Hallo Peter,
Ik bedoelde inderdaad vader en zoon Cleveridge in Good Luck Arendsoog.
Ik heb dat deel er net even op na geslagen, maar die koets was foetsie, d.w.z., die staat waarschijnlijk in een ander deel.
Ik zou zo 1, 2, 3 alleen niet weten in welk. Maar ik ga er vanuit dat ik er vanzelf wel weer een keer tegenaan loop. Als ik het acuut wil weten moet ik alle laatste hoofdstukken "even" doorlezen.
Ik had het ook over een oude huishoudster. Je zei dat het een kookster was. Ik ben in Arendsoog 1, hfdstk 2 gedoken.
Daar staat over de ranch wat jij ook zegt:
"Op een goede keer werd in alle stilte de ranch, die voor een aardige prijs verkocht was, verlaten en betrok de familie de hierboven genoemde blokhut."
Maar als dat zo is, dan kun je hier toch zeggen dat Mrs Stanhope, Arendsoog en Ann de ranch hadden geërfd?
En dat sluit dan toch weer aan bij Arendsoogs latere aankoop van een nieuwe ranch waarmee hij de lijn van z'n vader voortzet?
Verder staat er in Arendsoog 1, hfdstk 2 inderdaad geen oude huishoudster, maar gaat het over een oude dienstbode. Het woord kookster zie ik in mijn drukken (6de, 7de, 20ste en 32ste) niet staan. Maar misschien heb ik er verderop in die boeken overheen gelezen of komt het in andere drukken voor.
Het is los van de Arendsoog serie interessant om op te merken hoe je geheugen kennelijk indrukken kan vervormen. Ik liep echt rond met het idee dat ik "oude huishoudster" had gelezen. Maar het was tot 4x toe "oude dienstbode".
Geheugenvervorming komt dus ook voor t.a.v. die door Arendsoog geleende koets (of wagen?).
Peter, ik hoor van je,
Dag en doeii!! Jôôp Schepers.