Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: EVEN VOORSTELLEN  (gelezen 7244 keer)

Lineke Breukel

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
EVEN VOORSTELLEN
« Gepost op: 06 oktober 2015, 11:53:35 »

Eindelijk heb ik de tijd gevonden om mij te registreren bij de Arendsoogsiie en dit forum.
Wellicht heb ik niet goed genoeg gezocht, maar ik mis wat persoonlijke info van de leden hier. Iets dat ik bij de groepen via FB wel tegenkom en waardeer. Ik wil dus het voortouw nemen en mij even voorstellen.
Ik heet Lineke Breukel en ben nicht van Jack Nowee. Mijn moeder was Tine Nowee, dochter van Jan en zus van Paul dus.
In 2012 ben ik met mijn gezin naar Zweden geëmigreerd en sindsdien schrijf ik zelf boeken.
Mocht je nieuwsgierig worden, check dan mijn naam op internet.
De Arendsoogboeken zijn ons natuurlijk met de paplepel ingegoten en ik heb als kind zelfs regelmatig bij Paul gezeten (we woonden op loopafstand) om te discussiëren over de inhoud van manuscripten waaraan hij dan werkte. Nu besef ik dat dat een voorrecht was. Toen was het heel normaal.
Ondanks dat mijn hele serie naar mijn broer is gegaan (die heeft drie zonen), kan ik mij nog heell wat over de inhoud ervan herinneren.
Mochten ze ooit op ebook verschijnen dan komen die zeker in mijn verzameling, want ik blijf een fan van het eerste uur.
Met vriendelijke groeten,

Lineke Breukel

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
Re: EVEN VOORSTELLEN
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2015, 12:36:23 »

Hoi Lineke,

Wat leuk dat je dit stukje geschreven hebt. Het schrijven zit blijkbaar echt in de familie.
Het is zeker een groot voorrecht dat je met Paul hebt gekend en samen kon praten over de boeken. Als je je daar nog wat van herinnert en zou willen delen, dat lijkt me erg leuk om te lezen.

Ik ben al fan van de Arendsoogboeken sinds ik als kind Een erfenis voor Arendsoog in mijn handen gedrukt kreeg. In de loop van de tijd heb ik alle boeken van Paul gekocht (en een aantal van Jan) en sommige delen helemaal stukgelezen. Tweemaal Arendsoog, De verdwijning van Arendsoog, Een erfenis voor Arendsoog, De Duncan-dollars... echt geweldig.

Maar eh.. de Arendsoogboeken als e-book, bedoel je? Ik denk dat Jack wel even reageert ;)

groet
Jacqueline

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2015, 14:08:20 »

Hoi Lineke,

Welkom op dit forum! Veel leesplezier. Er staat heel veel informatie op dit forum, dus je bent er wel een tijdje mee bezig. :)

Ik zou toch eens aan Jack vragen hoe het komt dat jij niet weet dat de Arendsoogboeken allang als e-book verkrijgbaar zijn..... ;)

Ik lees Arendsoog sinds mijn 9e ofzo. Ik leende 'Schoten om middernacht' van een nicht van mij en heb het nooit meer terug gegeven 8). Rond mijn 13e ben ik gestopt met Arendsogen te kopen en te lezen. De serie sprak me niet meer aan.
Ruim 30 jaar later was die vonk er toch weer. (L)

Ik zou het ook erg leuk vinden als je iets meer over de discussies met Paul zou willen vertellen. Of andere herinneringen.
Zijn er suggesties van jou in een boek terecht gekomen?

Groeten,

Anne
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2015, 11:35:17 door aj »

Lineke Breukel

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2015, 18:36:11 »

Ik heb mij nadat ik getrouwd ben en mijn eigen drukke leventje ben gaan leiden, niet zoveel meer bezig gehouden met de boeken van Paul. Het is daarom niet gek dat ik niet op de hoogte ben van ontwikkelingen als Arendsoog op ebook.

Ik kwam tot aan 2012 erg regelmatig bij mijn tante Thea (de oudste van de kinderen Nowee) die nog in het huis woonde waar Paul ook heeft gewoond. In 2012 ben ik geëmigreerd naar Zweden en toen stopte dat.
Zij vertelde mij wel veel over de rechten van de Arendsoogboeken en de plannen voor het al dan niet doorgaan met de publicatie van de bestaande boeken. Zoals jullie wellicht weten, heeft Paul besloten dat Arendsoog en Witte Veder met hem zijn ‘gestorven’. Ze deed altijd alsof ze het nogal een ‘gedoe’ vond, maar stiekem genoot ze nog steeds van alle ontwikkelingen, volgens mij. Ze heeft zeker ook genoten van haar uitnodiging op een Arendstoogdag (volgens mij in 2011, als ik het mij goed kan herinneren). Er werd haar zelfs om haar handtekening gevraagd, die ze vervolgens giechelend zette... als een echte filmster. Geweldig vond ik dat, die glimlach op haar gezicht.

Wat ik mij kan herinneren met Paul was dat hij vaak meerdere ideeën had en aan mij (en natuurlijk ook aan anderen) vroeg welke ik dan het beste vond. Dat is ook wel eens gebeurd met een einde van een boek. Ik weet echt niet meer over welke boeken we spreken, maar ik zat er elke week. We hadden het dus regelmatig over het manuscript waar hij dan weer mee bezig was. Ik kan mij niet herinneren dat hij ooit gesproken heeft over ‘het vastzitten’ in een verhaal. Hij had altijd ideeën genoeg. Ik was toen een jaar of 16, 17, denk ik. Nu ben ik 54. Het is dus wel diep graven ;-)

groetjes,

Lineke

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 oktober 2015, 21:53:58 »

Leuk om je website te zien. Je hebt al aardig wat boeken geschreven. De eerste titel komt me zo bekend voor, maar ik weet niet meer waarvan. En volgens mij hebben wij nog meer gedeelde interesses dan alleen Arendsoog :)

Ik ben heel benieuwd of je weer aan het lezen gaat in Arendsoog en wat je ervan vindt!

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2015, 21:51:30 »

Hallo Lineke,

Hartelijke welkom en leuk dat je meedoet op dit forum! Een beetje leven in de brouwerij is zeker welkom, 't is tot nu toe een nogal rustig jaar... Zweden is een mooi land, ben er deze zomer geweest.

Als je wat meer wilt lezen over andere leden kan je in dit topic terecht:

http://www.arendsoog.info/forum/index.php?topic=296.0

Dit is het 'oude' voorstel topic, maar die is ongetwijfeld in de vele berichten wat verder onderin de lijsten terechtgekomen.

Nogmaals welkom en veel plezier ook bij het lezen van oude discussies.

Wim ;D
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2015, 21:58:41 door kootw »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 oktober 2015, 21:57:36 »

Met nog een kleine aanvulling:

In dit topic http://www.arendsoog.info/forum/index.php?topic=288.msg611#msg611 hebben veel leden ook opgeschreven wanneer ze Arendsoog zijn gaan lezen en hoe dat zo kwam.

Wim ;D

tuinman

• President
  • michael schumacher is the best
    • Bekijk profiel
    • http://www.puurveensboekenshop.nl/
« Reactie #7 Gepost op: 13 november 2015, 16:19:25 »

ook namens mij van harte welkom
ik ben helaas niet zo vaak meer op het forum
zoekt u een arendsoog boek mail mij dan
bijna alle arendsoog boeken standaard op voorraad