Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Wat opvalt aan tekeningen  (gelezen 35801 keer)

Little Eagle

• Marshall
  • Ik ben Caey, de Berner Sennenhond van Little Eagle
    • Bekijk profiel
Re:Wat opvalt aan tekeningen
« Reactie #15 Gepost op: 21 januari 2005, 15:10:45 »

En wat is er mis met Arendsoogs bronsgebruinde torso te zien?

Groetjes,
Miss Arendsoog.
Daar is absoluut helemaal niks mis mee!!!  ;) [y]
Jammer genoeg zal dat nooit zedig genoeg geweest zijn in de ogen van de opdrachtgevers. Hoewel ik dat dan ook niet begrijp, want hoe onzedig is een ontbloot bovenlichaam bij een man?  ??? :D

Ik vraag me af of Arendsoog in de strips nooit eens in bloot bovenlijf te zien is? Het is daar in Arizona meestal toch zo heet en een held als Arendsoog moet dat toch af en toe eens kunnen?

Maar veel meer dan een blote voet heb ik op tekening nog niet gezien! >:(

In de boeken staat nooit veel beschreven hoe Arendsoog op de ranch werkt. Onze fantasie kan dus de vrije loop. En Miss, je hebt gelijk wat dat paardrijden betreft. Daar zal Arendsoog meer dan genoeg zijn spieren kunnen oefenen. Temeer daar hij meestal nogal als een furie over de prairie raast. Het is nu niet omdat hij op de rug van Lightfeet zit, dat hij zijn spieren niet nodig heeft. En werken op een ranch vergde toentertijd heel veel fysieke inspanning. Hij heeft wel altijd personeel in dienst, maar Arendsoog voelt zich nooit te goed om ook vuile werkjes op te knappen. Hij is en blijft ook maar een mens, zegt hij regelmatig zelf.

Valt wel op dat er nog geen reacties van het mannenkamp is geweest. Niet interessant genoeg? Oh ja, behalve dan die foei foei foei van Anko! :P

Little Eagle(Kris) :-O
Waren mensen dieren, dan waren het géén beesten!

Gaan countrydansen is een heel klein beetje het Arendsooggevoel ervaren.

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #16 Gepost op: 21 januari 2005, 15:55:36 »

In deel 41 rent Arendsoog naar buiten met alleen broek en laarzen aan. Dat is op de bijbehorende illustratie ook zo. Maar je ziet dan alleen zijn rug.
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 21 januari 2005, 16:12:53 »

Zie je wel dat ik een en ander moet missen door niet alle boeken in huis te hebben. Maar daar komt gegarandeerd verandering in. Na de fandag rij ik met een hele hoop "nieuwe" boeken naar huis en kan ik mee genieten. Ik noteer het alvast van die nr 41; bedankt El Mascara.(achterkant van Arendsoog zijn rug is ook al iets!) :D

Little Eagle(Kris) :P

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #18 Gepost op: 21 januari 2005, 16:17:02 »

Ik denk dat het moeilijker is een voorkant dan een achterkant te tekenen. En van dat bronsgebruinde zie je toch niks op een zwart-wittekening...
‘Wit! Dat is goed voor om mee te beginnen. Witte stof kan worden geverfd; de witte bladzijde kan worden beschreven, en het witte licht kan worden gebroken.’

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 21 januari 2005, 22:20:45 »

Héél fijntjes opgemerkt hoor El Mascara, van dat zwart/wit. In kleur zou inderdaad beter uitkomen. Maar op de kleurenkaften zou men waarschijnlijk Arendsoog nooit met ontbloot bovenlijf afgebeeld hebben! Waarom ... weet ik eigenlijk niet?  ??? :-\
Of misschien was het toch de bedoeling om onze fantasie aan te wakkeren. Dan is dat toch gelukt.

Little Eagle(Kris) ;)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2005, 13:18:19 »

Ik heb gisteren deel 32 weer eens gaan lezen, maar toen ik naar de de ogen van Arendsoog keek zag ik dat deze geen iris en pupil hadden.
Misschien dat dat zijn scherpe blik verklaard? ;)

Bandido

• Deputy
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
    • Bekijk profiel
Re: Wat opvalt aan tekeningen
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2005, 16:34:13 »

Toevalligerwijs ben ik laatst aan een paar Duitse Arendsogen gekomen.
Wat mij opvalt in bv nummer 5 "Die Bande Der Blauen Berge" zijn de kinderlijke tekeningen.
Tekeningen die ik nog nooit gezien heb.

Ik heb even een scan bijgevoegd.

