Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Uit welk boek van Arendsoog komt deze tekening  (gelezen 9681 keer)

zuma

• Marshall
  • Frisian Outlaw
    • Bekijk profiel
Uit welk boek van Arendsoog komt deze tekening
« Gepost op: 15 september 2014, 19:58:07 »

Deze tekening gevonden via zoekmachine google.
Wie weet in welk boek deze tekening in staat.
Keep on rockin' in the free world

Neil Young 1989

zuma

• Marshall
  • Frisian Outlaw
    • Bekijk profiel
Re: Uit welk boek van Arendsoog komt deze tekening
« Reactie #1 Gepost op: 15 september 2014, 20:23:02 »

Inmiddels gevonden,

Kresse, Hans G. - Originele gouache - Arendsoog - Het raadsel van de Rode Rivier - (1965)
Formaat: 30 x 40 cm

Dit verhaal werd geschreven door Paul Nowee en fabelachtig mooi geïllustreerd door Hans G. Kresse.
Gepubliceerd in het weekblad Pep, jaargang 1965, in de nummers 32 tot en met 51. Het verscheen in boekvorm in 2010 bij uitgeverij Panda.

Gouache en aquarel op tekenpapier. Formaat: 30 x 40 cm. Deze plaat verscheen in Pep nummer 40 uit de jaargang 1965 en in de boekuitgave op bladzijde 110.

De jaren 1960–1969 worden door velen gezien als een hoogtepunt in het illustratieve schilderwerk van Hans Kresse.
Dit is de cruciale plaat, waarin Arendsoog de ontdekking doet dat er goud in de grond zit op het landgoed van de Silver-ranch. Daardoor ontstaat er een geheel nieuwe situatie, die door Arendsoog en Witte Veder tot een goed einde wordt gebracht.

« Laatst bewerkt op: 15 september 2014, 20:28:25 door zuma »
Keep on rockin' in the free world

Neil Young 1989

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 september 2014, 20:59:32 »

Heel mooi!

Zijn er originele Hans Kresse illustraties in de omloop?

Groeten,

Anne

jack nowee

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2014, 23:26:17 »

Deze plaat was in het bezit van Hans Matla en is onlangs via Catawiki verkocht voor ongeveer € 2500,00 naar ik meen.
Kresseplaten zijn heel zeldzaam en er worden hoge bedragen voor geboden.

Jack  :-O

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2014, 08:11:50 »

't Grappige is dat de kleding iets tijdloos heeft.

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2014, 20:32:41 »

Er staat op dit moment een originele gouache van Hans Kresse te koop op catawiki. Ook uit 'Het raadsel van de rode rivier.'

Het hoogste bod is tot nu toe €1000,00. Koopje! ;D

Groeten,

Anne

Ps Ik heb net serieus overwogen om te bieden, maar in overleg met mijn man besloten het toch maar niet te doen... :( :-[ :z
« Laatst bewerkt op: 16 september 2014, 20:49:27 door aj »

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2014, 13:19:00 »

Ps Ik heb net serieus overwogen om te bieden, maar in overleg met mijn man besloten het toch maar niet te doen... :( :-[ :z

Ik merk dat jouw Arendsoog-beleving toch van een duidelijk andere orde is dan die van mij, Anne  8)  ::)  ;)

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2014, 15:31:39 »

Ik merk dat jouw Arendsoog-beleving toch van een duidelijk andere orde is dan die van mij, Anne  8)  ::)  ;)

Wim ;D

Omdat ik serieus 1100 euro, het volgende bod, overwoog?
Ik beschouw zo'n originele Kresse van 'slechts' 1100 euro als een buitenkansje. De gouache wordt op 1500-2000 euro geschat. Alles daaronder is dus 'winst'.
Ach, zo diep zit de liefde en beleving nou toch ook weer niet, want ik heb het niet gedaan...  ;D

Maar als ik toch geboden had en het was het hoogst geweest, dan was iets anders niet doorgegaan, omdat ik het geld aan die gouache uitgegeven had. Alles heeft een prijs en zijn prioriteit.... ;D

Hoe ver gaat jouw Arendsoog-beleving dan, Wim?
Jij hebt alle drukgeschiedenissen uitgezocht. Dat vind ik een Arendsoog-beleving die ik niet zou uitkiezen. ;D

Ieder heeft zo zijn eigen Arendsoog-beleving, lijkt me. ;) :D

Groeten,

Anne
« Laatst bewerkt op: 17 september 2014, 17:49:41 door aj »

jack nowee

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2014, 23:03:42 »

Die vorige Kresseplaat stond bij de veiling op Catawiki heel lang op een paar honderd euro.
In de laatste minuten, voor de afloop van de veiling,  kwam er geloof ik nog zo'n 1000 euro bij.

Tja, dat heeft Hans Matla goed gedaan destijds. Kocht bij Kresse gewoon 10-20 prenten op als hij op bezoek was. Natuurlijk heeft hij daar destijds ook best veel voor betaald, maar het blijkt dat dit een uitstekende investering was.

Jack  :-O

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 september 2014, 13:28:19 »

Ieder heeft zo zijn eigen Arendsoog-beleving, lijkt me. ;) :D

Eens! Het maken van de drukgeschiedenis was vooral een kwestie van tijd. Mijn beleving heeft eigenlijk altijd gezeten in het bezig zijn met de boeken en de verhalen. Maar niet in die zin dat ik daar heel veel geld in heb geinvesteerdm bijv. door 1e drukken te kopen.

Maar uit het bericht van Jack blijkt dat het investeren van geld voor een zakenman als Hans ook weer relatief is: wat hij ooit inkocht kan hij nu met winst van de hand doen aan liefhebbers.

Toch valt het in NL volgens mij met de bedragen nog best mee. 1000 - 1500 euro voor een plaat van Kresse of een paar honderd euro voor een eerste druk van deel 1 of 2 is nog steeds iets heel anders dan meer dan 100.000 dollar voor een zeldzame strip in Amerika...  8)

Wim ;D

aj

• President
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 18 september 2014, 19:02:44 »

Op catawiki.nl is de originele Kresse voor 1850,00 euro weggegaan. Twee mensen wilden hem heel graag hebben, zodat er op het laatste moment nog heftig geboden werd.
Ik weet niet of deze plaat ook van Hans Matla was, maar hij is er vast niet op achteruit gegaan. ;D

@ Wim: Ik geef liever ook niet veel geld uit aan mijn Arendsoogbeleving, maar die originele Kresse was heel verleidelijk. Ik heb er geen spijt van dat ik het niet gedaan heb (zeker nu ik weet hoeveel er uiteindelijk voor betaald is!).

In ieder geval;  jij hebt met jouw tijdsinvestering in je Arendsoogbeleving in ieder geval veel Arendsoogfans, waaronder mijzelf, blij gemaakt. :D

Groeten,

Anne

« Laatst bewerkt op: 18 september 2014, 22:23:37 door aj »
Pagina's: [1]