Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: losse omslag of gelamineerd  (gelezen 18630 keer)

joop schepers

• Sheriff
    • Bekijk profiel
Re: losse omslag of gelamineerd
« Reactie #15 Gepost op: 03 januari 2016, 02:32:51 »

Doordat ik zonet dit topic bekeek, ben ik m’n 4-kleurendrukken weer eens nagelopen.

Het zijn de volgende:
Arendsoog. > 5x in goede staat, 5x zwaar aan opknappen toe.
Witte Veder. > 4x in goede staat, 1x zwaar aan opknappen toe.
Het raadsel van de Mosquito vallei. > 2x in goede staat, 3x zwaar aan opknappen toe.
Arendsoog in de knel. > 5x in goede staat, 2x zwaar aan opknappen toe.
De bende van de Blauwe bergen. > 10x in goede staat, 3x zwaar aan opknappen toe.
Arendsoog knapt het op. > 1x in goede staat, 7x zwaar aan opknappen toe.
Arendsoog en de verdwenen rivier. > 4x in goede staat, 2x zwaar aan opknappen toe.
Het spookt op de spoorbaan. > 5x in goede staat, 1x zwaar aan opknappen toe.
Deel 9, Arendsoog grijpt in. > 3x in goede staat, 1x zwaar aan opknappen toe.

Hiervan zijn er 39 in goede staat. Ik vind het prettig om die te hebben, mede omdat ze aan de schaarse kant zijn.
25 zijn er zwaar aan opknappen toe. De boekblokken ervan zijn nog wel goed, maar de harde kaft en/of delen van de linnen rug hebben losgelaten.
Restauratie lijkt me een secuur werk. Daar ben ik niet goed in. Vroeg of laat loop ik wel tegen iemand aan die hier raad mee weet.

Het viel me op dat ‘De Mosquitovallei’, ‘Arendsoog in de knel’, De verdwenen rivier’ en ‘Arendsoog grijpt in’ nogal lastig te vinden zijn. Daarentegen wordt je door ‘De bende van blauwe bergen overlopen’ en flitst ‘Arendsoog knapt het op’ aan alle kanten voorbij.

Groet, Joop Schepers.
 :)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 03 januari 2016, 18:52:34 »

Hallo Joop,

Ik heb in het verleden wel eens boeken met een linnen rug opgeknapt. Maar dat waren dan meestal geen 4-kleuren uitgaven.

Met behulp van een goede scan van voorkant en rug kan je een heel nieuwe band maken, met een inktjet printer en wit boeklinnen is het zelfs mogelijk de rug opnieuw in linnen te maken.

Overigens zijn er ook zo her en der nog wel wat mensen die boeken kunnen herstellen op een meer 'professionele' wijze, dus niet de kaft namaken maar echt herstellen.

't Is wel een tijd geleden dat ik zelf van zo'n adresje gebruik heb gemaakt, ik zou eens kunnen kijken of deze persoon het nog doet, als je interesse hebt. Laat maar weten!

Wim ;D

joop schepers

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 04 januari 2016, 02:47:23 »

Hoi Wim,

Het is zo dat ik tevreden ben met het aantal 4-kleurendrukken die ik heb en die in goede staat zijn.
De exemplaren die ik daarvan ‘teveel’ heb geven me het prettige gevoel dat ik tegen schade / verlies van deze zeldzamere boeken ben ingedekt.

Van m’n beschadigde exemplaren vind ik het zonde om ze te laten voor wat ze zijn. Alleen hik ik dan weer aan tegen eventuele kosten. Niet dat het niks mag kosten, maar de uiteindelijke prijs der boeken wordt me naar verwachting dan toch te hoog.
Dit heb ik proberen door te laten klinken in m’n afwachtende “Vroeg of laat loop ik wel tegen iemand aan die hier raad mee weet.”
Eigenlijk overweeg ik om die delen voor € 1 à 2 van de hand te doen. Zodat het voor een koper nog de moeite waard kan zijn om ze te laten restaureren. Bij mij staan ze in feite langzaam zwakker te worden.

Hierbij ben ik wel blij met je tip om een scan van voorkant en rug te maken. Maar ik ben alleen niet erg vaardig met deze vorm van handenarbeid.
Gezien het feit dat ik toch vroeg of laat een goede bestemming voor deze boeken wil hebben, wil ik wel graag zo’n adresje hebben van de persoon die het ooit voor je gedaan heeft.

Groet, Jôôp.  :)

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 09 januari 2016, 14:57:44 »

Hallo Joop,

Ik heb je in een persoonlijk bericht via het forum de gegevens gestuurd.

Mvg,

Wim

joop schepers

• Sheriff
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 09 januari 2016, 16:18:37 »

Hoi Wim,

Bedankt voor je bericht en dat je me ook persoonlijk hebt ingelicht.
Goede communicatie!

Dag en doeii!! Jôôp.  :)
Pagina's: 1 [2]