Wie is de tekenaar? Er staat geen naam in het boek. Let vooral op Superman rechts onder het dakje! ;)
« Laatst bewerkt op: 21 april 2005, 16:36:08 door Bandido »

jack nowee

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 21 april 2005, 19:16:17 »

Hoi Bandido.
In mijn totaaloverzicht: http://www.arendsoog.info/forum/index.php?topic=5.0

Staat alle informatie over de Duitse Arendsoog die er voorhanden is. Het is een beetje een rommeltje. In sommige boeken staan de originele illustraties, in andere weer die "infantiele" tekeningen. [Vaak een hele boel!!]

Groeten,

Jack  :-O

PS: Alles goed met je? Zie je niet zo vaak op het Forum.

Bandido

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 21 april 2005, 19:38:22 »

Goedenavond Jack,

Alles goed hoor aan deze kant van van de PC. Ik lees altijd wel alles wat jullie posten hoor! De meeste mensen op het forum hebben meer verstand van Arendsoog dan ik, ik ben alleen maar een verzamelaar die vroeger alles gelezen heeft, maar alles door de jaren heen weer vergeten is.. ;).

Ik vond de tekeningen echter zo opvallend dat ik dat even wilde vragen. Ik was laatst in Duitsland en kwam toevallig een aantal boeken tegen in een boekwinkeltje.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 21 april 2005, 20:29:26 »

Goedenavond Jack,
Ik was laatst in Duitsland en kwam toevallig een aantal boeken tegen in een boekwinkeltje.
Jij hebt wel geluk hoor. Ik heb vrienden wonen in Duitsland en die kennen Arendsoog geeneens.

Wat die tekening betreft, die is echt wel aardslelijk! :-[

jack nowee

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 21 april 2005, 20:29:58 »

Als je deel 15 tegenkomt ........... ;D

Graag!!

Jack  :-O

Bandido

• Deputy
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 21 april 2005, 21:13:38 »

Ik wist al van je deel 15, Jack. Staat onder je plaatje. ;)
Ik hou het in de gaten voor je.
Je moet een beetje geluk hebben in Duitsland, maar inderdaad heeft de jeugd die ik spreek daar nog nooit van Adlerauge gehoord. De ouderen weten het meestal wel.

Winnetou is daar erg populair. Er worden daar jaarlijks meetings gehouden in zalen die zo groot zijn als de Rai in Amsterdam.

En over de tekeningen : Ik wilde zeggen er is maar 1 Hans Kresse, maar laat die nu van Duitse afkomst zijn... ;D ;D

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2005, 10:42:01 »

Ik heb hier even de nieuwe boeken van kruidvat eens bekeken en merk op dat de gekleurde tekeningen op de omslagen echt niet mooi zijn. Voor mijn neus ligt nu deel 14, Het testament van Tobi Thomson. Arendsoog lijkt daar zelf wel een van de slechteriken; hij heeft daar een waar boeventronie opstaan. Of komt dat omdat hij aan het inbreken is bij die louche advocaat Warton? ;D

Nee, dan zijn de tekeningen van H.Kresse toch zoveel mooier. Dat is natuurlijk mijn eigen opinie.

Little Eagle ;)

Jurgen Rinkel

• Quizmaster 2008 & 2009
  • Gouverneur
  • Serie compleet!
    • Bekijk profiel
    • Arendsoog-encyclopedie
« Reactie #28 Gepost op: 22 mei 2005, 11:12:23 »

De tekeningen van Jan Huizinga kloppen soms ook niet met het verhaal.

Op deel 17 bijvoorbeeld zie je een man in een geel shirt en een blauwe broek aan van zijn paard vallen. Lijkt mij dus Arendsoog. In het boek is een vergelijkbare situatie. Bill Morton's paard wordt getroffen en struikelt.

Little Eagle

• Marshall
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 22 mei 2005, 22:28:54 »

Je hebt gelijk hoor Jurgen. Het komt eigenlijk erg verwarrend over wanneer je er begint over na te denken.

Als het Arendsoog zou moeten voorstellen, wat ik me moeilijk kan indenken, dan is het weer zo een mislukte bandiet geworden. Deze kerel heeft inderdaad dezelfde kleren aan als Arendsoog, witte hoed inbegrepen. Maar dat gezicht is zo verschrikkelijk oud en verschrompeld . . . Ik vraag me af hoe die Huizinga zich op dat moment heeft gevoeld. Geef mij dan ook maar de gewone linnen kaften hoor. Onze fantasie werkt nog meer dan behoorlijk.

Little Eagle ???

Pagina's: 1 [2] 3