Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Overzicht Nowee - Arendsoog  (gelezen 5544 keer)

jack nowee

• Gast
Overzicht Nowee - Arendsoog
« Gepost op: 30 december 2013, 17:45:23 »

Na 2 dagen noeste arbeid mijn hele overzicht weer eens op de schop gegooid en aangevuld. Ook met stukjes drukgeschiedenis (Wim bedankt  [y]).
Achteraan (laatste 3 blz.) het andere werk van mijn opa en Polygoonoverzicht.

Je kunt het op https://dl.dropboxusercontent.com/u/438812/Arendsoog/Arendsoog-Nowee-overzicht.pdf downloaden. Veel plezier ermee.   ;)
Laat even weten wat je ervan vindt.

Misschien ken je het verhaal al? Paul schreef het in 1959 en het verscheen op 31 december van dat jaar in het Nieuwsblad van het Noorden.
Paul was dus ook nog maar net bezig met Arendsoog. Hij had net deel 20 afgemaakt en deel 21 zat 'in de pen'.
3 zwarte katten is een verhaal dat zich afspeelt rond de klok van 12 op oudejaarsnacht. Zeer toepasselijk dus rond deze tijd.

Je kunt het op https://dl.dropboxusercontent.com/u/438812/Arendsoog/3-zwarte-katten-Paul-Nowee-31-12-1959-nieuwsblad-van-het-noorden.jpg downloaden.

Ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en ik hoop tot op de Arendsoog-Nieuwjaarsborrel.  :D
In ieder geval de beste wensen voor een mooi en inspiratie-vol 2014  :-*

Jack  :-O

aj

• President
    • Bekijk profiel
Re: Overzicht Nowee - Arendsoog
« Reactie #1 Gepost op: 30 december 2013, 18:49:10 »

Wat een mooi en goed geordend overzicht!
Leuk om ook de boekjes te zien die je opa buiten Arendsoog heeft geschreven. Heerlijke titels, zoals zes jongens en een kamp. Een een toneelstuk voor jongens en een voor meisjes. Geweldig! Hij gebruikte de naam Bob wel vaker, zo te zien.

Bedankt, dat je het met ons deelt.

Ik vind dat er een een overzichtstentoonstellin g zou moeten komen. Er is toch een kinderboekenmuseum?  Er zijn vast veel mensen die dit zouden willen zien. Is dat niet iets voor 2015?

Groeten

Anne

Jacq1967

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 december 2013, 06:46:24 »

Superleuk om het verhaal van de drie zwarte katten te lezen!!
Heel herkenbare stijl   ;D

kootw

• Big Chief
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 31 december 2013, 16:23:58 »

Fraai overzicht, Jack! Echt mooi werk. En lekker zo in de kerstvakantie 2 volle dagen in je (Arendsoog)boekenkast rommelen... ;)

Wim ;D
Pagina's: [1]