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 18 april 2013, 17:55:10 »

Als ik het goed begrijp, heeft de familie geen zeggenschap (meer) over wat er met de boeken gaat gebeuren?

Groeten

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 18 april 2013, 23:33:23 »

In principe niet.
Maar als ze gekke dingen gaan doen wellicht wel.
Natuurlijk gaan ze wel in overleg, maar de markt is slecht tegenwoordig.

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 20 april 2013, 18:22:14 »

Was er bij de overgang van de rechten niet bedongen dat de teksten ongewijzigd moesten blijven? Ik meen me te herinneren dat je wel eens verteld hebt dat de erven daar erg aan hechtten.

Wim

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 20 april 2013, 19:40:13 »

Was er bij de overgang van de rechten niet bedongen dat de teksten ongewijzigd moesten blijven? Ik meen me te herinneren dat je wel eens verteld hebt dat de erven daar erg aan hechtten.

Wim

Waarom eigenlijk?

Ik ben erg nieuwsgierig naar wat de erven verwachten/willen van de serie als erfenis. De rechten zijn overgedragen, hoopte men dat de serie weer opnieuw zou worden uitgegeven, met het zelfde succes?
Of is het die leuke boekenserie van opa en oom, die ooit behoorlijk succesvol was en daar laten ze het bij, als er af een toe een boek op de markt komt is het goed zo?

Groeten

Anne
« Laatst bewerkt op: 20 april 2013, 20:02:01 door aj »

jack nowee

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 22 april 2013, 21:08:35 »

Waarom eigenlijk?

Ik ben erg nieuwsgierig naar wat de erven verwachten/willen van de serie als erfenis. De rechten zijn overgedragen, hoopte men dat de serie weer opnieuw zou worden uitgegeven, met het zelfde succes?
Of is het die leuke boekenserie van opa en oom, die ooit behoorlijk succesvol was en daar laten ze het bij, als er af een toe een boek op de markt komt is het goed zo?

Groeten

Anne

Malmberg heeft de rechten overgedragen naar COB. Zij zijn voortvarend te werk gegaan met de pockets. Helaas is de vraag zo slecht, dat er nu al helemaal niets uitkomt.
Natuurlijk zouden wij ook willen, dat er meer mee gebeurt. Vandaar dat ik in ieder geval met de fandagen iets op de markt probeer te krijgen.

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 22 april 2013, 23:34:09 »

Malmberg heeft de rechten overgedragen naar COB. Zij zijn voortvarend te werk gegaan met de pockets. Helaas is de vraag zo slecht, dat er nu al helemaal niets uitkomt.
Natuurlijk zouden wij ook willen, dat er meer mee gebeurt. Vandaar dat ik in ieder geval met de fandagen iets op de markt probeer te krijgen.

Dat kan ik begrijpen. Maar qua marketing wordt er vanuit COB waarschijnlijk erg weinig gedaan, dus dan lijkt het me logisch dat de vraag slecht is. Die moet je soms creëren, toch? ;).

Dus als we weer boeken of pockets willen kunnen kopen in een winkel, zouden we COB moeten bestoken met mails om te vragen of ze weer eens een Arendsoog willen uitgeven?

Groeten

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 24 april 2013, 00:52:22 »

Ik denk dat dat eerder ligt aan een keten als bijvoorbeeld de ALDI. Dáár moeten ze verkocht worden.
En als die geen pietsie winst zien is het finito.

Pagina's: 1 2 [3]